Volledige versie bekijken : DVD branden



Phil O'Sophe
5 August 2015, 18:08
Heb een AVI-bestand geïmporteerd in DVD Flick om er een dvd mee te maken;
gekozen voor Iso-image en dan gebrand met Nero Burning Rom.

Bij het openen van het dvd-station staat er "Nieuw" en na klikken een map icoontje met "dvd".
Openen van die map geeft (voor Video_ts)

http://i695.photobucket.com/albums/vv320/georges-v/iso%202.jpg_zpswkg0jnou.jpg

Normaal gesproken zou ik verwachten dat die dvd (in zijn geheel) zou kunnen afgespeeld worden met Power DVD, maar dat lukt niet, (wel de afzonderlijke "VTS... vob" bestanden).

Hoe kan men er voor zorgen dat het wél kan?

Dank voor elke hulp.

J.W.
5 August 2015, 19:19
Ik heb tientallen avi's omgezet naar dvd5 met DVDFlick en ik heb nooit losse files gehad. Misschien dat dit eigen is aan Nero (ik gebruik dat programma nooit). Ik gebruik hiervoor gewoonlijk DVDFab en soms Ashampoo burning studio.

J.W.
5 August 2015, 19:31
Als u op een Video_TS.IFO file klikt moeten alle .VOB bestanden achtereenvolgend afspelen.

J.W.
5 August 2015, 19:51
Een .VOB bestand kan NOOIT groter zijn als 1GB.
U hebt hier 5 .VOB bestanden die elkaar opvolgen (1-2-3-4-5) plus nog enkele andere bestanden (soms kunnen er dat heel veel zijn). Brand die dvd eens met DVDFlick (onder project settings - Burning - Burn project to disk en niet als ISO) in plaats van Nero. Plaats de dvd in de speler en open die in de verkenner. Klik op de eerste of tweede .IFO file en uw film zou zich volledig moeten afspelen.

Phil O'Sophe
5 August 2015, 21:05
Een .VOB bestand kan NOOIT groter zijn als 1GB.
U hebt hier 5 .VOB bestanden die elkaar opvolgen (1-2-3-4-5) plus nog enkele andere bestanden (soms kunnen er dat heel veel zijn). Brand die dvd eens met DVDFlick (onder project settings - Burning - Burn project to disk en niet als ISO) in plaats van Nero. Plaats de dvd in de speler en open die in de verkenner. Klik op de eerste of tweede .IFO file en uw film zou zich volledig moeten afspelen.

Bedoel je: die dvd importeren en dan weer renderen ? (duurt ong. 5 u)

Phil O'Sophe
5 August 2015, 21:24
Bij klikken op de tweede .IFO file wordt die inderdaad volledig afgespeeld met VLC, maar niet met Power DVD.
En op de stand alone kan het (ook) niet.

J.W.
5 August 2015, 22:25
Bedoel je: die dvd importeren en dan weer renderen ? (duurt ong. 5 u)

Neen, een dvd5 of 9 bestaat altijd uit een aantal .Vob bestanden (en natuurlijk ook andere) die elk afzonderlijk maximaal 1 GB groot kunnen zijn. Deze bestanden samen vormen de film. Men kan deze ook afzonderlijk bekijken maar het is niet zeker dat bijvoorbeeld Vob2 naadloos volgt op Vob1.

Als je geen "menu" hebt ingebouwd in uw dvd5/9 zal deze waarschijnlijk niet uit zichzelf opstarten. Daarom moet je de dvd zichtbaar maken in de Verkenner (dus (dubbel)klikken op de dvd brander) en dan op, zoals u vermeld, de tweede .ifo klikken om de film volledig af te spelen.

Nadat u de avi(s) hebt ingebracht en al het nodige hebt aangevinkt klikt u op "create dvd"
De gegevens worden nu weggeschreven naar een map.
Als dat wegschrijven klaar is kunt u, naargelang wat u hebt ingesteld, deze gegevens laten branden door bijvoorbeeld Nero, Ashampoo burning studio, DVDFab en nog andere programma's.
Als u nu onder het tabblad "project settings" - Burning - Burn project to disk aanvinkt en de rest invult zal het programma dvdflick de dvd zelf branden.

Ik heb dat programma (van Cyberlink) ooit ook eens gebruikt (getest), eenmaal maar nooit tweemaal....

J.W.
5 August 2015, 22:32
Als u Windows 7 gebruikt, tracht dan DVDFlick 1.3.0.6 te gebruiken.

Bij mij is deze versie veel sneller en stabieler dan de versie 1.3.0.7 (laatste versie)

Phil O'Sophe
6 August 2015, 17:19
Gelukt !!! :clap:

Met het programma CopyToDVD.

In het ISO-bestand (gemaakt met DVD Flick) was al voorzien in hoofdstukken van 4 minuten, om gemakkelijk te kunnen navigeren. Dat was ook wat ik wou.

Bedankt J. !!! :bow: