Volledige versie bekijken : Dropbox afsluiten en Contextmenu (icoon in taakbalk)



Merel
29 May 2015, 12:17
Ik heb Dropbox Pro geïnstalleerd op een Asus T00 (10inch) Win8.1
Ik laat de software niet gelijk opstarten met Windows, maar wel later.

Vraag 1. Hoe kan men Dropbox manueel afsluiten ?
Het context menu van het icoon (rechts onderaan) opent een venster waarin geen optie staat om het programma te sluiten. In dat venster zijn de enige keuzeopties : de lokale folder openen of de website openen.

Vraag 2: Bovendien is dat venster te klein om de volledige informatie bovenaan te tonen.
Vermoedelijkdoor de beperkte schermbreedte. Hoe kan men dt venster verbreden. Dit lijkt onmogelijk !

Bedankt

berger
29 May 2015, 16:13
Voor vraag 1 : zie Essentius - handleiding dropbox Hoofdstuk 4 Pagina 8 Dropbox afsluiten
Maar de stekker uittrekken lukt zeker!

Voor vraag 2 : een breder scherm kopen

Nu terug ernstig : zou het wel echt de bedoeling zijn om dropbox af te sluiten?

berger
29 May 2015, 18:26
Via de instellingen kan ik mij wel "Afmelden" maar ik denk dat zoiets betekent dat je dan uw account wil opzeggen.

berger
29 May 2015, 21:07
Op mijn android tablet kan ik wel via appicatiebeheer de actieve toepassing Drpbox gedwongen stoppen. Als ik dat doe krijg ik wel de melding dat er gegevens verloren kunnen gaan bij een gedwongen stop. Maar ik denk dat je gewoon zoekt om Dropbox af te sluiten zoals bijna gelijk welk programma, maar dat vind ik tot hiertoe nergens.

Merel
30 May 2015, 20:30
Voor vraag 1 : zie Essentius - handleiding dropbox Hoofdstuk 4 Pagina 8 Dropbox afsluiten
Die pagina toont slechts hoe het gebeurt voor de online pagina (de account-pagina) ; niet de lokale dropbox toepassing)

berger
31 May 2015, 09:44
En bij de Free versie zie ik Afsluiten niet eens, ook niet online.
Ik vrees een beetje dar Dropbox permanent wil actief blijven om dan op elk moment te kunnen synchroniseren. Afsluiten hoort er dus niet bij.

compuchrisje
31 May 2015, 20:30
Is er in de opstartopties voor Windows niks te vinden over Dropbox? bv met de opdracht msconfig. Ofwel, als je CCleaner hebt, kan je daar wegvinken wat niet mee mag opstarten. Of het moet zijn dat je die Dropbox al van bij het begin nodig hebt.
Er is trouwens een handleiding (http://www.essentius.nl/Portals/210/docs/Dropbox%20handleiding.pdf)voor dropbox.

Merel
1 June 2015, 14:31
@chrisje
Ik laat Dropbox zeer bewust niet gelijk met Windows opstarten maar later. Anders krijg je mogelijk een probleem alsde lokale dropbox op een externe (mobiele) schijf niet aangesloten is. Manuele start geeft je kans om dat eerst te verifieren.

berger
3 June 2015, 18:29
Heb nog wat gezocht en denk:

- begrepen te hebben dat afsluiten van dropbox niet is zoals het afsluiten van een ander programma. Afluiten van Dropbox zou betekenen dat alle bestanden nog steeds bereikbaar zijn maar datver geen nieuwe bestanden meer kunnen toegevoegd worden

- dat er misschien wel scripts bestaan om dropbox af te sluiten. Maar daar ken ik eigenlijk niets van dus ..... Heb nogal wat gezocht op engelstalige sites met zoekwoorden "close dropbox"

Merel
4 June 2015, 19:28
Heb het gevonden : rechtskikken ==> opent een venster waarin boven rechts het icoontje voor "instellingen"
Dat aanklikken opent een contextmenu waar helemaal onderaan .... afsluiten !
Niet orthodox en nogal omslachtig ; vermoedelijk met opzet verborgen.

Vriendelijk bedankt voor het meezoeken:)