Volledige versie bekijken : Presenteer je eigen app



compuchrisje
25 May 2015, 23:48
Sommigen zijn een kei in het maken van apps voor hun mobiele apparaat, soms enkel voor eigen gebruik, maar soms ook heel handig voor anderen.
Naar aanleiding van deze tip (http://www.minatica.be/threads/82429?p=602782#post602782) is dit topic dus officieel ingeluid.
Heb je een app in elkaar geknutseld en wil je die graag delen of gewoon laten uittesten door anderen, post het dan hier in dit topic. Heb je een app gevonden die niet zo voor de hand ligt ? Breng hem dan hier onder de aandacht.

Spoorzoeker
26 May 2015, 12:18
Soms sluit een app, maar je hebt geen idee waarom> en al helemaal niet hoe je het evt op kunt lossen.
Met dit programma krijg je de foutmelding te zien op je telefoon/tablet:
https://github.com/mthli/Cracker/archive/master.zip

Helaas moet je wel enige Java kennis hebben om te weten wat er staat.

Spoorzoeker
26 May 2015, 12:20
Sommige apps draaien niet mee met het draaien van je telefoon/tablet.
Dit programma heft dat probleem op:
https://play.google.com/store/apps/details?id=bong.android.androidlock

Spoorzoeker
26 May 2015, 15:04
Al lange tijd bestaan er krantenapps. Helaas zijn dit naar mijn idee geen gebruiksvriendelijke apps.
Eentje bv bevat al lang opgeheven kranten.

Er is nu een app, daar kun je zelf je gewenste kranten toevoegen en ongewenste verwijderen.
Ook andere linken van pagina's die je vaak leest kun je toevoegen, backuppen, mailen.

https://play.google.com/store/apps/details?id=blue.peter.nl.lico
(Deze versie is (niet hinderlijk) beperkt)

De betaalde versie ( 1 euro) staat hier:
https://play.google.com/store/apps/details?id=nl.peter.blue.lico

Adnilleke
27 May 2015, 20:27
oeps het lukt mij niet om de app voor te stellen :wall::wall:

berger
28 May 2015, 11:47
Al lange tijd bestaan er krantenapps. Helaas zijn dit naar mijn idee geen gebruiksvriendelijke apps.
Eentje bv bevat al lang opgeheven kranten.

Er is nu een app, daar kun je zelf je gewenste kranten toevoegen en ongewenste verwijderen.
Ook andere linken van pagina's die je vaak leest kun je toevoegen, backuppen, mailen.

https://play.google.com/store/apps/details?id=blue.peter.nl.lico
(Deze versie is (niet hinderlijk) beperkt)

De betaalde versie ( 1 euro) staat hier:
https://play.google.com/store/apps/details?id=nl.peter.blue.lico

Dat is eigenlijk een soort lijst met favorieten of bookmarks.
Persoonlijk kies ik dan voor de Nieuwsflash van Seniorennet, maar mag ik dat hier wel zeggen? Daar kun je dan het nieuws lezen van verschillende kranten, met regelmatige updates. Weeral een App minder.

Spoorzoeker
28 May 2015, 19:43
Daarom heet het ook LiCO: linkencontainer.
Oorspronkelijk ontworpen als krantenapp, maar na het toevoegen van bepaalde opties werd het ook voor andere linken toegankelijk.

Waar vind ik die Nieuwsflash in de Markt ?

berger
28 May 2015, 21:28
In de markt vind ik geen Nieuwsflash, wel op een concurerend forum.
Ik gebruik ook dagelijks de App van De Redactie van de VRT, is redelijk uitgebreid en volledig.
Met kranten wordt het eigenlijk een beetje problematisch : ze gaan hun nieuws dat ze meestal kopen bij oa Belga willen voortverkopen. Alle papieren kranten in Belgie verliezen klanten en dat willen ze natuurlijk ergens compenseren. Daarom zijn ze ook zo nijdig op de VRT die met overheidsgeld werkt. Maar de kranten eigenlijk ook : de BTW op kranten is 0 %, en wie betaalt de distributie door de Post. Ik ook als belastingbetaler he.
Maar eerlijk, een linkencontainer als App heb ik niet nodig, ik gebruik daarvoor mijn Favorieten. Dat is wel vaker zo he, als ik me niet vergis zitten er ongeveer een miljoen Apps in de Google store. Daar zit uiteraard veel rommel bij, en veel Apps zitten al in de basissoftware.
Kranten in Belgie hebben een uitgebreide digitale versie maar daar moet je voor betalen. Je krijgt nog een beperkt aantal gratis artikels om digitale kranten te promoten.

