Volledige versie bekijken : Windows 10 instellingen



Silverwing
23 September 2015, 13:50
Net zoals in mijn W8 zeurt W10 nu om AV in te schakelen terwijl de Eset smart security volledig draaid,maar defender nog altijd afwezig is.Ik had gedacht dat dit niet zou overgenomen worden bij de upgrade maar wel dus.
Is er dan echt geen manier om dat gezeur te stoppen?Ik heb app meldingen al uitgezet,maar de meldingen over AV blijven komen.

Is er een manier om de positie van een venster dat opent te bepalen?Nu openen nieuwe vensters een stukje van de schermrand en elk nieuw venster daar weer evenveel van af.
Ik heb al geprobeerd zoals in W8 om met ctrl ingedrukt het venster(de vensters)op de gewenste plaats te slepen en af te sluiten met bestandof ctrl ingedrukt maar dat werkt niet.
Zie printscreen voor voorbeeld,ik wil dat alle vensters op dezelfde plaats openen,tegen de schermrand links.
http://i1273.photobucket.com/albums/y412/silverwing501/vensters_zpsinglbtep.jpg

berger
23 September 2015, 15:19
In mijn windows 7 via (action center, security : sorry die is in het engels, maar dat is beter te verstaan dan de slechte vertalingen naar het nederlands) kan ik zien dat er een programma als antivirus en antispyware actief is. Is dat bij u ook zo. Misschien kent Windows Eset niet.

J.W.
23 September 2015, 21:19
Net zoals in mijn W8 zeurt W10 nu om AV in te schakelen terwijl de Eset smart security volledig draaid,maar defender nog altijd afwezig is.Ik had gedacht dat dit niet zou overgenomen worden bij de upgrade maar wel dus.
Is er dan echt geen manier om dat gezeur te stoppen?Ik heb app meldingen al uitgezet,maar de meldingen over AV blijven komen.



Ik heb Defender volledig kunnen uitschakelen.

Als er in het "Actiecentrum" een melding komt over Defender moet je op die melding rechts klikken en dan is er ergens een mogelijkheid om de meldingen van Defender volledig te stoppen. De juiste procedure kan ik echter niet weergeven omdat ik over Defender geen meldingen meer krijg.

J.W.
23 September 2015, 21:27
U kunt ook eens naar Defender gaan via het configuratiescherm en Defender op die manier uitschakelen.

Defender is bij mij volledig afgesloten en ik zou niet weten hoe ik hier terug leven zou kunnen inbrengen.

Silverwing
24 September 2015, 12:26
U kunt ook eens naar Defender gaan via het configuratiescherm en Defender op die manier uitschakelen.

Defender is bij mij volledig afgesloten en ik zou niet weten hoe ik hier terug leven zou kunnen inbrengen.
Uitgeschakeld was hij reeds volledig,heb nu via configuratiescherm wel de instelling kunnen aanpassen dat er geen meldingen meer gegeven worden over de defender.
Mijn vraag is al 50%opgelost,als er nu nog iemand met een oplossing voor de vensterpositie kan helpen vinden ben ik weer wat slimmer.

compuchrisje
24 September 2015, 23:43
Misschien helpt dit (https://www.windowscorner.nl/windows10/workshops/2015/godmode.php)wel voor de resterende 50%. Dit kon trouwens in Windows 7 (http://www.minatica.be/content/2809-Configuratiescherm-uitbreiden-Goddelijk!) ook al

Silverwing
25 September 2015, 12:41
Mijn god,wat een lijst!Maar helaas niet het verwachte gevonden.
Alleen dat de vensters zich niet automatisch aanpassen als ze naar de rand van het scherm gesleept worden heb ik kunnen aanpassen,de positie van de vensters daar word verder in alle talen over gezwegen.

Phil O'Sophe
25 September 2015, 16:29
Misschien helpt dit (https://www.windowscorner.nl/windows10/workshops/2015/godmode.php)wel voor de resterende 50%. Dit kon trouwens in Windows 7 (http://www.minatica.be/content/2809-Configuratiescherm-uitbreiden-Goddelijk!) ook al

Done ! en 't is nog waar ook !

Silverwing
27 September 2015, 20:23
Ik heb het probleem van de vensters eens bijzonder oplettend gadegeslagen en er doet zich steeds hetzelfde scenario voor.
Wanneer ik een venster open als de pc juist is opgestart dan opent dit links zowat één cm van de rand.Als ik dit sluit en terug open schuift dit wat op naar rechts.dit gaat zo door iedere keer ik het venster sluit en opnieuw open tot het de uiterste rand rechts bereikt,dan begint het weer an de linkse kant.
Open ik meerder vensters dan verschijnt het volgende over het eerste en schuift een beetje op naar rechts,dit is normaal.
Wanneer ik vensters verplaats word enkel de positie van het laatste open venster onthouden.
Als ik dus op een leeg bureaublad terug een venster open is dat op de plaats waar het laatste venster stond.
Een venster verplaatsen en daarna terug openen gebeurt op dezelfde plaats maar zodra er nog 1 geopend word en eventueel verplaatst is er geen systeem meer in te vinden.De vensters openen dan op een willekeurige plaats.
Op een normale Windows opent ieder venster standaard in het midden en als je het verplaatst word deze positie onthouden.
Ik vraag me dus af wat er bij mij mis loopt en hoe dit te verhelpen.
Hopelijk komt er nog een oplossing anders zie ik me genoodzaakt een clean instal uit te voeren en hopen dat het dan wel werkt zoals het moet.
Terug naar W8.1 is geen optie,ik wil vooruit niet achteruit,hoe moeilijk de weg ook kan zijn.

