Volledige versie bekijken : HP 7210 en "nep" inktpatronen



Asterix900
22 May 2015, 19:39
Hoi!

Mijn HP 7210 All-in-one doet moeilijk: hij heeft opeens door dat ik met "nep"-patronen van een goedkoop merk wil printen, weliswaar het model dat voor dit type als neppatroon dient. Hij geeft nu steevast een foutmelding (patronen te controleren of foutieve patronen geplaatst).

Ik heb de patronen al eens proper gemaakt en wat gespeeld met het in- en uitschakelen, het uittrekken van de voedingskabel alsook de verbinding met de pc. Hij blijft echter halsstarrig volhouden dat er een probleem is.

Bestaat er nog een truc om de printer toch weer te laten printen met deze patronen?

Merel
22 May 2015, 23:57
Ik vrees dat dit moeilijk zal worden. Ik heb zelf al heel wat meegemaakt en geprobeerd. Soms lukt het met een merk en soms mislukt het met een ander merk.

Om niet-originele-merk inktparonen zo mogelijk te gebruiken zijn er enkele zaken die men kan proberen :
- Installeer geen enkele update van de firmware of update voor de drivers.
Gebruik zo mogelijk zelfs de oudste drivers die je kan vinden voor uw printer voor uw AIO machine.
- Hou de oude cardridges bij. Vervang achtereenvolgens verschillende patronen na elkaar. De software onthoudt er een bepaald aantal maar na meerdere vervangingen zou er kans zijn dat na de zoveelste patroon, de nieuwe toch wordt aanvaard.

Momenteel is mijn oude AIO printer operationeel en reageert normaal met een Yanec patroon, hoewel hij exact dezelfde verschijselen vertoont als je printer. Probeer eens gewoon iets te printen zoals je anders doet; negeer gewoon de foutmelding.

HP is erg in mijn achting gedaald, toen ik op TV een enquête zag hoe HP een harakiri chip IC plaatste op de boards om de printers definief "defect" te verklaren na een ingestelde datum. Joernalisten konden daadwerkelijk bewijzen dat de printer opnieuw bruikbaar was nadat die chip was uitgeschakeld (geshunt of uitgesoldeerd; ben het nu vergeten).

Fakke_Berto
23 May 2015, 10:12
Kijk eens of dit helpt:
http://h30434.www3.hp.com/t5/Other-Printing-Questions/Officejet-7210-How-to-perform-a-full-or-semi-full-reset-of/td-p/242258
Suc6.

Asterix900
24 May 2015, 20:07
Hoi vrienden

Hartelijk dank voor jullie tips maar helaas hebben ze niet geholpen.
Ik heb nu een nieuwe neppatroon (van een ander merk) in de printer gestoken en dat lijkt vooralsnog wél zijn vruchten af te werpen.

Fakke_Berto
24 May 2015, 21:18
Breng die slechte maar terug.

Obsessed
25 May 2015, 11:52
HP heeft (uit eigen ondervinding) zowat de meest lastige printers om met namaakcartridges te werken.
Mijn vorige printer was eveneens van dit merk en de enige niet-HP inkt die zich daarvoor liet gebruiken was van Pelikan (Makro).
Dan nog moest ik meer dan regelmatig eentje weg gooien omdat de chip niet aanvaard werd :damn:

Dat is namelijk het probleem: de chip op de inktpatroon wordt gebruikt om het inktniveau te registreren.
HP maakt deze chip zo complex mogelijk waardoor het lastiger is om deze na te maken.

Ik ben, enkele jaren terug, overgeschakeld naar Canon en gebruik momenteel inktpatronen van deze webshop (https://www.nur-tinte.de/).
Het gebeurt ook nog wel eens dat er een chip niet wordt aanvaard, maar dat is maar zeer zelden (1 op de 10 ofzo).

Merel
14 August 2015, 23:04
Mijn HP printer heeft nu reeds twee merken achter elkaar kunnen gebruiken.
MAAR ... telkens met hetzelfde probleem :
Het display blijft gedurig tonen : "Verwijder en controleer het kleurpatroon"
Ondertussen knippert tevens het powerlichtje constant.

Voor de rest is die AIO printer functioneel te gebruiken !!
Zoals de brandweer : alle lichtjes knipperen maar ze doen toch hun werk.

Zelfs met een origineel HP patroon had ik ooit enorme problemen om het te kunnen gebruiken.
HP Support heeft toen geholpen maar uiteindelijk moest ik het patroon terugsturen naar HP (Nederland) voor omwisseling. Die uitstekende helpdesk bestaat blijkbaar niet meer. Het emailadres werkt niet meer.

Alle merken printers hebben een procedure voor "volledige RESET" ,maar je moet niet denken dat dit wordt meegedeeld. Na zulke "total reset" procedure is er kans dat eender welk inkt-merk toch te gebruiken is.

Nogmaals : als uw printer werkt,moet je alle updates van software en firmware vermijden om meer kans te behouden dat alternatieve patronen nog zullen werken.

Spijtig dat die praktijken niet bij wet verboden worden. Het is alsof alle franse autos slechts met franse brandstofmerken konden rijden en zoniet niet meer konden starten.

Peter.B
15 August 2015, 07:40
bedankt om dit te melden,Merel.zo leren we terug iets bij.
heb "resetten printer" eens in google getypt en kwam deze tegen: http://www.cartridgecity.nl/blog/hoe-reset-ik-mijn-canon-printer/

Typetje
24 August 2015, 10:26
Ik heb momenteel geen printer, maar mijn oude printer was ook een Canon, op aanraden van de verkoper gekocht, die me adviseerde om die te nemen, omdat dat een van de weinige printers was war je goedkope patronen van ander merk in kan stoppen.

Ik ben al weer aan het uitkijken naar een andere printer en dat wordt ook wel zeker weer een Canon