Volledige versie bekijken : Zelfde namen kleuren in kolom



gwoppy
15 June 2015, 08:22
Hi,

In een Excel file heb ik een kolom met namen. Die namen komen regelmatig terug in een kolom. Nu zou ik graag hebben indien ik een cel blauw maak met een bepaalde naam Excel automatisch dezelfde namen in dat kolom ook blauw kleurt. Het is niet de bedoeling om met voorwaardelijke opmaak dubbele waarden te vinden. Is dat mogelijk? Thanks

compuchrisje
15 June 2015, 23:38
Als het om slechts één naam moet dat geen probleem zijn. Wel de hele tabel selecteren voor het bereik. Daarna in het lint de voorwaardelijke opmaak kiezen, markeringsregels voor cellen, tekst = aan... en de naam invoeren die moet gekleurd worden. Zijn er meerdere namen zal je dat moeten herhalen.

gwoppy
16 June 2015, 01:38
Thanks voor de reactie! Maar dit is niet wat ik zocht. Als ik het doet met voorwaardelijke opmaak kleuren direct de namen. De bedoeling is dat ik door een simpele klik dezelfde namen kleur in een kolom. Bv: Jan ; Piet, Hans, ...staat 10 x in de kolom. Als Jan bezet is kleur ik in 1 cel zijn naam en alle jans hebben een kleur. Raar uitgelegd maar alé. Misschien met een macro?

popipipo
16 June 2015, 11:41
Als je in een aparte cel de naam 'Jan' zet dan kun je via VO deze naam vergelijken met alle namen in de kolom

gwoppy
18 June 2015, 19:52
Als je in een aparte cel de naam 'Jan' zet dan kun je via VO deze naam vergelijken met alle namen in de kolom

Wat is VO ?

popipipo
19 June 2015, 13:01
VO staat voor Voorwaardelijke Opmaak

J.W.
19 June 2015, 18:33
VO staat voor Voorwaardelijke Opmaak

Misschien #1 eens terug lezen...

popipipo
19 June 2015, 18:47
In #1 wordt ook gezegd dubbele waarde vinden.
Bij mij suggestie vind je niet alle dubbele waarden maar alleen overeenkomstige waarden tussen kolom en een bepaalde cel.
Er staat ook dat 2 cellen een gelijke kleur moet krijgen
Dat kan volgens mij alleen, al dan niet met VBA, via VO
Een kwestie dus hoe je de vraag interpreteert.
Jammer dat we hier geen bijlage toe kunnen voegen.

J.W.
19 June 2015, 21:00
In #1 wordt ook gezegd dubbele waarde vinden.
Bij mij suggestie vind je niet alle dubbele waarden maar alleen overeenkomstige waarden tussen kolom en een bepaalde cel.
Er staat ook dat 2 cellen een gelijke kleur moet krijgen
Dat kan volgens mij alleen, al dan niet met VBA, via VO
Een kwestie dus hoe je de vraag interpreteert.
Jammer dat we hier geen bijlage toe kunnen voegen.

Maar er staat ook:<<Het is niet de bedoeling om met voorwaardelijke opmaak dubbele waarden te vinden.>>

gwoppy
22 June 2015, 06:54
Het is opgelost. Ik heb een collega gevraagd mijn document aan te passen. Wat hij gedaan heeft weet ik niet maar het werkt nu.
bedankt iedereen!