berger
27 September 2015, 22:41
Het is een moeilijke uitleg voor mij. Hier (http://windows.microsoft.com/nl-be/windows/adjust-windows-default-size#1TC=windows-7) lees ik iets over vensters aanpassen, je weet maar nooit of je daar iets in vindt. Maar de zaken die daar beschreven worden lijken mij heel klassiek, en uw probleem dus niet echt hé!

Silverwing
1 October 2015, 19:49
Het is opgelost dankzij shell folder fix (http://www.sevenforums.com/free-developer-programs-projects/40916-shellfolderfix-manage-folder-window-positions-size.html) gemaakt voor Windows 7 maar dus ook bruikbaar op W10.

carfran
3 October 2015, 16:15
Is er dan echt geen manier om dat gezeur te stoppen?Ik heb app meldingen al uitgezet,maar de meldingen over AV blijven komen.

Durf je het register induiken om de registersleutels handmatig te verwijderen?

carfran
3 October 2015, 16:17
Het is opgelost dankzij shell folder fix (http://www.sevenforums.com/free-developer-programs-projects/40916-shellfolderfix-manage-folder-window-positions-size.html) gemaakt voor Windows 7 maar dus ook bruikbaar op W10.

Was niet nodig. Mijn persoonlijke mening. Terug opgescheept met overbodige software.

carfran
3 October 2015, 16:20
Ik heb het probleem van de vensters eens bijzonder oplettend gadegeslagen en er doet zich steeds hetzelfde scenario voor.
Wanneer ik een venster open als de pc juist is opgestart dan opent dit links zowat één cm van de rand.Als ik dit sluit en terug open schuift dit wat op naar rechts.dit gaat zo door iedere keer ik het venster sluit en opnieuw open tot het de uiterste rand rechts bereikt,dan begint het weer an de linkse kant.
Open ik meerder vensters dan verschijnt het volgende over het eerste en schuift een beetje op naar rechts,dit is normaal.
Wanneer ik vensters verplaats word enkel de positie van het laatste open venster onthouden.
Als ik dus op een leeg bureaublad terug een venster open is dat op de plaats waar het laatste venster stond.
Een venster verplaatsen en daarna terug openen gebeurt op dezelfde plaats maar zodra er nog 1 geopend word en eventueel verplaatst is er geen systeem meer in te vinden.De vensters openen dan op een willekeurige plaats.
Op een normale Windows opent ieder venster standaard in het midden en als je het verplaatst word deze positie onthouden.
Ik vraag me dus af wat er bij mij mis loopt en hoe dit te verhelpen.
Hopelijk komt er nog een oplossing anders zie ik me genoodzaakt een clean instal uit te voeren en hopen dat het dan wel werkt zoals het moet.
Terug naar W8.1 is geen optie,ik wil vooruit niet achteruit,hoe moeilijk de weg ook kan zijn.


Toch toevallig geen Nvidea grafische kaart? En Windows10 is geen vooruitgang, wel een zeer triestige achteruitgang.

Silverwing
3 October 2015, 19:22
@carfran,registersleutels wijzigen?zeg me welke en wat er moet gewijzigd worden en wat het resultaat is en ik doe het.
Indien u shell folder fix overbodig vind heeft u dan een andere manier?
Ik heb geen Nvidea grafische kaart en ieder zijn menig over Windows 10.Ik ondervind en vind nog altijd meer leukere en verbeteringen in 10 dan 8.1.

carfran
4 October 2015, 02:31
Start regedit via opdrachtprompt met administratorsrechten.
Maak eerst een backup van het register
Klik bovenaan op Bewerken en kies daar voor zoeken
Zorg dat sleutels waarden en Gegevens aangevinkt zijn.
Type in het zoekvak bij zoeken naar Eset
Klik op volgende zoeken
Wat blauw gemarkeerd word bij zoeken, klik je rechts en kies verwijderen.
Terug op volgende zoeken tot niets meer blauw gemarkeerd word.
Nu zijn alle registerverwijzingen van Eset verwijdert .



Ik ondervind en vind nog altijd meer leukere en verbeteringen in 10 dan 8.1.
Dat kan ik best geloven, Windows 10 is bijna een back to windows 7 , die veel beter was dan Win 8.1 .

