Volledige versie bekijken : pagina met wachtwoord beveiligen



Dieseltje
14 September 2014, 12:37
Als psuedo-computeranalfabeet :rolleyes: ben ik er toch in gelukt een soort van webstek voor m'n visclubje ineen te boksen.
Ik doe dat met behulp van microsoft office publisher 2010. Lukt allemaal redelijk maar een ding vind ik niet in dat programmma; Hoe maak ik een pagina die bvb. wachtwoord beveiligd is zodat niet elk lid bepaalde gegevens kan inzien?? Of is er een betere (maar dan eenvoudige) oplossing voor m'n probleempje??

groetjes,

compuchrisje
16 September 2014, 23:25
De info die niet door iedereen gezien mag worden, op een andere pagina zetten, die enkel jij kent. De URL erheen mag je dan natuurlijk ook niet op de algemene pagina vermelden.

Dieseltje
17 September 2014, 23:38
Mmmmh, lijkt me niet meteen de juiste aanpak. De bedoeling is eerder een paswoord o.i.d. in te bouwen zodat eenieder die het mag zien erbij kan.
URL's onthouden????? 't Zijn vissers, geen computertechneuten ;) . 't Zitten erbij die nog altijd niet weten dat je een computer kan stilleggen met z'n startknop :lol:

Obsessed
18 September 2014, 07:14
Met 'Html Password Lock' zou dit moeten lukken.
Lees HIER (http://www.mtopsoft.com/htmllock/mspublisher.htm) voor de werkwijze.

Spoorzoeker
18 September 2014, 10:04
Html en beveiliging, dat gaat niet samen. Je hebt php nodig.

Dieseltje
21 September 2014, 02:12
Je hebt php nodig.

Dat ken ik niet en ik vrees dat Publisher enkel HTML kent. Allez , da's toch het formaat waarin in het opsla .......

Heb eens gekeken naar dat bovenstaande linkje en dat gaan we morgen eens testen......

Dieseltje
26 September 2014, 20:07
"Our software run on Windows 2000, XP, Vista, 2003 Server and Windows 7."

En mijn schootrekenaar doet het onder W 8.1 . !!! Gaat dat werken??
Kom ik nog iets tegen dat me eerder niet was opgevallen. Publisher 2010 wil eigenlijk geen webpagina's meer maken. Dat wil enkel nog lukken als ik een ouder bestand neem en dat bewerk. Als ik een nieuwe webpagina wil creeeren dan heeft de 2010 versie zelfs geen "papierformaat" meer voorhanden. Iemand de oplossing voor dat euveltje??

compuchrisje
27 September 2014, 00:09
Ik dacht dat je met Joomla ook websites kan maken, ook in php en CMS, zodat je nieuwe berichten (nieuws bv) extra in de verf kunt zetten. Joomla (http://www.joomlacommunity.eu/)is gratis (opensource), maar een account is wel nodig.