Spoorzoeker
28 May 2015, 21:56
Een ieder is geheel vrij om te kiezen wat hij wil ;)

compuchrisje
28 May 2015, 22:51
Ik denk dat je met die (h)appjes net zo zeer moet oppassen als met gratis software. Ze zijn niet noodzakelijk, wel makkelijk voor wie ze echt kan gebruiken. Voor zover ik op de hoogte ben (heb zelf geen smartphone of tablet), zit er veel van dat gratis tussen die apps en zitten er soms ook minder veilige zaken tussen. Google bv probeert daar een overzicht te houden, maar om tussen dat meer dan een miljoen wordt het meer spelden in de hooiberg vinden.
Volgens mij hebben die apps ook, net als software programma's op pc of laptop, ook ruimte en geheugen nodig. Kan er iemand hier iets over vertellen? Want overal hoor je wel, er is een appje voor dit of voor dat, welke gevolgen heeft die opstapeling van hapjes op de functionaliteit van je mobieltje? Misschien is daar ook wel een app voor? ;)

Spoorzoeker
28 May 2015, 22:56
Apps die ik zelf schrijf zijn absoluut veilig, daar zit geen spam of reclame in.;)

berger
29 May 2015, 09:56
Een ieder is geheel vrij om te kiezen wat hij wil ;)
Daar ben ik het helemaal mee eens!

berger
29 May 2015, 11:04
Hoe Android het RAM geheugen beheert weet ik echt niet, maar wat stel ik vast via Taakbeheer: ik heb op een tablet 800 MB RAM, en als het aantal geopende en dus actieve Apps stijgt vermindert de hoeveelheid RAM die aan elke App is toegekend. Het aantal toegekende RAM blijft een beetje onder de 700 MB RAM. Ik vermoed dat zo de uitvoeringssnelheid van de actieve toepassingen wel zal dalen.

berger
19 July 2015, 15:34
Wat gebruik ik op een Android tablet zoal als gratis app :

- uiteraard Firefox zoals bijna iedereen zeker, wie wil nog surfen met Internet explorer!
- natuurlijk de app van de bank bij wie ik klant ben
- WPS Office bijna even goed als MS Office en LibreOffice
- de Redactie voor het volgen van het nieuws
- Maps om de weg te vinden
- CM Security om geen beestjes en andere rommel binnen te krijgen
- ES File explorer als verkenner van de geheugenkaartjes, bevat ook een koppeling naar Google nieuws (niet echt fameus)

Het zijn allemaal gratis toepassingen, dus is er overal een beetje reklame. Enige mogelijke reactie : niet op de reklame reageren.

Spoorzoeker
19 July 2015, 15:41
Op zich heb ik geen moeite met silstaande rclame onderin, maar vaak beweegt het irritant, of het is beeldvullend.
En wie gelooft nou nog steeds dat hij de miljoenste gebruiker is en een Iphone gewonnen heeft ??????

Spoorzoeker
19 July 2015, 15:44
Trouwens, tijd om weer eens een zelfgebouwde (reclamevrije !!!) app voor te stellen:

https://play.google.com/store/apps/details?id=nl.peter.blue.adressenboek

Beheer meerdere contactlijsten, zoveel je zelf wilt.
Mail, sms of bel vanuit die lijsten.
Verander buttonkleur, iconen, letterkleur.
Maak een backup, intern of extern.
Een externe backup per button of als geheel voorkomt dat je bij een herinstallatie alles opnieuw moet intypen.

berger
19 July 2015, 16:38
Op zich heb ik geen moeite met silstaande rclame onderin, maar vaak beweegt het irritant, of het is beeldvullend.
En wie gelooft nou nog steeds dat hij de miljoenste gebruiker is en een Iphone gewonnen heeft ??????


Als er irritante reklame is gebruik ik ze niet.

Spoorzoeker
19 July 2015, 16:59
Daar heb ik adblocker voor.
Zouden het alleen stilstaande reclames zijn, dan vond ik het goed, maar juist die bewegende.
Nu met adblocker heb ik van beide geen last meer.
Ach, zo'n verlies is dat niet, want ik klik er toch nooit op.

berger
19 July 2015, 17:11
Trouwens, tijd om weer eens een zelfgebouwde (reclamevrije !!!) app voor te stellen:

https://play.google.com/store/apps/details?id=nl.peter.blue.adressenboek

Beheer meerdere contactlijsten, zoveel je zelf wilt.
Mail, sms of bel vanuit die lijsten.
Verander buttonkleur, iconen, letterkleur.
Maak een backup, intern of extern.
Een externe backup per button of als geheel voorkomt dat je bij een herinstallatie alles opnieuw moet intypen.


Ik krijg dat niet geinstalleerd op een simpele samsung tablet met android.

