Volledige versie bekijken : processor 100% draaiend



greg
24 September 2014, 18:04
Toen ik daarnet thuiskwam van het werk zette ik mijn pc op
Na een kwartiertje kreeg ik een foutmelding van winrar,iets dat hij niet kon uitpakken of zo maar had niks gedaan.

Ik zat een spelletje te spelen op facebook toen ik begon te merken dat hij heel traag reageerde.
Heb even in taakbeheer gekeken en blijkt dat er 1 applicatie genaamd HW64 mijn processor op 100% doet draaien.

Als ik dat ga opzoeken bevind het zich in appdata\Roaming\HW
Verwijderen heeft geen nut want het komt binnen de 25 seconden terug,na 15 keer verwijderen geef ik het op
Google maakt mij ook niet veel wijzer.

Trendscan micro virusscan levert niks op,de windows beveiliging haalt wel een en ander uit maar niet wat met die HW te maken heeft

Heeft er soms iemand een ideetje wat dat bestand lijkt te zijn?

Alvast bedankt

kaisersosee
24 September 2014, 18:19
Na een kwartiertje kreeg ik een foutmelding van winrar,iets dat hij niet kon uitpakken of zo maar had niks gedaan.
Dit heb ik nog niet mee gemaakt,dat Winrar iets wil uitpakken,zonder dat ik iets doe!!!
Misschien toch maar eens aan kloppen bij Rosty,is maar één mening van mij.Raar probleem in elk geval.
mvg

greg
24 September 2014, 18:36
snap het ook niet,of het moet iets anders geweest zijn,heb er eigenlijk niet goed op gelet
Kwam in het rood erop,maar vind niks meer terug,superantispyware vind ook niets erover,maar het irriteert enorm dat m'n volledige internet vertraagt terwijl de rest wel vlot blijft werken :(

kaisersosee
24 September 2014, 18:47
Via Facebook komt ook al eens rommel binnen....ben geen malware man...maar bij problemen gebruik ik Adwclaener uitleg en download (http://users.telenet.be/marcvn/spyware/adwcleaner.html)
Bekijk het eens!
mvg

greg
24 September 2014, 18:47
ok ga dit eens proberen
tnx

greg
24 September 2014, 20:50
programma laten uitvoeren,heeft wel een aantal dingen gevonden en verwijderd maar die HW blijft draaien

J.W.
24 September 2014, 20:56
Waarom niet naar een vorig herstelpunt gaan...

kaisersosee
24 September 2014, 20:57
En processor nog op 100%?

programma laten uitvoeren,heeft wel een aantal dingen gevonden en verwijderd
Is toch teken dat er rommel op pc aanwezig was,verder weet ik ook niet zo maar oplossing, ja toch maar bij Rosty aan kloppen,die weet nog andere middelen.
mvg

compuchrisje
24 September 2014, 22:18
Je kan bestanden en mappen comprimmeren met Winrar en deze een zelfuitpakkende functie geven, zodat het dus eigenlijk een exe-bestand wordt; een uitvoerbestand dus. Als je helemaal niks hebt gedownload en opeens komt dat opduiken, is dat geen goed teken. Mogelijk kreeg je het via het spelletje op Facebook of van één van de contacten (vrienden van vrienden van vrienden, etc).
Doe niet teveel zelf, maar ga meteen naar het Hijackthisforum en voer daar de taken uit die Rosty beschrijft.

kaisersosee
25 September 2014, 17:18
@Greg
Iedere mens is vrij van doen en laten!Maar geef je toch één raad!Door je probleem,op meerdere foras te posten.Ga je op den duur zelf de bomen door het bos niet meer zien!Is ook niet zo leuk voor de mensen die je willen helpen!
mvg

greg
25 September 2014, 18:56
Ik heb dat eens gelezen van dat hijackdingetje maar snap er bitter weinig van
Heb dan eens gedaan wat J.W. gezegd heeft.
Naar optie systeemherstel geweest en de optie windows vernieuwen geklikt.

Resultaat is dat die gewoon alles weggedaan heeft en in windows.old heeft gezet :(
maar dat dingetje draait nu wel niet meer constant.Toch zal ik het blijven uitzoeken vanwaar het juist komt en die windows.old map nog eens scannen met enkele programma's daar het precies moeilijk te vinden is

@kaiser,dit is niet slecht bedoeld,ik vraag gewoon raad aan meedere mensen,ik apprecieer alle info en hulp die ik krijg

kaisersosee
25 September 2014, 19:11
Ik heb dat eens gelezen van dat hijackdingetje maar snap er bitter weinig van
Ja se..als ik niet snap,stel ik één vraag in het forum van dat dingentje...want waar sta je nu???
Chrisje heeft je gezegd onderneem zelf geen dingen !mezelf zegde ook ga naar de malwareman!!!

Heeft de tip in het ander fora iets opgebracht?
mvg

greg
26 September 2014, 20:33
tegen ik de reactie gelezen had van chrisje had ik die "systeemherstel" al gedaan
Het ander fora gaf een anti malware programma als mogelijke oplossing,maar dat had ik al reeds gedaan.

kaisersosee
26 September 2014, 20:46
Ja Greg in het vervolg beetje meer geduld hebben!Ook niet vergeten dat medewerkers/leden niet 24/7 online zijn,en dit doen als vrijwilliger!
mvg

greg
26 September 2014, 20:58
dat weet ik :)
zit hier ook al lang genoeg op
Ik kan niet meer terugvallen op m'n laptop aangezien de grafische kaart aan het sterven is en ik veel met fotobewerkingen bezig ben en moest iets afgewerkt krijgen

compuchrisje
27 September 2014, 00:02
Hoe langer een besmetting op een systeem blijft, hoe meer kans op fatale afloop. Zoo moeilijk is de uitleg van Rosty niet hoor. Volg gewoon de stappen punt voor punt en post telkens het logje dat dat oplevert.
Als je toch wil verder werken aan je foto's, doe je dat beter op een andere pc dan deze.