Volledige versie bekijken : garantie tablet



lucas7
26 November 2014, 21:14
Hallo,

Wanneer men een tablet bij een particulier koopt die 100% nieuw is.
Wat heeft men dan juist nodig om zekerheid te hebben van de garantie ?

Alvast bedankt voor u tijd.

Pjotr
26 November 2014, 21:47
Hallo,

Wanneer men een tablet bij een particulier koopt die 100% nieuw is.
Wat heeft men dan juist nodig om zekerheid te hebben van de garantie ?

Alvast bedankt voor u tijd.

Nieuw van particulier zou ik verdacht vinden.
Als je particulier koopt is het in het beste geval tweedehands.
Als je een toestel overkoopt van een particulier is de garantie in principe overdraagbaar.
Je zal dan wel een (origineel) factuur moeten voorlegen als hierop aanspraak zal willen maken.

compuchrisje
26 November 2014, 22:51
Met de bewijzen die Pjotr vermeld, weet je meteen hoe nieuw de tablet is. Vraag is alleen waarom een gloednieuw apparaat meteen van de hand wordt gedaan.

Spoorzoeker
27 November 2014, 15:21
Ooit eens na lang zoeken een telefoon via internet besteld. Toen ik hem kreeg bleek hij zwaar tegen te vallen (Symbian en enorm traag). In zo'n geval kan ik me voorstellen dat je er snel vanaf wilt.
Maar zoals heirboven al gezegd: als men een originele aankoopbon kan overleggen, dan zie ik het probleem niet.
Wel even controleren of het apparaat het nog doet.
http://www.politie.nl/gezocht/gezochte-personen/2014/november/05-diefstal-7-ipads-met-retoursmoes.html

lucas7
29 November 2014, 00:44
Met de bewijzen die Pjotr vermeld, weet je meteen hoe nieuw de tablet is. Vraag is alleen waarom een gloednieuw apparaat meteen van de hand wordt gedaan.
Ik heb wat zitten googlen en ik ben er achter gekomen dat hij tablets en gsm accessoires verkoopt en batterijen.
In de mail die ik terug kreeg van de verkoper zei de verkoper dat hij tablets aankoopt om door te verkopen en de verkoper doet een vaag verhaal over dat hij mij geen aankoop bon wil geven omdat hij zijn aankoop bronnen niet wil vrijgegeven.Ik denk dat hij zaken in het donker doet en vandaar geen factureren wil uitschrijven.De verkoper zegt dat hij van zijn leverancier maar drie weken garantie krijgt en hij dus de tablets grondig uittest dus de zegels zijn reeds verbroken.De verkoper zegt dat hij niks illegaal doet omdat hij anders niet bij hem thuis zou afspreken .
Maar als je geen aankoop bewijs hebt aan wie moet je je dan richting als hij defect raakt.Geen aankoop bewijs is dus ook geen garantie denk ik?

Kokki
29 November 2014, 08:49
Zo denk ik er ook over. Dit vind ik maar een louche zaak. De wettelijke garantie is 2 jaar.
http://www.belgium.be/nl/economie/handel_en_consumptie/consumentenbescherming/waarborg/

Bij die man zou ik niets kopen.

Spoorzoeker
29 November 2014, 12:19
Hij geeft maar 3 weken garantie ?
Hahahahaha, hij heeft helemaal niks te bepalen, er zijn vastgestelde regels voor zoals Kokki zegt.
En jij hebt niks te maken met die doorverkoper, jij doet zaken met de verkoper, die zoekt het maar uit met zijn verkoper.

En een apparaat uittesten ?, ik wou dat het waar was, dat men een apparaat zo kon testen dat men 5 jaar lang geen storingen kan garanderen.

Alsof ik een brood bij de bakker haal, die zegt: ik heb er vast van gegeten om te weten of het goed smaakt.

Trap niet in die kletsverhalen en blijf er weg.

Vraag hem eens naar het sereinummer van het apparaat, zodat je op internet kunt kijken of het ding als gestolen geregistreerd staat.

Ik vind het geen zuivere koffie.

Kokki
29 November 2014, 18:24
Goed gezegd Spoorzoeker, ik had het niet beter gekund.
Dit is helemaal geen zuivere koffie.