Spoorzoeker
19 July 2015, 20:48
Wat zeg je me nou ? :damn: Wat krijg je precies voor melding ?

J.W.
19 July 2015, 21:05
Dat is eigenlijk een soort lijst met favorieten of bookmarks.
Persoonlijk kies ik dan voor de Nieuwsflash van Seniorennet, maar mag ik dat hier wel zeggen? Daar kun je dan het nieuws lezen van verschillende kranten, met regelmatige updates. Weeral een App minder.

Probeer eens: www.krantenkoppen.be

berger
19 July 2015, 22:50
Wat zeg je me nou ? :damn: Wat krijg je precies voor melding ?

Deze app is compatibel met geen van je apparaten. Zo staat het er letterlijk. Als ik dan op installeren klik komt er de lijst waar de app toegang wil, en dan lees ik dat er geen apparaat geschikt is waarop die app kan worden geinstalleerd. Ik zie wel de twee tabletten die ik ooit heb gekocht, maar de app herkent blijkbaar geen van de twee (een tablet D709 en een Samsung GT-P5110). Dan kan ik nog "meer informatie" vragen of "annuleren", maar niet "installeren".
Ben altijd bereid om mee te testen.

Spoorzoeker
20 July 2015, 09:40
Sorry, dat is mijn fout.
Ik heb de app alleen beschikbaar gemaakt voor telefoons.
Ik zal hem ook geschikt maken voor tablets.
Vanavond en anders morgen.

Fijn dat je wilt testen.
Ik ben benieuwd naar het gebruiksgemak en of het voor een gebruiker duidelijk is hoe het programma te gebruiken.

Spoorzoeker
23 July 2015, 11:13
Ondanks enkele aanpassingen verschijnt de app nog steeds niet voor tablets in de store.
Ik heb net weer wat aanpassingen gedaan en hoop dat het nu wel binnen enkele uren zichtbaar is voor tablets.

compuchrisje
23 July 2015, 23:31
Vraagje voor mijn broer zijn Android-ding: een app om te comprimmeren (zip of rar) of op zijn minst in ingepakt archief om te zetten?

Spoorzoeker
24 July 2015, 08:38
Heb ik weer:
Je kunt oa bellen vanuit de app.
Ik heb het afgevangen dat als je een tablet hebt, dat je uiteraard NIET kunt bellen. (duh)
Maar waarschijnlijk vind de Google store dat de app dan niet geschikt is voor een tablet.

Dat houdt in, dat ik een aparte app moet maken voor tablets :frown:
Dat gaat even duren. :cry:

Spoorzoeker
24 July 2015, 08:41
@Compuchrisje, wat wil hij precies ? een zip uitpakken of juist inpakken ?

Spoorzoeker
24 July 2015, 09:09
Waarschijnlijk valt het leed nog wel mee. Ik moet alleen in de app toevoegen dat een telefoonverbinding niet persé nodig is. :cool:

berger
24 July 2015, 10:00
Doe het maar kalm aan, ik slaap goed, rechtstreeks sturen zou kunnen, maar mijn CM Security is onverbiddelijk in zo'n gevallen, daarom slaap ik ook zo goed.

Spoorzoeker
24 July 2015, 11:53
Is goed, je hoort wanneer het wél zou moeten werken. ;)

compuchrisje
24 July 2015, 22:12
@Spoorzoeker: een app voor zijn toestel waarmee hij mappen kan comprimmeren/uitpakken. Hij maakt nogal graag veel foto's van zijn 'bende'.

Spoorzoeker
25 July 2015, 22:47
Bestaat dat wel voor Android ?
Misschien is Cloud iets voor hem ?

berger
25 July 2015, 23:28
Ik dacht dat Winzip ook in de shop van Google stond. Toch eerst zien dat het van dezelfde leverancier is als de winzip die we kennen in windows. In die shop stoppen ze van alles hé.
Inpakken doe ik nooit (mijn vrouw doet dat als we op stap gaan) ,maar echt een goed programma waarmee je heel veel kunt doen (ook uitpakken) is ES File Explorer. Het doet alles en nog wat : het is een verkenner, je kunt daarmee ook zip-bestanden verkennen (ze worden wel niet echt uitgepakt maar ze zijn beschikbaar om er iets mee te doen), je hebt een link naar het Googlenieuws, taakbeheer, .....

compuchrisje
25 July 2015, 23:35
Ik weet dat hij een mail-adres heeft bij Google, 'k zal hem dan maar naar Drive daar verwijzen. Enkel proberen uitleggen hoe hij dat veilig kan doen. Zelfs met zijn beperkte pack van Telenet moet dat lukken, vooral met veel geduld dan.

berger
26 July 2015, 11:51
Ter informatie : winzip zit wel degelijk in de google store, is gratis. Ik heb dat eens geinstalleerd en schijnt goed te werken. Je kunt daarmee in- en uitpakken.

