Volledige versie bekijken : Toch wat oppassen



berger
28 July 2015, 19:26
Vandaag gehoord op het nieuws : zo'n 950 miljoen smartphones op basis van android kunnen blijkbaar gemakkelijk gehakt worden. Best zo snel mogelijk een update doen. Meer weet ik er ook niet van, alle informatie is welkom.

Beter nieuws is dat er blijkbaar een oplossing mogelijk is om verzonden mails te deleten en dat zou gaan met de software dmail. Wie heeft dat al eens geprobeerd en hoe werkt het echt?

Merel
28 July 2015, 23:00
HIER (https://www.google.be/search?q=Andro%C3%AFd+hacked+billions&ie=utf-8&oe=utf-8&channel=fs&gws_rd=cr,ssl&ei=Oey3VavlA4TxUpaPtYgC) genoeg aan ?


Blijkbaar niet slechts met Dmail. Maar dit alles (http://www.hln.be/hln/nl/4125/Internet/article/detail/2406018/2015/07/28/Met-Dmail-kun-je-mailtjes-vernietigen-na-het-versturen.dhtml) proberen laat ik aan jou, beste Berger

Spoorzoeker
29 July 2015, 13:53
Laat je toch niet zo bang maken.
Zo kan ik ook nieuws maken: 90% van de huizen in Nederland zijn vrij toegankelijk voor inbrekers.

Ja MITS men weg gaat en de achterdeur wijd open laat staan.
Oftewel: alles kan, maar met een hoop mitsen en maren.

Enneh, gsms worden niet gehackt, de gebruiker is gewoon dom. Als jij gelooft dat jij door op een linkje te klikken 500 euro krijgt, moet je dat vooral doen.......... Maar niet zeggen dat je gehackt bent !!!!.
Je snapt wat ik bedoel. ;)

berger
29 July 2015, 17:36
Zie ik er nu bang uit, ik heb zelfs geen android smartphone. Jij noemt de gebruikers dom, je moet toch vooral jezelf niet overschatten.

compuchrisje
29 July 2015, 23:46
Ik heb zo hier en daar wat rondgesnuffeld bij smartphone bezitters. Beveiliging? Is dat wel nodig? Wat hebben ze aan de zaken die ik op mijn phone heb staan? Wie zou daar nu interesse voor hebben.
Velen beseffen dus gewoon niet dat ze met stukken van hun leven spelen (bankgegevens niet interessant? :shocked:; afspraken met artsen, psychiaters niet belangrijk? :shocked:; even een date gehad buiten de huiselijke sfeer, niet interessant?).
Laat ze maar doen, op het ogenblik dat er plots geld van hun rekening in lucht opgaat of als er werk wordt geweigerd wegens gezondheidsproblemen, zullen ze er ineens aan denken.

Spoorzoeker
30 July 2015, 11:58
Ik zeg niet dat je geen gevaar loopt, ik zeg, dat als je je telefoon verstandig gebruikt je niet zo bang hoeft te zijn voor al die verhaaltjes.
Voorbeeld: ik zie berichten voorbij komen over een Whatsapp virus. Dan zit ik in een programma (geen Whatsapp!) en krijg ik een popup met dat ik m'n Whatsapp moet updaten. (kreeg ik zelf sop m'n Whatsapploze tablet).

Ik heb de melding weggeklikt en ga er niet op in. -> verstandig.
Toch zijn er mensen die denken: Ja maar stel dat het nu WEL een echte update is. En die klikken er op.
Hier is niks tegenop gewassen, dit is gewoon domheid.

En zo ben ik in real life toch echt wel van die "hoe kun je zo dom zijn" dingen tegengekomen.
Maar goed, maak gerust 4000 euro over naar Nigeria als je denkt een erfenis te krijgen.
Of vul je bankgegevens in als je denkt dat eohfowu.kj je ABN-Amro banksite is. :D

berger
4 August 2015, 14:43
Eens lezen : https://www.security.nl/posting/438085/W10+upgrade+zonder+autorisatie+%21%21

Ook yahoo gebruikers passen best wat op met de reklameberichten.

En een belangrijk bericht aan spoorzoeker : ik ben niet bang en wil niemand bang maken. :D

Ten andere : ik heb geen achterdeur, alleen een voordeur.

Ik werk bovendien met Linux (dat is de laatste keer dat ik het zeg).

salmax
5 August 2015, 00:09
berger versta ik dat ze windows 10 gaan opdringen zonder inbreng gebruiker.

berger
5 August 2015, 08:52
Dat versta ik daaruit ja. Maar ik denk niet dat MS dat doet maar wel een oneerlijke met slechte bedoelingen.

compuchrisje
5 August 2015, 21:45
Enkel de Windows 7 Home krijgt de Windows 10 samen bij de updates geïnstalleerd, die hebben geen keuze. Wel natuurlijk op voorwaarde dat hun hardware het aankan.

salmax
6 August 2015, 03:36
is het daarom gratis om het beter bij de mensen er door te krijgen.

Merel
6 August 2015, 23:47
is het daarom gratis om het beter bij de mensen er door te krijgen.

Negen vensters belalen + 1 gratis !
:rofl:

salmax
6 August 2015, 23:57
de 10 beurtenkaart was vol