J.W.
4 October 2015, 11:14
@carfran,registersleutels wijzigen?zeg me welke en wat er moet gewijzigd worden en wat het resultaat is en ik doe het.
Indien u shell folder fix overbodig vind heeft u dan een andere manier?
Ik heb geen Nvidea grafische kaart en ieder zijn menig over Windows 10.Ik ondervind en vind nog altijd meer leukere en verbeteringen in 10 dan 8.1.

Welke versie van Eset gebruikt u (nummer versie)?
Kijk eens naar het nummer van uw opschoon module en vermeld dat eens.

Silverwing
4 October 2015, 11:32
Eset smart security versie 8.0.312.4
opschoon module 1010 (20141118)

Silverwing
4 October 2015, 11:43
Start regedit via opdrachtprompt met administratorsrechten.
Maak eerst een backup van het register
Klik bovenaan op Bewerken en kies daar voor zoeken
Zorg dat sleutels waarden en Gegevens aangevinkt zijn.
Type in het zoekvak bij zoeken naar Eset
Klik op volgende zoeken
Wat blauw gemarkeerd word bij zoeken, klik je rechts en kies verwijderen.
Terug op volgende zoeken tot niets meer blauw gemarkeerd word.
Nu zijn alle registerverwijzingen van Eset verwijdert .



Dat kan ik best geloven, Windows 10 is bijna een back to windows 7 , die veel beter was dan Win 8.1 .

Waarom moet ik de regsitersleutels van Eset gaan verwijderen?Die draaid perfect,het is omdat ik de defender volledig verwijderd heb dat ik die meldingen krijg.
Al is het met de laatste update van Eset niet meer voorgevallen.
Ik wacht enkel nog op antwoord van Carfran omtrent de overbodige software(shell folderfix) om deze topic te sluiten,de problemen zijn immers opgelost.

J.W.
4 October 2015, 12:10
Eset smart security versie 8.0.312.4
opschoon module 1010 (20141118)

Update uw virusscanner handmatig, kijk of u nu opschoon module 1114 hebt en herstart uw pc.
Waarschijnlijk zouden uw problemen dan opgelost zijn.

J.W.
4 October 2015, 12:23
Als die handmatige update niet moest werken:

<<We've found out that the issue continues to occur with Cleaner module 1113 if an ESET product not supporting Windows 10 is installed. With the latest version installed, it shouldn't occur. We've made one more fix to prevent the issue from occurring even if an older version of an ESET product is installed. A Cleaner module with this fix (1114) is now available on pre-release update servers.>>

J.W.
4 October 2015, 12:29
Durf je het register induiken om de registersleutels handmatig te verwijderen?

Dat zal niet helpen. Er is een fout gebeurt bij Eset en er zijn maar 2 manieren om dit op te lossen.
1. de opschoon module 113 installeren voor de nieuwste versie of de opschoon module 1114 voor de oudere versies installeren.
2. W10 volledig verwijderen, een clean install doen en als AV de laatste versie van Eset met opschoon module 1113 installeren of een andere virusscanner gebruiken.

J.W.
4 October 2015, 12:45
Het verspringen van het venster is met de opschoon module 1113 niet opgelost.
Ik twijfel zelfs of dit iets met de problemen met Eset te maken heeft want bij mij zijn de 2 andere problemen opgelost maar dat verspringen van de vensters is er bij mij ook.

Staan uw bureaublad pictogrammen soms ook allemaal aan de linkerzijde van uw bureaublad en hebben ze als grootte "normaal"?

Stel de grootte eens in op "kleine pictogrammen" en zet er enkele verspreid over het hele bureaublad.
Start nu uw pc terug op en kijk of uw pictogrammen nog steeds op klein en nog verspreid op uw bureaublad staan.
Indien nog zo staan is er met uw Eset niets aan de hand.

carfran
4 October 2015, 16:35
Als er een Nvidia grafische kaart gebruikt word , ga dan bij Microsoft klagen , want zij zijn verantwoordelijk voor de verkeerde updates .
http://www.techzine.nl/nieuws/41661/problemen-met-windows-10-na-automatische-driverupdate-van-nvidia.html


(http://www.techzine.nl/nieuws/41661/problemen-met-windows-10-na-automatische-driverupdate-van-nvidia.html)http://www.theregister.co.uk/2015/07/28/windows_10_update_nvidia_driver_conflict
(http://www.theregister.co.uk/2015/07/28/windows_10_update_nvidia_driver_conflict/)

En probleem is nog niet opgelost door Microsoft

Silverwing
18 October 2015, 19:20
Alle problemen zijn inmiddels opgelost door ESET te upgraden naar versie 9.Blijkbaar had het dan toch wel met ESET te maken.Een compleet nieuwe look en het is wat zoeken naar de instellingen, maar het werkt weer super.