Spoorzoeker
26 July 2015, 12:59
Het heeft even geduurd, maar m'n app is nu ook voor tablets beschikbaar.

https://play.google.com/store/apps/details?id=nl.peter.blue.adressenboek

berger
26 July 2015, 14:16
Hier mijn bevindingen. Uw link openen met de android browser lukt niet, die wordt niet meer ondersteund.
Ik kan dan doorklikken naar de store, ik kom daar wel in, maar hoe dan uw adressenapp zoeken? Zoeken op adressen levert wel heel veel mogelijkheden, welke kiezen?
Dan maar met Firefox, de browser van de concurrent. Gaat prima. Ik begrijp wel niet dat een app dat iets met adressen doet toegang moet hebben tot mijn foto's en video. Zo zijn er nog wel. Uiteindelijk kreeg ik zelfs felicitaties voor de installatie : persoonlikk vind ik niet dat ik daar veel verdienste aan heb. Er werd een snelkoppeling gemaakt. Dus maar openen, maar de app zegt dat er geen adressen te vinden zijn. Er zijn er nochtans wel, ze noemen ten andere contacten en kan die openen met de standaardsoftware.

compuchrisje
26 July 2015, 22:52
Oei! en heb hem net de uitleg doorgestuurd. Maar 'k zal 't dan wel te horen krijgen.

Spoorzoeker
27 July 2015, 09:02
Beste berger,
allereerst, het is een opzichzelfstaand programma. Er is geen enkele connectie met welke app of gegevens dan ook.
oftewel: alles wat je er uit wilt halen, moet je er eerst zelf instoppen. Je bestaande contacten importeren gaat dus niet.
Vaak zijn de veldindelingen anders en wordt het omzetten een hele klus. daar heb ik (nu nog) niet voor gekozen.
Voordeel is, dat er niet ongevraagd gegevens worden opgenomen (Facebook, Google+ enz).

Je moet zoeken op adressenboeken. Adressenboek geeft inderdaad geen resultaat. beetje jammer, maar het is niet anders. :frown:

Als ik naar het plaatje kijk, zie ik nergens dat hij in je foto's gaat zitten kijken:
http://rumaro.nl/webpicupload/img2/adressenboek.jpg
Hij gaat wel schrijven en lezen van je geheugen, want het adressenbestand moet toch opgeslagen en ingelezen kunnen worden.
Omdat je vanuit de app direct kunt bellen of sms'en zijn ook die opties optioneel vereist.
Wil je dat niet, blokkeer de app dan gerust in je firewall, de app zal gewoon blijven werken.
Felicitaties ?, dan moet dan in de Google store installatie-app zitten, want ik weet nergens van.

berger
27 July 2015, 13:18
Ik heb ondertussen nog wat naar uw app gekeken, en ik kan inderdaad wel een nieuw adressenboek aanmaken en beginnen manueel gegevens in t voeren. Dat vind ik eigenlijk wel wat vervelend. Ik heb adresboeken met heel wat adressen, ik had gehoopt dat ik die wel kon beheren via die app. Zo heeft het voor mij geen eigenlijke meerwaarde. En zowat iedereen die al een tijdje mailt heeft toch al adressen.
Heb ondertussen de app verwijderd en in de google shop gezocht op adressenboeken en dan vind ik hem wel.
Bij het installeren vraagt de app wel toelating voor fotos/mediabestanden, en dat vind ik er zoals bijna atijd een beetje over.

Spoorzoeker
27 July 2015, 13:38
Raar, want zoals je op de foto kunt zien, vraagt hij er bij mij echt niet om.

Ik snap dat het vervelend is dat je niks kunt importeren vanuit andere apps, maar ook bij die apps ben je ooit helemaal schoon begonnen.
Als je wilt kan ik je wel uitleggen hoe je gegevens van een andere app over kunt zetten, mits het tekstbestanden zijn.

Wat vond je van het gebruiksgemak ? En is het redelijk te snappen wat je moet en kunt doen ?
Zijn er dingen die je graag anders had gezien, of zijn er dingen die je mist ?

Spoorzoeker
27 July 2015, 13:40
Mocht je zelf handig zijn, dan zijn er programmaatjes waarbij je zon app een beetje uit elkaar kunt trekken (ontzippen zeg maar)
Als je dan in Manifest.xml kijkt kun je zien welke rechten er gevraagd worden.

berger
27 July 2015, 14:58
Raar, want zoals je op de foto kunt zien, vraagt hij er bij mij echt niet om.

