Volledige versie bekijken : Harde Schijf?



antiphoenix
19 February 2015, 00:40
Hallo,

mijn oude laptop is vandaag gevallen. Toen ik hem op wou zetten, kreeg ik een blue screen die zei: Kernel Data InPage Error en begon piepende geluiden te maken.

Daarna komt er een zwart scherm dat zegt:

Broadcast Undi PXE - 2.1 v11.4.1
Copyright (c) 2000 - 2008 Broadcom Corporation
Copyright (c) 1997 - 2000 Intel Corporation
All Rights Reserved

Broadcom Base Code PXE - 2.1 v1.10.
Copyright (c) 2000 - 2008 Broadcom Corporation
Copyright (c) 1997 - 2000 Intel Corporation
PXE - E61: Media test failure, check cable
PXE - M0F: Exiting Broadcom PXE ROM
Operating System not found

Kan ik de data op een bepaalde manier herstellen?

kaisersosee
19 February 2015, 14:25
Door het vallen is misschien de HDD beetje los gekomen of.....kijk dit al eens na!
Ben je in bezit van andere pc/laptop?dockingstation?of iets in die aard?
Vermeld ook eens de pieptonen!
mvg

antiphoenix
19 February 2015, 14:56
Hoe kan ik dit nakijken?
En ja, ik heb nog andere laptops maar ik heb geen dockingstation.
En het is 1 piep die steeds herhaald volgens mij. Er is een piep, kleine rust, piep, kleine rust enzovoorts.

kaisersosee
19 February 2015, 15:01
Hoe kan ik dit nakijken?
Aan de onderkant van laptop,zit je HDD ergers,meestal met wat vijsjes(plaatje) los te maken.
mvg
Probeer ook na te kijken of je Ram latjes ook nog goed vast zitten!!

Kokki
19 February 2015, 18:26
Je kan ook eens in de bios kijken of je hdd nog herkent wordt. Om in je bios te geraken moet je een bepaalde toets drukken afhankelijk van de fabrikant. Dat kan F2, F12, Delete of Esc zijn.

Operating System not found: wijst wellicht op een defecte hdd

kaisersosee
19 February 2015, 18:52
Je kan ook eens in de bios kijken of je hdd nog herkent wordt. Om in je bios te geraken moet je een bepaalde toets drukken afhankelijk van de fabrikant. Dat kan F2, F12, Delete of Esc zijn.

Operating System not found: wijst wellicht op een defecte hdd
Dit was zo wat mijn volgende vraag zijn,maar eerst nakijken of alles nog goed vast zit naar één val,stap per stap zeg ik ;)
Ok ook nog maar volgende vraag aan TS,geraak je nog in veilige modus soms?
Wil je ook a.u.b. melden welk OS je gebruikt.
mvg

compuchrisje
19 February 2015, 23:47
Als het 'slechts' de harde schijf zou zijn, kan je met de Live Linux CD es kijken of er nog meer mankementen worden weergegeven. Zo'n val kan idd het einde zijn van een HD, maar de schijf kan ook gewoon uit balans geraakt zijn. Dus is de tip voor de schroevendraaier alvast ééntje om te volgen.

antiphoenix
20 February 2015, 13:54
Hadden hem opengedraaid en leek niet los te zitten.
Verder raak ik niet in de BIOS etc via de F knoppen.
Wel heb ik 1 keer gehad dat ik een andere manier kon kiezen om te booten, HDD zat hier niet bij.
En Windows 7.

kaisersosee
20 February 2015, 14:07
Lijkt niet zo goed nieuws
Download Hiren boot cd (http://www.hirensbootcd.org/download/) brand het op schijfje,start je pc er mee op in MiniXP,er zijn ook tools aanwezig om je HDD te testen.
misschien kun je via deze weg nog aan je bestanden .
mvg
Hier uitleg van Hirensboot (http://www.minatica.be/content/1608-Gebruik-maken-van-Hiren-s-Boot-CD)

antiphoenix
20 February 2015, 15:00
Ik heb geprobeerd al om met Ubuntu CD op te starten maar hij lijkt geen CD te vinden.
Dus denk ook niet dat Hiren Boot CD veel verschil zal maken.

kaisersosee
20 February 2015, 15:12
Zou het lukken met USB stick?Lees dit eens (http://www.broexperts.com/2014/02/how-to-make-hirens-bootable-usb/)
Succes...
mvg

antiphoenix
20 February 2015, 16:09
USB werkt ook niet.

kaisersosee
20 February 2015, 16:17
Lijkt wel zware val te zijn,als laptop niks meer doet!Als iemand van je vriendenkring docking station of desktop waar je HDD kunt aanhangen,kun je misschien nog data redden.
Of zelf zo iets als dit aankopen klik hier (http://www.conrad.be/ce/nl/product/989949/CE-USB-20-Converter-1x-USB-20-stekker-A-1x-IDE-bus-40-polig-IDE-bus-44-polig-SATA-combi-stekker-157-polig-090/?ref=category&rt=category&rb=1)
Als je niet van CD/USB kunt opstarten ,ja dan weet ik het ook niet meer!
mvg