Volledige versie bekijken : heb internetverbinding maar kan niet surfen



nurse84
13 April 2015, 13:31
Pc toont aan dat er internetverbinding is, maar kan niet surfen.
Al aan andere pc gekoppeld daar lukt het surfen wel.
Is windows 8.

Wie kan mij helpen?

berger
13 April 2015, 17:38
Is de internetverbinding met een kabeltje, of draadloos? Is dit een verbinding via proximus, telenet of iets anders?
Is dat een nieuwe PC of heb je nooit kunnen surfen met die onwillige PC?
Met welke browser probeer je : Internet Explorer, Firefox, Chromiun of iets anders. Dezelfde browser op beide PC's.
Wat is het verschil tussen de onwillige PC en die andere waarmee je wel kunt surfen?
Heb je op die onwillige PC misschien een firewall?
Dus alleen maar vragen en geen antwoorden.

nurse84
13 April 2015, 18:04
Verbinding via kabel en is bij Proximus.
Nieuwe Pc van aldi, al kunnen surfen, plots niet meer...
Browser: Internet explorer
Op de onwillige pc stond er zoiezo McAfee, ik heb er daarnaast AVG op gezet.
Die McAfee is niet aanwezig op de pc die er wel kan gesurft worden.

berger
13 April 2015, 18:23
Kon je plots niet meer surfen nadat AVG werd geïnstalleerd? McAfee en AVG samen lijkt mij toch te veel van het goede. McAfee stond er op, dus nu niet meer?
Die AVG, is dat een gratis versie? Is dat tegenwoordig geen volledige probeerversie, een volledige suite met Firewall gedurende 30 dagen? En daarna wordt dat gratis maar met minder mogelijkheden. Ik zou die AVG eens efkens uitzetten en zien wat dat geeft. Maar niet te lang hé, juist zien of je kunt surfen zonder AVG.

nurse84
13 April 2015, 18:35
AVG, inderdaad de gratis versie, na installatie kon er nog gesurft worden.
Die McAfee is een versie die op computer stond bij aankoop, maar verloopt na een tijdje en staat er nu nog op
Zal morgen maar kunnen proberen is nl mijn computer niet ;-)

berger
13 April 2015, 19:15
Die McAfee zou ik dan al zeker wegdoen, die licentie is blijkbaar toch verlopen. Sommige antivirussen laten zich niet graag verwijderen, hoe dat juist moet weet ik ook niet. Eens googlen, indien nodig vind je wel een remove tool.

nurse84
13 April 2015, 19:25
ok alvast bedankt ik breng morgen verslag uit

compuchrisje
13 April 2015, 22:24
Best gebruik je de tool van McAfee zelf, hier (http://service.mcafee.com/FAQSearch.aspx?tid=1267554174&direction=next&page_number=0&searchid=1428956555390)moet ie tussen staan.

Spoorzoeker
20 April 2015, 11:25
ik breng morgen verslag uit

Soms lijkt het wel of de tijd vliegt. Ik zou toch zweren dat we al een week verder zijn. :D