Ik snap dat het vervelend is dat je niks kunt importeren vanuit andere apps, maar ook bij die apps ben je ooit helemaal schoon begonnen.
Als je wilt kan ik je wel uitleggen hoe je gegevens van een andere app over kunt zetten, mits het tekstbestanden zijn.

Wat vond je van het gebruiksgemak ? En is het redelijk te snappen wat je moet en kunt doen ?
Zijn er dingen die je graag anders had gezien, of zijn er dingen die je mist ?
Ooit ben ik wel eens helemaal schoon begonnen, maar dat is wel lang geleden, ik sleep al adresboeken mee van win 98. Ik ga dus zeker niet opnieuw beginnen.
Ik had waarschijnlijk een te optimistisch gedacht, ik dacht echt aan het beheer van verschillende "bestaande" adresboeken, maar niet aan opnieuw beginnen.
Het lijkt me een gebruiksvriendelijke app eens men begrepen heeft wat ze juist doet. Misschien een korte help-functie.

Spoorzoeker
2 August 2015, 14:57
Voor degenen die mijn adressenboek gedownload hebben:
Als je er veel contacten in heb staan, zodat je moet scrollen, dan zul je merken, dat de indexletter niet meer op de jusite plek staat.
Draai je bv een keer het scherm, dan is het weer goed, tot je weer gaat scrollen. Dit is een manco van de code die het overzicht verzorgd.
Ik heb het opgelost, dus in de volgende update ben je van het probleem af.
Ik ben nu bezig om niet alleen van de buttons, maar ook van de contactenlijst de kleuren te kunnen wijzigen, geheel naar eigen smaak.
Mocht je fouten tegen komen, of andere rare dingen, dan hoor ik het graag.
En mocht je de app willen waarderen in de Google markt, heel graag !.

Spoorzoeker
7 August 2015, 09:00
Ik heb net weer een nieuwe release geupload , 4.08. Deze zal in de loop van de dag beschikbaar komen.
Verbeteringen:
Je kunt nu de kleuren aanpassen van je adressenlijsten.
De app wat meer foolproof gemaakt.
Wat bugfixes gedaan.
De index blijft nu gehandhaaft, hoe veel je ook scrollt.

Nogmaales een dringend verzoek:
als je problemen ondervind, iets niet snapt, of de app crasht steeds, verwijder de app niet, maar laat het me weten!.
Alleen dan kan ik op zoek gaan naar een oplossing of ondersteuning bieden.

En voor wie ertoe genegen is: beoordeel de app aub in de Google store.

Spoorzoeker
10 August 2015, 11:43
Ik heb de kleurenkeuze wat uitgebreid met wat meer kleurschakeringen.
Ik heb gisteren weer iets nieuws bijgeleerd en dat ben ik nu aan het toepassen.
Het houdt de code zuiverder, beter beheersbaar en overzichtelijker.
Zodra ik daar mee klaar ben zal ik weer een release doen.

Spoorzoeker
11 August 2015, 13:40
Even vanavond een typfoutje verbeteren en dan kan versie 4.10 online.

Spoorzoeker
17 August 2015, 10:50
Ik ben weer met wat aanpassingen bezig. Het kan alleen even duren voordat ze online komen, dus even geduld aub.

Spoorzoeker
20 August 2015, 22:17
De aanpassingen werken. Nu nog even testen en dan waarschijnlijk morgenavond komt de nieuwe versie online.

Nieuw:
- importeer je contacten uit je Telefoon. (voorlopig alleen naam, telefoon en email)
-De mogelijkheid om een donatie te doen. Geheel vrijblijvend uiteraard.

Ik heb besloten om mijn betaalde programma's ook gratis te maken.
Helaas is dat makkelijker gezegd dan gedaan, want alleen wijzigen van koop naar gratis, nee dat gaat niet in de Google store.
Het programma moet opnieuw worden aangeboden onder een andere naam.
Maar goed, je hoort wanneer het zo ver is.

Spoorzoeker
22 August 2015, 15:04
Hij (adressenboek) is geupload, dus binnen enkele uren beschikbaar.

berger
4 September 2015, 13:03
Na al die berichten over de aanpassing van het adressenboek kon ik niet aan de verleiding weerstaan om nog eens te proberen. ik deed dat op een android tablet. Wat viel mij op:
1. bij het installeren moet ik nog altid akkoord zijn om het programma toegang te verlenen tot mijn contacten (dat begrijp ik uiteraard) maar toch ook tot mediabestanden (dat is echt wel niet nodig)
2. men kan een donatie doen, zag ik daar 50 cent staan of zoiets. Vraag dan toch 5 euro of niets.
3. het invoeren van gegevens zoals naam, voornaam, mailadres..... verloopt vrij vlot
4. ik kan een adresboek ook mailen bvb naar mij zelf, het adresboek is dan een platte txt bedrand. Velden die niet zijn ingevuld worden vervangen door een standaardtekst. Zo heb ik natuurlijk wel een backup maar om dan een mailadres te kunnen gebruiken moet ik een adres kopieren en plakken in mijn mailprogramma.

