Volledige versie bekijken : Nog iets vreemd ...



Phil O'Sophe
22 September 2014, 19:28
Ashampoo Snap vind ik niet terug in Program Files, maar toch is er bovenaan het bureaublad een smalle strook waarop bij klikken diverse mogelijkheden worden geboden om schermafdrukken te maken.
Wie kent hierover meer ?

compuchrisje
22 September 2014, 21:53
Als je Office 2007 hebt, zit daar al een functie voor schermopname in met One Note. Ik heb eens opgezocht wat Ashampoo Snap eigenlijk is en daar lijkt het aantal mogelijkheden om screenshots op te slaan wat beperkt. Het zal niet in Program Files zitten, omdat het een service is, dus zal je het daar moeten kunnen in- of uitschakelen. Heb je nog iets van Ashampoo staan, zal het daar ergens in de instellingen moeten aangepast worden, als je die toolbar niet wenst.

Obsessed
23 September 2014, 07:07
Win7 heeft hiervoor het Knipprogramma aan boord ;)
Druk even op de 'start' en typ in het zoekvenster 'knip' dan komt het bovenaan te staan (Icoontje met een schaar).

Met dat superhandige tooltje selecteer je gewoon het deel van uw scherm dat je wenst op te kopiëren.
Daarna kan je het meteen opslaan of naar het prikbord verplaatsen.

strikerfox
23 September 2014, 15:45
PRACHTIG.vroeger gebruikte ik greenshot nu wordt het dit.

M.V.G

Strikerfox

waleed222
6 March 2015, 06:55
Met dat superhandige tooltje selecteer je gewoon het deel van uw scherm dat je wenst op te kopiëren.
Daarna kan je het meteen opslaan of naar het prikbord verplaatsen.

J.W.
6 March 2015, 13:30
Bij het installeren kun je kiezen in welke map je dit wilt plaatsen. Ik heb Ashampoo Snap 7 in een zelfgemaakte ProgramFiles map op mijn F-schijf geïnstalleerd. Op het bureaublad staat het icoontje van de snelkoppeling en het staat ook bij programma's in het configuratiescherm en in de lijst van Revo Uninstaller.

Snap 7 heeft veel meer mogelijkheden als het "Knipprogramma" van Windows.
Men kan er zelfs video's mee opnemen.