Volledige versie bekijken : Windows slipstreamen



Silverwing
17 May 2015, 13:29
Ik heb een goede handleiding gevonden over het slpistreamen van Windows met rt7lite.
Echter heb ik geen dvd meer maar wel een andere laptop en een iso die ik mag lenen met Windows 7 home premium.
Kan ik uit die installatie de updates halen om bij te voegen in de iso die ik heb van een allereerste Windows 7 home premium?

compuchrisje
17 May 2015, 22:42
Met je eigen productcode zou dat moeten lukken, denk ik. In elk geval is het de moeite waard om het uit te proberen. Laat je weten wat het resultaat wordt?

Silverwing
18 May 2015, 09:04
De vraag was eigenlijk hoe ik dat zou kunnen doen.De handleiding en alle die ik kan vinden gaan er van uit dat je een installatie dvd hebt en er het sp1 los gaat bijvoegen om dan een nieuwe iso te maken.

Kokki
18 May 2015, 21:21
Kan even niet volgen. Je hebt toch een installatie dvd? Die iso die je kan lenen, die is toch prima.
Je updates en servicepacks moet je zelf downloaden. Daarvoor kan je wud gebruiken: http://www.windowsupdatesdownloader.com/ProgramFiles.aspx
Als je dat geinstalleerd hebt, dan kan je op de volgende pagina (lees tabblad) de update lists downloaden. Daar moet je wel de juiste kiezen.

Succes

compuchrisje
18 May 2015, 22:55
Do's en don't's staan hier (http://www.sevenforums.com/tutorials/145343-slipstream-windows-7-sp1-into-installation-dvd-iso-file.html)vooraf al op een rijtje. Onder onze tutorials (http://www.minatica.be/content/991-Het-maken-van-een-volledig-Automatische-Windows-7-Installatie/view/1) kan je ook lezen hoe Nijntje het ooit heeft klaargespeeld.
Er moet een geldige Windows 7 schijf gebruikt worden (jouw productcode dus), maar je kan àlles niet alleen naar een blanco DVD opslaan, maar ook USB, die dan wel opstartbaar moet gemaakt worden. Misschien een vlottere oplossing voor bv tablet of laptop zonder CD-DVD-station.
Updates, vooral de service packs, download je best apart en zet je ook apart op de locatie van je toekomstige installatiesschijf/stick, omdat dit niet kan ongedaan gemaakt worden. Bij het zoeken naar updates, neem je enkel degene (en dat zijn er nog onmenselijk veel) die na SP1 zijn uitgekomen.

Silverwing
19 May 2015, 12:33
Ik hoopte dat het mogelijk was om van een volledig up to date systeem een nieuwe iso te kunnen maken,de tijdswinst door alles appart te downloaden en installeren zal denk ik negatief uitvallen dan dat ik gewoon installeer met de originele iso en alle updates gewoon via Windows update laat gaan.
Iedereen bedankt voor de tips,deze vraag is opgelost.

berger
19 May 2015, 16:12
Heb je nu een goed werkend Windows7, dan is al dat gedoe toch niet nodig :je maakt gewoon één systeemherstelschijf en dan 4 dvd's met een systeemcopie. Daarvan kun je altijd vertrekken indien je problemen hebt en moet herinstalleren. De nodige programma's staan in WIn7.

Kokki
19 May 2015, 18:57
Ik hoopte dat het mogelijk was om van een volledig up to date systeem een nieuwe iso te kunnen maken,de tijdswinst door alles appart te downloaden en installeren zal denk ik negatief uitvallen dan dat ik gewoon installeer met de originele iso en alle updates gewoon via Windows update laat gaan.
Iedereen bedankt voor de tips,deze vraag is opgelost.
Het gaat rapper dan je denkt hoor. Als je eerst gaat installeren en dan updaten dan moet hij soms verschillende keren opnieuw opstarten.
Het voordeel van rt7lite is ook dat je er al programma's bij kan laten installeren zoals bv. anti-virus, pdf-lezer, office,...
Ook kan je al op voorhand je land-instellingen instellen zodat je tijdens de installatie zelf niet veel meer moet klikken.
Ik zou het toch eens proberen, het is eigenlijk heel simpel en kan altijd van pas komen. Ik zou het wel niet op een dvd branden, maar rechtstreeks op een usb-stick.

compuchrisje
20 May 2015, 22:22
't Is inderdaad één keer intensief werken, maar zoals Kokki al zegt, je bekende/gebruikte programma's staan er dan ook meteen bij. Bij een zuivere herinstallatie moet je alles weer bij elkaar sprokkelen en dat vraagt ook veel tijd, ook je instellingen moet je dan opnieuw bijwerken.
Moet je nu vaak installeren? Dan is dit wel een aanrader hoor.

Silverwing
21 May 2015, 12:23
Ik hoef enkel maar de Windows zelf,aangezien de laptop enkel gebruikt word voor internet en mail.
Ik ,bekijk het allemaal nog eens rustig als de tijd daar is dat ik de upgrade naar Windows 10 moet doen.