Dus een mooi begin, maar er is nog werk aan om tot echt iets bruikbaars te komen.

Spoorzoeker
4 September 2015, 20:55
Hallo berger, ik begrijp je wantrouwen, maar ik bezweer je, dat ik écht niks met mediagegevens doe. Misschien ziet je tablet de lees en schrijfrechten als het opvragen van je mediagegevens ?. Er zijn appjes waarmee je in een apk file kunt kijken. Zoek dan naar de manifest.xml, dan zie je welke rechten er gevraagd worden. Ik zal morgen of zo ze hier ook even plaatsen.

50 cent wil men nog wel doen, maar 5 euro ?, dat denk ik niet. Later misschien, als de apps een professionelere uitstraling hebben misschien, maar nu niet.

Die backup is niet bedoeld om apart te gebruiken. Kan wel, om sneller je adressenboek te vullen, maar eigenlijk is het gewoon een bestand wat je vanuit je mail kunt downloaden op je telefoon/tablet en daarna weer inlezen in de app.
Eigenlijk had het een databasebestand zullen zijn, maar dan kun je het niet editten, vandaar dat ik er een txtbestand van gemaakt heb.
Hopelijk is het zo duidelijker.

Nog 3 dingen:
1) aangezien je kritisch bent, wil ik je vragen mijn volgende project tijdens de ontwikkeling te testen.
2) niemand laat een beoordeling achter, vandaar dat ik waarschijnlijk Google analytics ga inbouwen om te weten wat ik kan doen om de app nog gebruikersvriendelijker kan maken.
3) als je een adressenrecord wilt editten, dan staan er vaste benamingen voor de regels. Ik wilde dit bewerkbaar maken, maar ik heb besloten om in plaats daarvan een nieuwe app te schrijven, van de grond af aan.
Ik heb namelijk ontdekt dat je de app niet alleen voor adressen, maar ook voor andere dingen kunt gebruiken.
Zo heb ik zelf bv een button met alle dingen die we de laatste jaren gekocht hebben, zodat ik snel kan zien hoe lang we iets al hebben.
Ik heb er onze reisroutes van onze vakantie in bijgehouden in een button.
Ook heb ik een button aangemaakt waarin de maten van bepaalde dingen staan. makkelijk als je in een winkel staat.

Goed, daar ga ik vandeweek dus aan beginnen. :) Kan ik gelijk wat nieuw geleerde dingen in de praktijk brengen.

berger
4 September 2015, 22:53
Dat is geen kwestie van wantrouwen, ik stel maar vast hé. Waarom heeft uw app mijn foto's nodig? Je doet daar niets mee, ik geloof dat wel, vraag dan ook niet om daarvoor toestemming te geven. Of ishet Google dat die toestemming toevoegt, dan zijn het een beetje bandieten hé.
En geld durven vragen, kom zeg, stop daar gewoon mee.
Persoonlijk zou ik voorstellen om van die app iets te maken die ook echt nut heeft. Dan denk ik aan bvb het importeren van bestaande adresboeken uit bepaalde programma's, idem voor het exportereren. In eerste plaats zou je van een platte tekst misschien een csv - bestand (of xls) kunnen maken, dat is al in sommige mailprogramma's te importeren. Het zou ook al een vooruitgang zijn om vanuit het adresboek te kunnen mailen met bestaande mailprogramma's ..... Ik denk maar na hé, maar natuurlijk niet lang genoeg. Maar eigenlijk moet je niet uitvinden wat al een aantal keren bestaat, je moet iets vinden dat nog niet bestaat. Zo hoorde ik onlangs van een student van 16 die tijdens de vakantie een app maakte die de buren verenigt. Dat vind ik iets heel positiefs.

Spoorzoeker
7 September 2015, 16:00
Zoals beloofd. Zeg maar waar ik naar foto's zoek ;)

<uses-permission android:name="android.permission.READ_INTERNAL_STORAGE" />
<uses-permission android:name="android.permission.WRITE_EXTERNAL_STORAGE" />
<uses-permission android:name="android.permission.WRITE_INTERNAL_STORAGE" />
<uses-feature android:name="android.permission.CALL_PHONE" android:required="false" />
<uses-feature android:name="android.permission.READ_PHONE_STATE" android:required="false" />
<uses-feature android:name="android.permission.SEND_SMS" android:required="false" />
<uses-feature android:name="android.permission.INTERNET" android:required="false" />
<uses-permission android:name="android.permission.READ_CONTACTS" android:required="false" />

Tsja, het programma is gratis, maar ik wil de mensen niet de mogeljkheid ontnemen er toch voor te betalen.

