Volledige versie bekijken : Windows 10 defender meldingen



Silverwing
11 August 2015, 12:26
Ik had op mijn W8.1 defender uitgeschakeld omwille van Esset smart security en ook de services verwijderd.
De meldingen over AV inschakelen had ik ook uitgezet.
Nu na de upgrade naar W10 zeurt die om die defender te installeren en ik vind geen enkele manier om deze melding uit te schakelen.
App meldingen staan al uitgeschakeld.
Iemand en idee hoe hier van af te raken zonder defender te installeren?

vdhee
11 August 2015, 15:48
Ziehier hoe :



http://www.howtogeek.com/howto/15788/how-to-uninstall-disable-and-remove-windows-defender.-also-how-turn-it-off/

skipper
11 August 2015, 17:21
Kijk eens of je je Eset niet kunt updaten. Normaal schakelt dit dan Defender uit. Was bij mij zo na installatie van Windows 10. (Ik gebruik wel Avast free).

darco
14 August 2015, 01:51
Hier het zelfde kon deze ook niet uitschakelen tot vandaan er een patch uit gekomen is van kaspersky , voor windows 10 en gebruik ik terug kaspersky internet security 2015 en die schakelt defender uit en ook de firewall van windows

Silverwing
15 August 2015, 11:39
Even voor de duidelijkheid,want begrijpend lezen is een kunst:wall:
Ik heb dus GEEN defender meer die heb ik lang geleden al verwijderd zoals vdhee in #2 aangeeft.
Windows 10 zeurt om deze te installeren en ik vind niet de manier om deze melding uit te schakelen.Ik wil absoluut geen defender dat is gaten met zeer weinig kaas!

ghost
15 August 2015, 13:30
Als win10 nog eens zeurt over windows defender , kijk dan eens in msconfig bij opstarten als je het daar kunt uitschakelen of bij services en dan op toepassen . In ieder geval als je hem toch van ellende laat installeren kunt je hem altijd uitschakelen. Is wel niet wat je dan wilt , maar hopelijk helpt tip 1.

vdhee
15 August 2015, 16:31
Heb je de tips onder #2 volledig toegepast? Inzonderheid die halfweg de pagina.

Hierbij het uittreksel :

darco
15 August 2015, 17:40
Even voor de duidelijkheid,want begrijpend lezen is een kunst:wall:


Sorry had het inderdaad verkeerd begrepen , maar kon je het dan niet wat vriendelijker zeggen lol

Silverwing
16 August 2015, 10:59
Heb je de tips onder #2 volledig toegepast? Inzonderheid die halfweg de pagina.

Hierbij het uittreksel :
De defender is wel degelijk van het systeem,Windows 10 merkt dat en wil absoluut zijn wil opdringen en deze terug laten installeren.
En via msconfig iets uitschakelen kan niet vermits er niets is om uit te schakelen.Eset is volledig up to date.
Wat ik ondertussen wel gevonden heb is hoe de berichten over AV uit te schakelen,dat zit zeer goed verborgen tov Windows 8.1.Ik krijg nu geen berichten meer over de defender maar mocht er iets met Eset niet in orde zijn dan zal ik daar ook geen meldingen over krijgen.