Volledige versie bekijken : bestanden zoeken



roland cas
18 March 2015, 18:37
wanneer ik na het klikken op de startknop van windows, en in het kadertje een zoekopdracht (bv naam van een bestand) intyp en dan laat zoeken, krijg ik enkel resultaten te zien van bestanden die in mijn mijn programmas en in mijn configuratiescherm zitten, maar niks te zien van bestanden die in mijn documenten zitten.

Moet ik ergens een instelling veranderen of wat scheelt er aan mijn windows 7 ?

grt roland

berger
18 March 2015, 21:50
Zo deed ik dat vroeger : met de verkenner open je de map waarin je wil zoeken, en dan ga je op zoek.

roland cas
18 March 2015, 22:03
ja akkoord ''berger'' maar ik weet niet in welke map het bestand zit

compuchrisje
18 March 2015, 22:26
Tik in dat zoekvenster eens gewoon je gebruikersnaam... je krijgt dan alle bestanden te zien die je ooit hebt opgeslagen ;)

berger
18 March 2015, 22:43
ja akkoord ''berger'' maar ik weet niet in welke map het bestand zit

Ik dacht dat het in "mijn documenten" was, zo las ik dat toch hierboven. Maar zeker te rap gelezen, dat is door de voetbal hé.
Ik zeg altijd tegen mensen die hun bestanden niet vinden dat ze eigenlijk toch een beetje moeten weten waar ze alles droppen. Vroeger klasseerde men alle brieven in kartonnnen mappen of dozen, nu zijn het digitale mappen, maar eigenlijk is het probleem ongeveer hetzelfde. Waar zit wat?
Maar via het antwoord van compuchrisje ga je dat zeker vinden.

kaisersosee
18 March 2015, 23:47
Hier ook nog wat uitleg klik hier (http://windows.microsoft.com/nl-nl/windows/find-file-folder#1TC=windows-7)
Maar normaal zal tip van Chrisje ok zijn:)

roland cas
20 March 2015, 13:22
Bedankt voor jullie reacties , maar spijtig ..... geen oplossing, denk dat het ergens fout moet gaan met de indexering van mijn bestanden.
Ik kan wel de zoekopdracht doen op de tabletpagina van de harde schijf.

berger
20 March 2015, 16:44
Omdat ik nogal nieuwsgierig ben : wat is een tabletpagina van de harde schijf?
En wat kun je daarmee doen?

roland cas
21 March 2015, 13:08
geen idee hoe jij dat noemt: als op ''computer'' klikt en dan op de icoon harde schijf (meestal "C'') wat je dan ziet, hoe noem jij dat?

berger
21 March 2015, 18:12
Ik zie dan rare dingen, maar dat is bij mij in Linux hé.

Maar ik vermoed dat jij dan alle mappen ziet die op uw c-schijf staan. Of dat nu een naam heeft dat weet ik niet.
Maar het bestand dat je zoekt zal zeker in één van die mappen staan, weet je niet dewelke?

Maar ik heb nog eens rap mijn goede oude windows XP gestart en als ik dan klik op "Deze Computer" en dan op "Lokaal station C" zie ik allerlei mappen en blauwe bestanden. Ik zie de mappen WINDOWS, RECYCLER, Program Files, Documents and Settings. Als ik op deze laatste map klik kan ik kiezen welke gebruiker ik wil, ik kies bvb voor Default User, en als ik daar op klik zie ik weer allerlei mappen met oa Mijn Documenten. Daarin staan dan alle mappen met alle bestanden die ik ooit heb aangemaakt.. Ik zou eens proberen te zoeken in Mijn documenten.
Van indexering van bestanden ken ik niet veel hoor. In windows 7 zal dat lichtjes anders zijn, dat kan ik niet meer testen.

roland cas
21 March 2015, 18:50
als ik op de pagina van station C sta , kan ik rechtsboven in het zoekvakje de naam van mijn bestand invullen , en zo vind ik het bestand die ik zoek.
MAAR mijn probleem is dat het zoeken via de startknop van windows niet volledig werkt (zie begin van de discussie) en dat dit vroeger wel werkte

berger
21 March 2015, 20:22
Dan heb ik de indruk dat er misschien iets scheelt aan uw windows. Of heb je nog andere rare dingen op uw computer?
Uw windows kun je altijd herstellen aan de hand van de originele CD of van de systeemhersztelschijf die je normaal moest maken na de aankoop.
Als er nog rare dingen gebeuren dan zou ik eens gaan kijken naar de hijackthis-rubriek hier op het forum.

Merel
21 March 2015, 23:24
http://www.thewindowsclub.com/fix-repair-broken-windows-search-windows-7-easily

roland cas
22 March 2015, 12:06
als op de pagina van ''c'' (de harde schijf) sta, kan ik rechts boven in het zoekvak mijn bestandsnaam van hetgene dat ik zoek invullen , en vind waar het bestand zit.
Maar mijn discussie heb ik gestart (zie begin) dat het zoeken niet goed werkt, als ik op de startknop van windows en daar met het zoekvak werk, ik enkel bestanden zie van programmas en configuratiescherm

kaisersosee
22 March 2015, 12:24
Hier nog één zoek tip klik klik (http://windows.microsoft.com/nl-nl/windows7/advanced-tips-for-searching-in-windows)
Is je pc vrij van malware?heb je al scans gedaan?
mvg

Merel
22 March 2015, 12:24
Maar mijn discussie heb ik gestart (zie begin) dat het zoeken niet goed werkt, als ik op de startknop van windows en daar met het zoekvak werk, ik enkel bestanden zie van programmas en configuratieschermAls iets niet goed werkt, moet men dat opnieuw installeren.
Klik op mijn aangereikte link hierboven om te weten hoe het wordt gedaan.

ghost
22 March 2015, 15:08
Bedankt voor jullie reacties , maar spijtig ..... geen oplossing, denk dat het ergens fout moet gaan met de indexering van mijn bestanden.
Ik kan wel de zoekopdracht doen op de tabletpagina van de harde schijf.

Misschien dat je hier een oplossing kunt vinden http://windows.microsoft.com/nl-nl/windows/improve-windows-searches-using-index-faq#1TC=windows-7