Volledige versie bekijken : Linux Mint Wifi verbindig



rob168
13 July 2015, 14:12
Ik heb Linux Mint op een Dell Desktop geinstaleerd waar voorheen Windows VISTA op stond als besturings systeem.Er is verder niets veranderd aan de hardware en toch onderbreekt de server na een vijf tal minuten.
Op de onderste balk staat nog thans dat er een verbinding is van +/- 60% sterkte
En het is niet meer mogelijk om op internet te surfen of een mailprograma te starten.Krijg steeds de melding:Geen verbinding met de server of verbinding verbroken ?
Weet iemand raad a.u.b.

Merel
13 July 2015, 18:07
Van Mint ken ik niets. Maar ik heb even 'gegoocheld' met zoektermen <mint verbinden met internet> en kreeg behoorlijk wat resultaten, onder welke wellicht U een oplossing zou kunnen vinden.

Laat U nog iets weten ?

berger
13 July 2015, 21:04
Ik verbind mijn linux pc wel met internet met kabeltje, maar wifi gaat ook. Je kunt dat instellen bvb met de Wicd Network Manager

kaisersosee
13 July 2015, 21:57
@Rob
Surf je draadloos?Zo ja is het wachtwoord van je netwerk al gevraagd?
Bedoel als je op het wifi icoontje klikt,krijg je al de beschikbare netwerken te zien,selecteer daar je netwerk en vul je wachtwoord in!!!
Kijk anders eens bij systeeminstellingen>netwerkwerk>draadloos vertel eens wat je daar zie.

Ik heb Linux Mint op een Dell Desktop geinstaleerd
Bij install van Mint word er toch gevraagd om dit te doen,met internetkabel!!
Heb je dit gedaan???
mvg

rob168
14 July 2015, 11:06
@Rob
Surf je draadloos?Zo ja is het wachtwoord van je netwerk al gevraagd?
Bedoel als je op het wifi icoontje klikt,krijg je al de beschikbare netwerken te zien,selecteer daar je netwerk en vul je wachtwoord in!!!
Kijk anders eens bij systeeminstellingen>netwerkwerk>draadloos vertel eens wat je daar zie.

Bij install van Mint word er toch gevraagd om dit te doen,met internetkabel!!
Heb je dit gedaan???
mvg

Dank je wel voor uw reactie.
Ja ik surf draadloos de beschikbare netwerken zijn zichtbaar en het wachtwoord voor het mijne is opgegeven .
Signaalsterkte voldoende;Verbindingssnelheid:6Mb/s; Beveiliging: WPA2; IPv4-adres: 192.168.1.46: IPv6-adres: 2a02:a03f:2e09:0:adb5:4d87:77c8:3872 ;Apparatuuradres08:BD:43:8D:01:DF; Standaardroute:192.168.1.1 ; DNS:192.168.1.1 Ik heb Linux ge installeert van af CD-Rom zonder kabel.Een na vele pogingen de updates geinstaleert.

kaisersosee
14 July 2015, 11:35
Al eens getest met kabel of je dan volledig internet hebt?
Wifi kanaal veranderen in je modem kan ook al eens helpen,als je buren ook op zelfde kanaal zitten,durft al eens storingen geven.
Geef je toch één goede voor in het vervolg,altijd install doen met kabel,zo ben je zeker dat al de updates correct binnen gehaald worden!!!
Spijtig genoeg heb ik mijn Mint 3 dagen geleden verwijderd:shy:
mvg