Volledige versie bekijken : powerlan 200 van telenet



krissie
8 October 2014, 08:08
Hallo,

Ik wil graag een powerlan 200 van topcom die ik hier nog heb liggen aansluiten op mijn 2de hd digicorder van telenet, maar dat blijkt niet te lukken. Ik heb er al 2 die in de tijd werden geinstalleerd door telenet zelf en nu wil ik dus een derde aansluiten zonder resultaat .Ik heb de software gedownlaod en alles gedaan zoals omschreven in de gebruikershanleiding (de powerlan rechtstreeks met de laptop verbonden met netwerkkabel waar de software is geinstalleerd en het wachtwoord ingetikt die op de powerlan vermeld staat)en die vindt geen enkele powerlan terug.Wat doe ik verkeerd?


alvast bedankt

peterus
8 October 2014, 20:22
Heb je per toeval een 3 fasig elektriciteitsnetwerk ?

krissie
8 October 2014, 20:54
Ik zou het echt niet weten want van elektriciteit ken ik niks. Hoe kan ik dit uitzoeken?

retlawv
10 October 2014, 11:30
Hey Krissie,
Ik werk ook met powerline en ik moet toch geen software installeren?

slicky
12 October 2014, 18:05
gewoon in stopcontact steken, de stekker van uw modem uittrekken en een minuutje wachten daarna zou dat automatisch moeten gaan
software is normaal niet nodig??

krissie
13 October 2014, 12:44
Het gaat hier om de oude powerlan 200 van topcomhttp://www.kapaza.be/nl/computers-overige/powerlan-topcom-200-88664081.htm die in de tijd door telenet werd gebruikt. Ik heb alles al geprobeerd modem uit de stekker ,powerlan in stopcontact gestoken maar er branden maar 2groene lichtjes dat naast pwr en naast eth-link/act dat naast pl-act het middelste dus brand niet. Ik had reeds gegoogeld voor ik deze post hier plaatste en ook de software gedownload en dan op die manier geprobeerd en dat blijkt dus ook niet te lukken .

slicky
15 October 2014, 20:58
er moet wel één powerlan aangesloten worden met een netwerkkabel aan de modem hé?

krissie
21 October 2014, 12:55
ja natuurlijk heb ik dat gedaan maar ik denk dat die powerlans altijd per koppel werken en dat je dus geen derde kan verbinden?

Kokki
26 October 2014, 14:30
Nee, je kan zeker meerdere powerlans aansluiten. Voor de beste werking staan ze best wel op dezelfde kring (=stopcontacten die op dezelfde zekering zitten).
Je moet die powerlan de anderen laten zoeken. Zit er geen knopje op? Meestal is het iets van :"op de ene knopje 10 seconden indrukken en dan snel naar de andere lopen en daar ook op dat knopje drukken."
Lees eens goed in de handleiding hoe het bij deze is. Misschien moet je het zelfs bij alle 3 doen.

Kokki
26 October 2014, 14:40
Ik heb de handleiding gevonden en er is blijkbaar geen knopje.
Probeer eens via dat programma dat je geinstalleerd hebt en kijk dan eens welke powerlans je vindt en probeer dan de ontbrekende toe te voegen.
Als dit niet lukt probeer hetzelfde dan eens op een van de wel werkende powerlans.

Zowat als eerste in de handleiding raden ze aan dat je maximaal 10 powerlans installeert. Technisch gesproken kunnen dat er 253 zijn :)

de handleiding vind je hier: https://www.gebruikershandleiding.com/Topcom-power-lan-200-ethernet-kit/preview-handleiding-274294.html#af1

retlawv
27 October 2014, 11:47
Ik gebruik ook powerlans en moet toch geen programma installeren?

Kokki
27 October 2014, 22:49
Normaalgezien hoef je dat inderdaad niet, maar in dit geval kan het helpen om de derde te installeren. Je bent minder blind bezig met dat programma en je kan er een extra beveiliging opzetten.

Merel
27 October 2014, 23:10
Volgens mijnpersoonlijke evaring zijn die "oude" powerlines van TN gewoon onaangepaste prullen voor TV breedband.
Heb er elders andere (snellere) gekocht en toen werkte het allemaal.
TN aansprakelijk gesteld voor alle ervaren miseries.... en toen 3 maanden gratis TV gekeken als compensatie.

Trouwens, waarom worden ze niet meer gebruikt door TN ?