Volledige versie bekijken : Voettekst word 2007



Frahon
13 December 2014, 21:07
Hello iedereen,

een speciaal vraagje


Hoe kan ik een voettekst maken zoals deze in de bijlage
ik bedoel met de lijn erboven en eronder

en hoe kan ik ervoor zorgen dat die voettekst naar de volgende pagina gaat als de eerste pagina is volgeschreven

ik werk met MS Office 2007
http://i58.photobucket.com/albums/g270/Honfra/Voet_zpsb8912d36.jpg

man man man ik ben weer met wat begonnen se

ik probeer voor mijn broerke een model te maken voor een faktuur

alvast bedank voor de hulp

mvg

Frahon

berger
14 December 2014, 16:28
Ik gebruik al jarenn Libre Office maar ik meen me toch te herinneren dat een voettekst een tekst mocht zijn of een afbeelding. Maak dus van uw voettekst een afbeelding.

kaisersosee
14 December 2014, 18:49
Heb je iets aan deze uitleg klik klik (http://office.microsoft.com/nl-be/word-help/kop-of-voettekst-invoegen-HP001226486.aspx)
mvg

compuchrisje
15 December 2014, 01:04
Je bedoelt dat die voettekst enkel op de laatste pagina van de faktuur moet komen? Als het er niet meer dan twee zijn, dan kan je in de opties voor kop-voettekst een vinkje plaatsen voor 'Eerste pagina afwijkend'. Dan verschijnt de voettekst pas vanaf de tweede pagina. Verder kan je ook instellen dat er enkel op de even en oneven pagina's verschillen moet zijn. Kijk eens in het lint onder de kop 'Ontwerpen'

Frahon
15 December 2014, 08:00
Ik gebruik al jarenn Libre Office maar ik meen me toch te herinneren dat een voettekst een tekst mocht zijn of een afbeelding. Maak dus van uw voettekst een afbeelding.


bedankt voor de hulp
het is mij gelukt een voettekst te maken

Frahon
15 December 2014, 08:01
Heb je iets aan deze uitleg klik klik (http://office.microsoft.com/nl-be/word-help/kop-of-voettekst-invoegen-HP001226486.aspx)
mvg

bedankt voor de hulp
het is mij gelukt een voettekst te maken

Frahon
15 December 2014, 08:03
Je bedoelt dat die voettekst enkel op de laatste pagina van de faktuur moet komen? Als het er niet meer dan twee zijn, dan kan je in de opties voor kop-voettekst een vinkje plaatsen voor 'Eerste pagina afwijkend'. Dan verschijnt de voettekst pas vanaf de tweede pagina. Verder kan je ook instellen dat er enkel op de even en oneven pagina's verschillen moet zijn. Kijk eens in het lint onder de kop 'Ontwerpen'

de bedoeling is dat die voettekst bij het volschrijven van de eerste pagina doorvloeit naar de volgende pagina

als ik nu de eerste pagina volschrijf dan zie ik een voettekst op de eerste pagina en ook op de tweede pagina en zo verder op de derde en de vierde

compuchrisje
15 December 2014, 23:56
Ik heb helaas geen optie gevonden om dat enkel voor de laatste pagina te laten uitvoeren. Je zal het dus met die afbeelding moeten doen. Als je broer meer pagina's nodig heeft dan jij hebt voorzien in je standaard document, zal hij met de Ctrl-Enter combinatie pagina's moeten toevoegen, maar dan wel voor die laatste pagina.

Frahon
16 December 2014, 08:35
Ik heb helaas geen optie gevonden om dat enkel voor de laatste pagina te laten uitvoeren. Je zal het dus met die afbeelding moeten doen. Als je broer meer pagina's nodig heeft dan jij hebt voorzien in je standaard document, zal hij met de Ctrl-Enter combinatie pagina's moeten toevoegen, maar dan wel voor die laatste pagina.


ok bedankt voor de hulp

Pjotr
16 December 2014, 20:01
ga in de voettekst staan en,

Druk ctrl+F9
Tussen de haakjes typ je IF
Druk nogmaals Ctrl+F9
Tussen deze haakjes typ je PAGE
Ga met de cursor tot voor uiterst rechtse haakje
Typ spatie, =, spatie
Druk nogmaals Ctrl+F9
Tussen deze haakjes typ je NUMPAGES
Ga met de cursor tot voor uiterst rechtse haakje
Dan typ je tussen quote tekens je tekst
“ hier je tekst “
Het ziet er dan zo uit

{IF { PAGE } = { NUMPAGES } "hier je tekst"}

ga even naar afdrukken om je pagina te vernieuwen.
je kan eventueel ook je tekst tussen de quotes plakken

Frahon
17 December 2014, 11:07
ga in de voettekst staan en,

Druk ctrl+F9
Tussen de haakjes typ je IF
Druk nogmaals Ctrl+F9
Tussen deze haakjes typ je PAGE
Ga met de cursor tot voor uiterst rechtse haakje
Typ spatie, =, spatie
Druk nogmaals Ctrl+F9
Tussen deze haakjes typ je NUMPAGES
Ga met de cursor tot voor uiterst rechtse haakje
Dan typ je tussen quote tekens je tekst
“ hier je tekst “
Het ziet er dan zo uit

{IF { PAGE } = { NUMPAGES } "hier je tekst"}

ga even naar afdrukken om je pagina te vernieuwen.
je kan eventueel ook je tekst tussen de quotes plakken


:good::good::good: hartelijk bedankt voor de hulp :good::good::good:

het is gelukt