Volledige versie bekijken : Stroom uit telefoonkabel Telenet modem?



starckx
13 June 2015, 11:45
Ik zou willen weten of dit toestel idd stroom kan krijgen van mijn telefoonkabel:

http://www.lightinthebox.com/nl/micro-telefoon-recorder-micro-sd-kaart-telefoon-voice-recorder-avondmaal-mini-telefoon-recorder-usb-telefoon-recorder_p2227691.html

berger
13 June 2015, 16:23
Ik zie "micro telefoon recorder, micro sd kaart telefoon voice recorder, avondmaal mini telefoon recorder, usb telefoon recorder"
Een avondmaal recorder is voor mij een mysterie.
De bedoeling lijkt wel te zijn om telefoonsignalen op te nemen op een micro sd kaart.
Wat mij een beetje verontrust is dat ik nergens het merk, naam van het toestel, type, ..... zie, ik zou dat dus nooit kopen.
Wat wil je eigenlijk doen. Telefoongesprekken opnemen?

J.W.
13 June 2015, 21:16
Ik zie "micro telefoon recorder, micro sd kaart telefoon voice recorder, avondmaal mini telefoon recorder, usb telefoon recorder"
Een avondmaal recorder is voor mij een mysterie.
De bedoeling lijkt wel te zijn om telefoonsignalen op te nemen op een micro sd kaart.
Wat mij een beetje verontrust is dat ik nergens het merk, naam van het toestel, type, ..... zie, ik zou dat dus nooit kopen.
Wat wil je eigenlijk doen. Telefoongesprekken opnemen?



Het Engelse woord "Supper" uit "Supper Mini Telephone Recorder"
wordt naar het Frans vertaald als "souper" en dat wordt dan in het Nederlands "avondmaal" en in het Duits "Abendessen" :lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol: :lol:

En zeggen dat alles begonnen is met een schrijffout in de Engelse tekst: Supper moest natuurlijk "Super" zijn.

Hoe eenvoudig kan iets toch zijn... :evil::evil:

berger
13 June 2015, 23:45
Super!

vdhee
14 June 2015, 08:14
starckx, met dit toestelletje neem je inderdaad stroom af van het telefoonnet.

Op elke telefoonlijn staat namelijk een gelijkspanning (idealiter 48V, min. 24V).

Het afnemen van stroom hiervan is zeker niet toegestaan.

starckx
14 June 2015, 11:22
tnx voor de reacties...ook aan de leukerds :-)

Dus als ik het goed begrijp zit op de telefoonlijn die uit de telenet modem komt dezelfde spanning als op POTS eindpunten?

vdhee
14 June 2015, 14:37
Ja!

Een POTS geeft 48 VDC vanuit de centrale (Belgacom); de Telenet modem wekt deze spanning zelf op (kan wel lager gaan, tot > of = 24 VDC). Anders zouden de binnenhuistelefoons niet meer werken....

Merel
14 June 2015, 19:12
Super!Eigenlijk is het nog straffer .... SUPPER ! :lol:

vdhee
16 June 2015, 16:25
SUPPER!

Maar weten jullie (de leukerds!) waarom deze 48VDC eigenlijk nodig is (of tenminste, was)?

berger
16 June 2015, 17:22
Als voeding van uw telefoon.
Waarom 48 V? Omdat de koperen telefoonlijnen dun zijn.
48V is ook niet gevaarlijk voor hen die aan de draden prutsen.

Merel
17 June 2015, 21:13
Als voeding van uw telefoon.
Waarom 48 V? Omdat de koperen telefoonlijnen dun zijn.
48V is ook niet gevaarlijk voor hen die aan de draden prutsen.Inderdaad "werken" kan men niet aan die te dunne draadjes; alleen prutsen blijkt mogelijk ,daar ben ik het volmondig mee eens. Solderen gaat bijzonder moeilijk en daarom zijn ze dan ook op minuscule kabelschoentjes gekrimpt, waarvan ze om mysterieuze reden na jaren toch nog afbreken.

Belgacom was zowat de made in China avant la lettre, maar toch nog 100 x beter dan wat nu op de markt komt.
Trouwens wie maalt er om (behalve ik) als men 230 VAC durft te zetten op allerhande Chinese brol welke overhit geraakt ?