Volledige versie bekijken : Windows7 start niet meer op



ward
4 June 2015, 18:27
:wall:Hallo,
Enkele dagen terug start ik mijn laptop op en stel vast dat hij bij het opstarten blijft hangen bij " Welkom"
Automatisch valt hij na enige tijd terug op het scherm "Windows wordt afgesloten enz.
Ik tracht op te starten in veilige modus met netwerk en na enkele pogingen lukt het mij
Ik installeer Adware cleane en die meldt mij het volgende:-)

Problemen 060115-29764-01.dump metadata.XML

WERInternalMetadax.XML
In opdrachtprompt geef ik opsta stedenbouw en die heeft beschadigde bestanden gevonden nml
C: Windows logs CBS CBS.log
Soms na verwoede pogingen start hij plots normaal zij het wel graag en werkt hij perfect, ik denk dat er beschadigde bestanden zijn bij het opstarten alhoewel hij plots toch volledig opstart
Heb geprobeerd met systeemherstel maar hij heeft geen enkel herstelpunt meer ,en dat is natuurlijk grote pech begrijp niet waarom ze verdwenen zijn want enige tijd terug had 'ik er nog
Is er iemand die mij kan helpen ,ik weet het echt niet meer
Bezit de installatie dvd van windows7 ,maar na geheugencontroller vindt hij niets fout
Groeten ward

vdhee
4 June 2015, 19:00
Sorry, een beetje verwarde uitleg, maar we gaan toch helpen.
Het is mij een raadsel waarom je AdwCleaner installeert op een Win 7 laptop die niet goed opstart, maar alla.

Beschadigde bestanden zijn dikwijls het gevolg van fouten op de harde schijf, los deze eerst op. Je commentaar " beschadigde bestanden gevonden" is hiervoor typisch. Ga naar de C schijf, (computer), rechtermuisknop, extra, station op fouten controleren, optie "fouten in het bestandssysteem automatisch repareren" .

Nadat deze fouten opgelost zijn (de geheugencontrole is hier niet relevant) ga naar : http://www.eset.com/us/online-scanner-popup/ en voer de instructies uit. Reden : je kan geen herstelpunten meer vinden; mogelijks een virus. Eset zal het grootste gedeelte van je (mogelijke) "brol" verwijderen, indien aanwezig.

Na uitvoeren van bovenstaande: laat iets weten.

ward
4 June 2015, 20:30
Bedankt

Maar zal eerst veel geduld moeten hebben tot hij wil opstarten, alvorens ik kan uitvoeren wat u voorstelt of heb ik het mis voor?

compuchrisje
4 June 2015, 22:25
Als het je in veilige modus beter lukte, doe het dan van daaruit. Ik hoop werkelijk dat het niets met je harde schijf te maken heeft (kapotte sectoren/clusters).
Als je dan terug opgestart raakt, kan je best even een logje posten bij Rosty.

ward
5 June 2015, 06:23
, ik heb de Schijf laten controleren en hij heeft beschadigde bestanden gevonden,maar het opstarten is niet verbeterd,als ik geluk heb start hij om het uur op zowel gewoon als in veilige modus ben nu aan het typen van af een tablet, het is toch raar dat hij er plots wel door geraakt ,als er iets fout is zou hij toch voortdurend moeten blijven hangen

Obsessed
5 June 2015, 10:19
Als je een windows 7 installatie-dvd hebt kan je onderstaande eens doen:

- Start op vanaf de dvd.
- bij het eerste venster druk je op F10 waardoor het command venster opent (= DOS omgeving).
- Typ nu: "chkdsk d: /R/F" en druk op enter ("d:" staat voor de driveletter waar de map WINDOWS op staat - omdat je vanaf dvd bent opgestart is dat niet de "c:" zoals je gewend bent) .
- Heb nu veeeel geduld tot de controle en reparatie van de harde schijf gedaan is (dit kan soms een ganse nacht duren).

Als het goed zit zullen de problemen opgelost zijn.
Weet wel; als dit soelaat brengt betekent dit dat uw harde schijf stilaan aan vervanging toe is. Maak zeker al back-ups van uw belangrijke documenten.

ward
6 June 2015, 06:21
Vdhee, ik heb alles uitgevoerd , er is 1probleem vastgesteld bij de opstart en Eset heeft 3 uur gelopen en 40 infecties gevonden en verwijderd gevolg na 2 uur was hij opgestart en werkte perfect, heb geprobeerd om hem opnieuw op te starten maar het probleem is nog hetzelfde.
Obsessed bij het eerste venster zeg je als ik F10 indruk maakt hij een snerpend geluid het commando venster opent zich en 5sec. Later is het verdwenen geen tijd om iets te typen en verschijnt het tabblad "dat ik binnen enkele seconden een toets moet indrukken.
Kan dus moeilijk een chkdsk d uitvoeren ,of het zou moeten zijn dat ik een andere toets moet indrukken dan F10

Obsessed
6 June 2015, 10:37
Oei Ward, ik heb me inderdaad vergist :damn: Sorry daarvoor.
Het is de toetscombinatie "SHIFT-F10" (http://www.sevenforums.com/tutorials/682-command-prompt-startup.html) in plaats van enkel F10.

Nogmaals excuus.

Vooralleer het chkdsk-commando in te geven kan je best ook even checken of de "windows" folder wel degelijk op de D-drive staat, en dat doe je zo:

In het command venster (als je het hebt verkregen met die shift-f10 :damn:) typ je eerst even "dir d:" met daarna een druk op de enter-toets. Dan zie je de inhoud van de D-drive.
Daar moet dus de map WINDOWS bij staan. Moest dat niet zo zijn kan je even hetzelfde doen voor "c:" en/of "e:", maar zoals ik eerder al zei: normaal zou het d moeten zijn.
Als het dan toch bvb "e:" zou zijn moet je logisherwijze het commando "chkdsk e: /r/f" gebruiken ;)

Hopelijk lukt het nu.
Suc6 ward.

vdhee
6 June 2015, 10:39
Ward, het blijkt dus dat je wel degelijk fouten hebt op je harde schijf. Zoals Obsessed al aangaf wordt het nu tijd om ook eens chkdsk /R te proberen. (de optie R betekent een scan + herstelling van slechte sectoren op de gehele schijf, dus met inbegrip van de "vrije" ruimte die al eens ingenomen wordt als RAM-geheugen)

Probeer alsnog te starten, dan alle programma's, bureau-accessoires, MS-DOS prompt, rechtermuis : openen als administrator, chkdsk c: /R. Indien werkelijk onmogelijk dan het trucje van Obsessed gebruiken : via de installatie-cd.

Dit vergt inderdaad enkele uren....

ward
6 June 2015, 18:35
Vdhee,ik heb vruchteloos geprobeerd met de combinatie F10-Shift maar telkens hoor ik een snerpend geluid ,het DOS -venster opent zich en onzindelijk verschijnt" druk op een toets op op te starten vanaf de instalatieDVD, dus ik heb geen tijd om een commando te typen probeer nu hem opgestart te krijgen en eerst het gegeven van obssesd op te volgen, maar voor hij volledig opstart kan dat zowel een halfuur als een halve dag duren
Nu ik ga het proberen maar wat die combinatie betreft ,heb het 10 maal geprobeerd en telkens het zelfde
Groeten

compuchrisje
6 June 2015, 22:37
Snerpend geluid is dat een piep of hoor je het schuren van metaal? Heb je de kast al es opengedaan om te zien of alles nog wel degelijk op zijn plaats zit? Ben je in die zaken niet echt thuis, dan zoek je best je verkoper eens op.

ward
7 June 2015, 13:25
Hello:lol:
Het is mij gelukt
er was een beschadigde cluster in bestand 65144; met name \Windows\ Systeen 312\ winevt\ Logs SECURI~1 EVT en dat is vervangen.
heb hem een 10 tal keer in een uur laten opstarten en dit zonder problemen, heb dan onmiddelijk handmatig een herstelpunt gemaakt
Aan vdhee obsessed en compuchrisje bedankt om mij op het goede spoor te zetten, het had geen 2 dagen meer moeten duren of ik formateerde hem ,maar dan moest ik wel zeker zijn dat alle middels uitgeput waren
vriendelijke groeten en nog een fijne dag:):cool:

vdhee
7 June 2015, 17:00
Super! En geen dank, daarvoor zijn we er.

Peter.B
7 June 2015, 18:11
en is alles nu in orde met zijn harde schijf?

Merel
7 June 2015, 22:50
en is alles nu in orde met zijn harde schijf?
Vermoedelijk is dat snerpend geluid vanwege een druppeltje olie dat bleef klemmen op die slechte cluster ? :lol:
Wait and See ....:shocked:
Aleszins data backuppen en een image maken van systeempartitie.

compuchrisje
7 June 2015, 22:53
@Merel & Peter.B: just!
@Ward: luisteren naar die gasten!

ward
8 June 2015, 05:38
Dat geluid was enkel toen ik toets F10 indrukte bij het verschijnen van het eerste venster,anders nooit laptop draait als een muis op fluwelen pootjes,geen abnormaal geluid bij werking;
heb defraggler laten lopen om hem eens te defragmenteren en die vermeld ook schijf GEZOND ,dus als patient :lol: geloof ik dat maar allemaal bedanktommij erop te wijzen dat er misschien iets fout looptmet de harde schijf

gtz ward