Volledige versie bekijken : Hoe norton 2004 verwijderen



dirkvds
12 May 2005, 20:33
Hallo, ben al lange tijd norton gebruiker qua antivirusscanners. De laatste tijd hoor ik er veel negatieve geruchten over. Nu zou ik graag eens ander av prog. willen gebruiken. Weet er soms iemand de beste manier om norton volledig van mijn systeem te verwijderen. En als je ook een ander alternatief hebt i.p.v. norton mag je dat ook medelen. Ik dank jullie al op voorhand , groetjes Dirk

jurgenv
12 May 2005, 20:37
eerst: download avast! home edition 4 (http://www.avast.com/eng/down_home.html)

ga dan in veilige modus en verwijderen norton en liveupdate bij software, daarnaa eens het register opschonen met regcleaner en ccleaner laten runnen, dan pc weer normaal opstarten en installeer avast :)

jurgenv
12 May 2005, 20:38
daarnaa kan je ook nog eens handmatig in het register de restjes van norton verwijderen (wel opletten dat je niks verkeerd verwijderd!!) :)

dirkvds
12 May 2005, 21:05
Avast, nog nooit van gehoord, is deze een goed av prog. ? Kan het altijd eens proberen hé, en hoe zit da met de virusupdates, gebeurd dat ook automatish of manueel? toch a(l)vast bedankt pc freakske.

jurgenv
12 May 2005, 21:09
ja een zeer goede gratis antivirus, regelatige updates :)

jurgenv
12 May 2005, 21:10
als je bij bepaalde stappen moeilijkheden hebt zeg het dan, kzal u wel verderhelpen :)

dirkvds
12 May 2005, 22:25
das heel vriendelijk thx

J.W.
12 May 2005, 23:01
Weet er soms iemand de beste manier om norton volledig van mijn systeem te verwijderen.

Verwijder langs configuratiescherm - software - het volgende:
- Norton Antivirus
- Norton WMI update
- LiveReg (Symantec Corporation)
- LiveUpdate (Symantec Corporation)

Verwijder met Start - zoeken - in uw verkenner alles van:
- Norton
- Symantec

Verwijder nu met bijvoorbeeld JV16 Power Tools in het register alles van:
- Norton
- Symantec
- LiveUpdate
- LiveReg

Nu kunt u later uw Norton eventueel terug installeren.