Hou in gedacvhten dat ik maar een zeer eenvoudige amateur ben. Natuurlijk wil ik de meest fantastische apps bouwen, maar momenteel ontbreekt de kennis daarvoor. Dat het een twaalfineendozijn app is, het zij zo. Toch zitten er dingen in die ik bij andere apps mis. Vandaar dat ik de app bouw, ze moeten doen wat ik nodig heb, niet dat ik me aan moet passen aan de gebreken van een app. En mailen met je geinstalleerde mailprogramma's, dat zit er al in hoor. :lol:

Ik ben nu met een nieuwe app begonnen, maar daar gaat toch meer tijd inzitten dan ik dacht.
Wordt vervolgd.

berger
7 September 2015, 21:08
Ik zie gewoon bij de installatie van dat adressenboek dat uw programma toelating moet hebben om mijn mediabestanden te raadplegen, of is het ook kopiëren, dat weet ik niet. Als jij dat niet toevoegt (ik ben geen programmeur, dus versta niets van die code hierboven), dan is het Google zelf die dat doet waarschijnlijk. En dat zou ik wel heel onbehoorlijk vinden.

Nu ik zie dat je maar een eenvoudige amateur bent versta ik het al wat beter. Maar zo las ik het niet in het begin van dit topic. Dus amuseer je goed met die app's.

Spoorzoeker
15 September 2015, 20:44
De nieuwe app begint op te schieten.
Ik dacht dat ik veel code kon overnemen, maar ik merk dat sommige stukken beduidend korter kunnen :)
Maar goed, er moet nog een hoop gebeuren, maar het ziet er hoopvol uit.

compuchrisje
16 September 2015, 01:28
Hier wordt dus verder gezweet ;)

Spoorzoeker
16 September 2015, 18:13
Ik ben buiten gaan zitten, dan zweet ik niet zo snel. :D(-3 of zoiets is het hier.....zo voelt het tenminste)

Spoorzoeker
16 September 2015, 22:09
Had ik het toch mooi voor elkaar, wil ik iets toevoegen, blijkt dat met de huidige setting niet te kunnen :cry:.

Ik heb uiteindelijk iets gevonden wat hetzelfde resultaat geeft, ik moet het alleen nog even ombouwen naar dezelfde output.
Gaat vandaag niet meer lukken, morgen is er weer een dag.

(Zo vlug gezien is deze ombouw zelfs nog makkelijker te beheren, dus dat is dan wel weer een voordeel)

Spoorzoeker
19 September 2015, 23:50
Wel, ook de tweede oplossing bleek niet werkbaar te maken.
Uiteindelijk toch de reeds eerder gebruikte oplossing gebruikt, maar wel met een wijziging.
Nu werkt het gelukkig allemaal wel.

Nu de rest er omheen nog implementeren.

compuchrisje
20 September 2015, 23:16
En zo blijven we zoeken en bijleren, maar meestal komt het neer op vergeten wat je net deed... :wall:

Spoorzoeker
25 September 2015, 19:28
Ik ben al weer een heel eind.
Een backup maken van de database lukt ook.
Nu nog alleen terug kunnen zetten. :D
Dan is hij eigenlijk Marketrijp.

Ik denk dat ik ook een liteversie maak.
Wel alle functies, maar minder tot geen keuze in kleur of buttonlayout.
Dit voor mensen die weinig geheugen in hun telefoon/tablet hebben.
Elk plaatje vreet namelijk geheugen en is alleen maar een extraatje.

Spoorzoeker
27 September 2015, 20:32
Op zich is de basis klaar.
Nog wat kleine dingetjes en dan zal ik hem in de Googlemarkt zetten.

Spoorzoeker
29 September 2015, 21:29
Goed, de zoekfunctie werd steeds onoverzichtelijker, dus ik heb hem herschreven en herschreven.
Nu gebruik ik een swapable database.

Morgen heb ik geen tijd, maar het meeste werk voor een eerste release is nu gedaan, dus lang kan het niet meer duren. :)

compuchrisje
30 September 2015, 23:26
Toon de weg maar als ie klaar is!

Spoorzoeker
11 October 2015, 14:48
Elke keer als ik denk dat het werkt, blijkt na testen op andere apparaten dat er toch nog storende fouten in zitten.
Ik heb het inmiddels ook weer vertaalt naar het Engels en Duits.
Zoals het er nu uit ziet is de releasedatum nog deze week.

