Volledige versie bekijken : melding gwxux



salmax
1 September 2015, 22:13
Ik kreeg net melding windows gwxux faalde of zoiets

Zag dat windows 10 downloaden in taakbeheer stond en heb al deze taken beeindigd.
Ik heb wil windows 10 niet heb hem niet gereserveerd probeert windows mij windows 10 op te dringen?
Hoorde ook al dat windows 10 gewoon instaleerd zonder keuze klopt dat verhaal en was windows bij mij nu aan het proberen ?
Als windows 10 zonder vragen wordt geinstalleert sta direct een dubbelboot met linux te draaien.
Nog iemand deze melding voor gehad en wat tegen doen.
Ik heb al windows updaten uitgezet.

compuchrisje
1 September 2015, 23:29
Heb je nog Windows 7 Home? Dan wordt die wel degelijk 'doorgeduwd'. Maar het volledig stilleggen van updates is minder veilig te noemen. Trouwens, die GWX.exe zal bij een volgende start opnieuw in het taakbeheer staan.
Als administrator kan je volgende updates misschien proberen ongedaan te maken:

KB 3035583 - KB 2952664 (Windows7) - KB 2976978 (Windows 8 en 8.1) - KB 3021917 (Windows7) - KB 3044374 (Windows8.1) - KB 2990214 (Windows 7).

Als je nog herstelpunten hebt van voor 29 juni - het begin van de uitrol van Windows 10 - dan kan je dat doen en de bovenstaande updates meteen afvinken als deze zich aanbieden.

salmax
1 September 2015, 23:46
Begrijp ik dus wel goed dat windows 10 in mijn plaats beslist propere methode van windows.
Ze zouden minimium de keuze moeten laten gratis of niet.
Herstelpunt tot 29 juni kan ik niet had er een week of 2 in gewist heb er wel nog om ooit deze zoals nu terug te zetten.
Ga alvast herstelpunt maken en deze updates proberen te wissen.

salmax
2 September 2015, 01:01
Bedankt alvast compuchrisje het vierkantje in taakbalk zijn al weg en updates worden terug in windows update voorgestelt maar verborgen is dat zelfde dan afvinken en komen die nog terug zo.

compuchrisje
2 September 2015, 18:32
Microsoft zal regelmatig voorstellen om verborgen updates te herstellen, dat doe je dus niet en zo blijf je gerust voor een hele poos. Laten zo!

salmax
2 September 2015, 18:38
bedank compuchruisje deze is dan klaar vermoed ik