Volledige versie bekijken : originele windows 7 pro downloaden



minoe
26 November 2015, 18:56
Iemand die weet waar ik originele windows 7 pro(nl) kan downloaden.Pc'tje gekocht met code erop maar geen install cd.Wel recovery partitie maar liever en installatie cd.Is een hp pc.

carfran
26 November 2015, 19:15
Het is aanbevolen om via de recovery partitie herstelschijfjes te maken omdat het om een voorgeïnstalleerde versie gaat. Met een gedownloade versie zou het wel eens kunnen gebeuren dat je een nieuwe licentiecode zal mogen aankopen die terug opnieuw geactiveerd moet worden .
Lees meer (http://www.webstekvanswake.be/herstelschijfjes-maken/)

berger
26 November 2015, 21:24
Ik wilde een aantal maanden geleden windows 7 Home premium opnieuw installeren en dacht daarvoor de herstelschijven te gebruiken die ik kort na de aankoop van mijn PC had aangemaakt, maar die werkten niet. Waarom? Geen idee. Ben dan inderdaad vanaf een gedownloade versie vertrokken, de code gebruikt die op de PC stond, maar Microsoft leek dat niet te waarderen. Ze beschouwden mijn versie als niet-genius. Na een telefoontje was het uiteindelijk OK.

Obsessed
27 November 2015, 08:15
https://www.microsoft.com/en-us/software-download/windows7
Ik veronderstel dat je ergens kunt kiezen voor Nederlands :shy:

minoe
27 November 2015, 08:41
https://www.microsoft.com/en-us/software-download/windows7
Ik veronderstel dat je ergens kunt kiezen voor Nederlands :shy:
Had deze al geprobeerd maar gaf error.Blijkbaar iets niet in orde met code of men gaf ook aan om te kijken of er geen recovery partitie aanwezig was.

berger
27 November 2015, 10:46
Mijn indruk is dat men na het gratis uitdelen van windows 10 het niet meer mogelijk is om nog via een reguliere site om aan win 7 te geraken. Het zal dus via een louche site moeten gebeuren vrees ik en dat is toch niet aan texraden.

Fakke_Berto
27 November 2015, 10:56
Je kan inderdaad nog aan een Windows geraken maar dan moet je het licentienummer van je pc invoeren op de webpagina. Vorige week had ik een Windows 7 x64 nodig voor een Samsung laptop. Ik gaf het nummer van de licentie in en kreeg het bericht terug dat dit een nummer van een fabrikant was en dus naar de website van Samsung moest waar ik de specifieke versie kon downloaden en........wat denk je? Geen Windows 7 download te vinden bij Samsung. Daar sta je dan.
Dan is het plantrekken. De details zal ik je maar besparen.

minoe
27 November 2015, 16:43
Zal toch maar de herstelcd's maken denk ik.Mag slotje op

compuchrisje
27 November 2015, 23:36
Probeer toch maar eens de website van HP, best mogelijk dat je daar nog wat kan vinden, mogelijk wel mits een vergoeding. Hou wel je product- en serienummer van de computer bij de hand.

minoe
28 November 2015, 16:26
Toch nog vraagje?Zou het niet mogelijk zijn om een opstartbare dvd te maken van de recovery partitie?Zou wel handig zijn.
Geen image of zo maar echt de originele recovery partitie.

berger
28 November 2015, 18:03
Ik ken dat allemaal niet zo goed, maar ik denk dat je vanaf de recovery partitie uw laptop/pc terug zet naar de fabrieksinstellingen. Dat was toch uw bedoeling of niet?

minoe
28 November 2015, 19:36
Ik ken dat allemaal niet zo goed, maar ik denk dat je vanaf de recovery partitie uw laptop/pc terug zet naar de fabrieksinstellingen. Dat was toch uw bedoeling of niet?
Dat is geen probleem en is me ook gelukt.Wat als de harde schijf naar de vaantjes gaat?Als je dan de installatiedvd hebt met nieuwe harde schijf kan je gerust verder.Zonder dvd is het weeral wat moeilijker.

carfran
28 November 2015, 20:59
Toch nog vraagje?Zou het niet mogelijk zijn om een opstartbare dvd te maken van de recovery partitie?Zou wel handig zijn.
Geen image of zo maar echt de originele recovery partitie.

Bij het maken van een set herstelschijfjes maak je dan ook onmiddelijk een opstartbare DVD (Setup schijfje) + de rest van de schijfjes om gans het systeem te herstellen . Dit houd dan ook in schijfje met stuurprogramma's van de hardware + ook de schijfjes van de software die door de fabrikant al voorgeïnstalleerd werden.

minoe
29 November 2015, 11:13
Zit nu op windows 10.Zal terug moeten naar windows 7 om deze nog te maken zekerst.Volgens mij had ik die optie niet als ik de recovery al eens toegepast heb.Of zit deze ergens verborgen.Herstelschijf windows 10 heb ik kunnen maken.

carfran
29 November 2015, 13:41
Zit nu op windows 10.Zal terug moeten naar windows 7 om deze nog te maken zekerst.Volgens mij had ik die optie niet als ik de recovery al eens toegepast heb.Of zit deze ergens verborgen.Herstelschijf windows 10 heb ik kunnen maken.

Als je in het verleden al eens een set herstelschijfjes gemaakt hebt met behulp van de recoverypartitie , dan word bij HP computers en laptops de recoverypartitie gewist .
Via configuratiescherm > Backup maken en terugzetten kun je wel in Windows 7 nog een systeemherstelschijfje maken waarmee je de computer kan opstarten .Dit mag ook gemaakt worden op een andere computer waarop windows 7 geïnstalleerd staat . In het menu kun je dan kiezen welke bewerking je wilt uitvoeren waaronder systeem herstellen en als dat niet lukt een systeemkopie terugzetten als je die in bezit hebt .
Anders hier eens gaan lezen op de site (http://support.hp.com/be-nl/document/c01904661) van HP zelf .
Van mij mag iedereen met zijn computer doen wat hij wil, ik heb ook windows 10 twee weken gebruikt , en was het dan kotsbeu voor al de fouten dat windows 10 bevat, verkeerde updates enz..... Windows 10 voldeed ook niet aan mijn verwachtingen na al de blablabla die door Microsoft reeds overal te lezen was .

compuchrisje
29 November 2015, 21:49
Ik kreeg gisteren toevallig iemand hier die ook opgezadeld zit met een Windows 10 op haar laptop. Voordien nooit problemen gehad met het systeem, nu worden zowat alle geheugenbronnen gebruikt voor het OS zelf en blijft er amper wat over voor toepassingen van derden. Het viel me vooral op dat alle bestaande snelkoppelingen wel overgenomen waren, maar geen enkele ervan werkte. Ze gaat dus ook terug naar W7, de zoveelste op rij ondertussen.

Fakke_Berto
30 November 2015, 12:27
En dan durft Microsoft nog zeggen over Windows 10: "De beste Widows ooit" :-).

minoe
30 November 2015, 12:46
Kom hier ook soms rare dingen tegen op mijne andere pc met windows 10.Luidsprekers staan op 100% ingesteld en plots begint het geluidsniveau vanzelf naar beneden te gaan.Krijg dan in linkerbovenhoek een balk met geluidsniveau en je ziet het zo zakken.Raar.