Volledige versie bekijken : PDF weergegeven als word



Daeco
12 June 2015, 09:22
Goedemorgen, Ik gebruik MS outlook 2003. Sinds enkele dagen worden de PDF bijlagen bij de inkomende mails weergegeven met een icoontje van word er voor. Als ik dan op de bijlage klik opent er een conversievenster en wordt alles weergegeven met onleesbare tekens. als ik met de rechtermuisknop probeer te openen krijg ik wel de keuze "openen" maar niet "openen met".
Het probleem is ontstaan door een een pdf file te proberen openen met word. Blijkbaar heb ik ongewild de instellingen van outlook aangepast waardoor er bij de weergave van de bijlagen iets verkeerd loopt.

J.W.
12 June 2015, 10:58
Sla die bijlage eerst eens op en probeer dan of u met de rechtermuisknop "openen met" niet kunt gebruiken.

Daeco
12 June 2015, 11:18
Dat heb ik al geprobeerd, en dat lukt inderdaad. Dan kan ik probleemloos Adobe Reader selecteren en de PDF openen.
Het probleem is dat de extensie .pdf nog wel achter het bestand staat, maar het icoontje voor het bestand is dat van word. hierdoor gebruikt de PC word om de bijlage te openen wat uiteraard niet lukt.

vdhee
12 June 2015, 16:07
Je standaard-programma om .pdf documenten te openen werd blijkbaar veranderd in MS Word.

Geen probleem, een complete tutorial om hieraan te verhelpen vind je hier :

http://computertotaal.nl/apps-software/de-optie-openen-met-in-windows-7-20579

Daeco
12 June 2015, 21:29
Dank u wel, voor de hulp, het probleem lijkt opgelost.