Spoorzoeker
11 October 2015, 21:01
Hij staat online. Waarschijnlijk is hij morgen zichtbaar.

compuchrisje
12 October 2015, 23:30
Word je nu beroemd? ;)

Spoorzoeker
13 October 2015, 08:43
Ik zou wel willen, maar zo ver is het helaas nog niet. :cry:

Het appje Adressenboek wordt wel veel gedownload en gebruikt en nu gisteren zag ik dat LiCo ook begint te lopen.

Het is gewoon leuk om te doen.

Spoorzoeker
20 October 2015, 09:57
Lijsten staat inmiddels ook online.

https://play.google.com/store/apps/details?id=nl.peter.blue.lijsten

compuchrisje
20 October 2015, 21:32
Lijkt me een vrij uitgebreide app te zijn. Hopelijk krijg je veel bijval.

Spoorzoeker
20 October 2015, 21:40
Het zou inderdaad heel leuk zijn als het veel gebruikt zou worden.
Het bouwen is ook bedoeld om steeds weer nieuwe technieken te leren.
Ik heb een reuzeidee, maar hetgeen ik in gedachten heb kan ik helaas nog niet maken.

Maar dat geeft niet, tot die tijd bouw ik appjes waar ik zelf ook wat aan heb. ;)

Momenteel ben ik met een agenda bezig. Niet een superdeluxe agenda met tig opties, maar gewoon
eentje waar je een afspraak invult en dan worden die afspraken in de juiste tijdsvolgorde getoond.
Dus niet in een maandoverzicht of jaar of dagoverzicht, maar gewoon in een lijst onder elkaar.
Wel met de datum en tijd er bij uiteraard. :D

berger
20 October 2015, 22:03
Als je een reuzeidee hebt moet je die realiseren.

Meestal gaat er iemand anders mee lopen, en dan is het te laat.

Spoorzoeker
20 October 2015, 22:21
Ja dat weet ik, ik heb echter nog niet de kennis om het idee te verwezenlijken.

Ik wil wel, maar kan gewoon nog niet.

Spoorzoeker
13 November 2015, 20:50
Dat het stil is wil niet zeggen dat er niks gebeurt.

Ik heb eindelijk een boek gevonden die op een mkkelijke manier uitlegt hoe je met sprites kunt werken.
Het resultaat mag er zijn, al zeg ik het zelf. :D

Geduld, dan komt al het moois vanzelf. :)

berger
13 November 2015, 22:48
Oei, sprite, is dat geen frisdrank?

Spoorzoeker
14 November 2015, 12:40
Nee dat is Sprite. :D

sprites bestaan al sinds de Commodore 64 en misschien zelfs al eerder.
Het zijn grafische objecten die vrij over het scherm kunnen bewegen. Itt plaatjes.

Spoorzoeker
25 November 2015, 13:17
Ik heb een boek gevonden waarin op een simpele manier begonnen wordt met animaties.
Van daar uit, heb ik wat nieuwe dingen geprobeerd en ik moet zeggen, het resultaat is hoopvol.
https://play.google.com/store/apps/details?id=nl.peter.blue.meerderesprites


(https://play.google.com/store/apps/details?id=nl.peter.blue.meerderesprites)Let wel: je zult het resultaat misschien niet als nuttig ervaren, maar daar gaat het ook niet om. het gaat er om dat ik sprites over het scherm kan laten bewegen en geluid kan laten horen. ;) (https://play.google.com/store/apps/details?id=nl.peter.blue.meerderesprites) (https://play.google.com/store/apps/details?id=nl.peter.blue.meerderesprites)

compuchrisje
25 November 2015, 17:47
Zonder geluid vind ik het best grappig hoor!

Spoorzoeker
25 November 2015, 18:04
eh, het is met geluid he ? ;)
En als je in de hoeken klikt verandert er van alles. Ook als je het scherm draait.

Spoorzoeker
22 December 2015, 11:34
Ook al is het stil, dat wil niet zeggen dat ik stil zit he.
Ik ben bezig om een appje te herschrijven. De bediening wordt simpeler EN het wordt gratis. (itt z'n voorgangers)

Spoorzoeker
20 January 2016, 09:30
Het appje is inmiddels klaar en online: webreader

Ik ben bezig om het adressenboek te herschrijven. Enerzijds om een klantenwens te vervullen, maar ook omdat er iets niet helemaal lekker werkt. De betsaand app aanpassen geeft meer werk dan herschrijven, vandaar.

Tussendoor nog een opdracht gekregen voor een visappje.