Volledige versie bekijken : Foto uit video maken



imolia
4 November 2014, 00:50
Hoi

Ben visser als ik alleen ga vissen neem ik met een kodak een filmke op om de vis vast te leggen

Daar wil ik dan foto's maken van het filmke tot nu toe doe ik dat met moviemaker wat makkelijk is maar de kwaliteit laat de wensen over

heb al zitten google maar vindt niet echt een alternatief

kan iemand me helpen aub mag tegen betaling zijn wel liefst na demo testje

Mvg

berger
4 November 2014, 10:49
Arm beest!

Neem foto's in plaats van een film.

ghost
4 November 2014, 12:51
Misschien helpt snagit ? http://www.minatica.be/downloads/331-SnagIt

compuchrisje
4 November 2014, 22:16
Met VLC-player lukt het ook, zelf ooit es uitgeprobeerd. Ook de kwaliteit viel best mee.

imolia
4 November 2014, 22:25
Bedankt de kwaliteit van vlc is idd een stuk beter dan moviemaker

snagit vindt ik een beetje omslachtig toch bedankt

Merel
5 November 2014, 22:51
Tja, de oplossing van berger is toch veel te simpel. Waarom het gemakkelijk maken als het ook moeilijk kan hé !

Een interessantere klus is, vertrekkend van een foto, een shot te maken die beweging suggereert. Zo kan je bv. vertrekkend van een foto van een grote walvis, en videoshot maken welke de indruk geven dat hij traag voor je scherm beweegt. Via montage software kan het.

compuchrisje
6 November 2014, 23:42
Imolia zegt wel duidelijk dat hij altijd de filmfunctie gebruikt. Natuurlijk kan je dat niet inlijsten, dus ik snap het wel dat hij/zij die éne grote vangst eens wil showen. Bovendien is het nogal lastig om bij het bovenhalen van een vis nog eens je camera vast te houden, juist in te stellen en op het juiste moment af te drukken.

coomok
17 March 2015, 05:53
Perhaps helping Video to Picture Converter ?
http://watermark-software.com/video-to-picture/How-to-convert-video-to-picture.html

theo2602
17 March 2015, 10:14
Wat sommigen niet schijnen te begrijpen: filmen kan je ononderbroken vanaf een statief. Foto's moet je telkens indrukken. Bovendien weet je nooit wanneer die vis gaat bijten! Wakker worden simpel oplossers!