Volledige versie bekijken : Windows Vista Beeldscherm...



roos paul
30 October 2015, 12:23
Hoi, ik heb een vraagje, mijn laptop start niet meer op, ik krijg een beeld met streepjes en dan wit dat veranderd naar zwart, na een 5 tal minuten stopt dit en herbegint het terug? Iemand een idee wat er aan de hand is? :cry:

berger
30 October 2015, 20:33
Neen!
Ik heb zo iets in die aard gehad met een beeldscherm van mijn PC, maar toen was dat scherm gevallen en dat hebben ze niet zo graag. Scherm kapot dus. Het was nog in waarborg en men heeft het gratis hersteld (niet gezegd dat het gevallen was, ik weet het .....), maar een paar maanden later was het weer kapot. Bij mij waren dat wel vertikale strepen van verschillende kleur als ik het me goed herinner.
Kun je die laptop niet verbinden met de TV of met een extern scherm? Als het fenomeen zich dan nog voordoet dan is er iets anders mis hé.

Phil O'Sophe
30 October 2015, 21:20
Ik vrees dat de laptop terug naar de fabriek zal moeten gestuurd worden.
Heb ongeveer hetzelfde meegemaakt (ook op de laptop).

Fakke_Berto
31 October 2015, 08:58
Op extern scherm hetzelfde = laptopscherm ok.
Start hij op een Linux of BartPe = Windows drivers.
Start hij niet op een Linux of BartPe = waarschijnlijk hardware.
Dan kan misschien een reflow van de grafische chip nog helpen. Zoniet Moederbord of grafische kaart vervangen.
Suc6.

roos paul
31 October 2015, 11:14
tja, daar ga ik geen werk meer insteken, hij is niet gevallen, s'avonds gewoon uitgezet en s'morgens aangezet, toen was het daar, verticale strepen...

Fakke_Berto
31 October 2015, 12:17
Hoogstwaarschijnlijk een gescheurde soldering onderaan de grafische chip. De herstelling op zich duurt niet zolang, maar afhankelijk van het merk en type laptop zal hij misschien helemaal uit elkaar moeten. Welk merk en type is het?

carfran
31 October 2015, 19:46
Wanneer doet het probleem zich juist voor ? Onmiddelijk bij het aanzetten of wanneer het besturingssysteem (windows of .....) , word ingeladen. Als het bij inladen van besturingssysteem is , werd er iets veranderd aan de schermresolutie ?
Start hij toevallig nog in veilige modus ?

roos paul
31 October 2015, 19:59
Het is een acer...
Het probleem is als hij opstart, ik krijg gewoon die strepen te zien, verder niets!

Peter.B
31 October 2015, 20:16
heb je een hdmi of vga aansluiting op de laptop.dan kan je een extern scherm aansluiten (bvb uw tv) en zien of je dan goed beeld hebt.

roos paul
1 November 2015, 09:39
ga ik even proberen straks!

strikerfox
1 November 2015, 11:56
Net hetzelfde gezien bij een medion laptop, van 8jaar oud van alles geprobeerd , dan maar het container park,hopelijk heb je meer geluk maar ik vrees ervoor.

roos paul
1 November 2015, 13:13
nope, het zal ook het containerpark worden denk ik, ik ga het juist nog iemand laten nakijken, je weet nooit he!

Fakke_Berto
1 November 2015, 20:32
Een handige Harry kan die repareren. Voor een pc-winkel zijn ze perte totale. Uit elkaar gooien, de koeling eraf, soldeerflux ertussen, grafische chip verhitten gedurende 10-15 sec op 210 graden, laten afkoelen, terug monteren en klaar is kees. Kijk eens op Youtube naar reflowen. Als het een Acer is, is de kans groot dat hij helemaal uit elkaar moet om aan de chip te geraken. Ik heb er in een maand al drie moeten doen. Twee Acers van mezelf en een MSI voor vrienden. Ze werkten daarna allemaal als nieuw :-).

andre verspeete
2 November 2015, 13:42
Ik heb het ook nog gehad,was Moederbord of grafische kaart die stuk was

roos paul
3 November 2015, 20:30
morgen weet ik of hij nog dienst kan doen!

roos paul
4 November 2015, 13:19
zo, dit kan gesloten worden, de laptop staat klaar voor zijn laatste reis naar de container :cry: