Volledige versie bekijken : rare kuren



durumke
17 September 2014, 18:47
Hoi mensen, mijn pc gaat zo nu en dan uit. Ik tik dan op een toets en dan gaat ie weer aan maar dan moet ik mij terug aanmelden. Het is niet dat ik mijn pc terug moet opstarten ofzo he. Wat zou dat kunnen zijn? Moet ook geen paswoord ofzo intippen want dat heb ik niet.

Mvg:
Ludo.

Obsessed
17 September 2014, 18:50
Lijkt me dat hij in slaapmodus gaat.
- Gaat het om een pc die je nog maar pas gebruikt? Welk besturingssysteem?
- Heb je/iemand recentelijk de energie-instellingen aangepast?

durumke
17 September 2014, 19:37
Neen, pc is ongeveer een 2tal jaartjes oud. Is een MSI pc in one. Ik gebruik windows 7. De pc gaat precies in slaapstand. Als ik dan op een toets druk gaat hij weer aan maar is dan vergrendelt. Moet gewoon op mijn naam klikken en klaar is kees. Toch wel vervelend soms.

Obsessed
17 September 2014, 22:20
Probeer eens de slaapstand uit te zetten in het 'energiebeheer' (configuratiescherm).

durumke
17 September 2014, 22:45
Is al gedaan, lang geleden, staat overal op nooit?

Obsessed
18 September 2014, 07:03
Doet hij dat eigenlijk terwijl de pc in gebruik is of pas als je een bepaalde tijd niets doet?

durumke
18 September 2014, 15:44
Doet het als ik de pc gebruik, of gewoon als ik niet met de pc bezig ben, ik snap er niks van. Gisteren was ik naar een filmpje aan het het zien, dan valt die pc gewoon uit, beeld wordt zwart maar de pc blijft wel op stand by of zoiets. Dan klik ik op een toets, waarna verschijnt: deze pc is vergrendeld. Gewoon klikken en dan gaat hij verder waar hij mee bezig was. Dat is met alles zo, op face book, of bestanden van mijn harde schijf op een externe schijf zetten....... T'is raar.

Obsessed
18 September 2014, 19:06
Controleer dit eens:
Ga naar uw schermbeveiliging en controleer of er een vinkje staat bij 'Aanmeldingsscherm weergeven bij hervatten'.
Als dat zo is, haal dat vinkje dan weg.

http://i1288.photobucket.com/albums/b495/Frakke44/Knipsel2_zpsc1a6a223.jpg

Als dit aangevinkt staat vergrendeld uw pc vanzelf bij wijze van screensaver.

berger
18 September 2014, 19:45
Ik had dat onlangs ook, gewoon terwijl ik naar een video keek. Het beeld ging gewoon vervagen en werd het scherm zwart. Blijkbaar gaat de PC slapen als de muis niet meer beweegt gedurende 5 minuten.

durumke
18 September 2014, 20:33
Bij mij is geen screensaver ingesteld en staat er ook geen vinkje bij aanmeldingsscherm weergeven.

Obsessed
18 September 2014, 20:35
Dan is mijn inspiratie zowat op Durumke :damn:

Kan je misschien met systeemherstel terug gaan naar een datum voordat het probleem zich voordeed?

durumke
20 September 2014, 23:59
Ik heb windows herinstalleerd, probleem opgelost...............tot nu toe ;-)