Volledige versie bekijken : Illegale topics gestart door sjoemelaars



compuchrisje
7 December 2015, 00:51
Regelmatig duiken hier individuen op die zich in de gauwte een account aanmaken en heel snel hun illegale aanbiedingen over het forum uitsmeren. Het gaat hier vaak om paspoorten, rijbewijzen en nog meer documenten, maar dan wel een valse versie.
Zodra iemand dit opmerkt, moet dit meteen gemeld worden. Posters van dergelijke berichten worden geband en hun berichten verwijderd, maar de aanwezigheid van moderatoren kan niet 24/24 verzekerd worden.
Bij vroegere voorvallen werd dit gemeld aan de internetpolitie, maar we hebben van die kant nog geen teken van leven gezien, ook niet of er toen verder werd gezocht. IP-adres en (meestal vals) mail-adres werden toen ook meegegeven.
Het spijtige is dat we dit soort calamiteiten niet kunnen voorkomen, dit forum is vrij voor iedereen. Ik hoop het dan ook zo te kunnen houden.
We rekenen wel op de medewerking van al onze leden om goed uit te kijken en vooral, NOOIT te reageren op dergelijke topics.

Typetje
7 December 2015, 02:15
Als ik het zie dan meld ik het meteen, dit is ook niet het enige forum waar het gebeurd.

carfran
7 December 2015, 18:38
De juiste term die hier aan gegeven word is forumspam . Het is niet alleen illegaal, maar kan ook zeer gevaarlijk zijn als men op één of andere link zal gaan klikken die in de spamberichten te lezen vallen . De methode is net hetzelfde als bij spam e-mail berichten, gebruikers proberen naar valse en gevaarlijke sites te lokken . Wees dus op jullie hoede !!!


Het spijtige is dat we dit soort calamiteiten niet kunnen voorkomen, dit forum is vrij voor iedereen. Ik hoop het dan ook zo te kunnen houden.

Ip adressen van de spammers blokkeren dat ze niet kunnen registreren.
http://www.stopforumspam.com/

Typetje
7 December 2015, 18:40
Helaas waren deze post wel illegaal er werden namelijk openlijk illegale documenten als paspoorten, rijbewijzen en id kaarten aangeboden, dat is bovendien ook strafbaar en ook het platform waar ze dergelijke berichten gedropt worden kunnen beboet worden, als ze niet tijdig adequaat handelen.

compuchrisje
8 December 2015, 00:35
De IP-adressen komen van buitenlandse providers. Onze Rosty heeft al elke keer melding gedaan en heeft van de politie als antwoord gekregen dat deze niet op te sporen zijn om die reden. Bovendien kan iedereen zijn IP-adres wel een 'draai' geven. Het komt erop neer dat we alleen maar achteraf kunnen reageren, spijtig genoeg.

carfran
8 December 2015, 01:09
Eigenlijk kan de internetpolitie hiertegen niets doen omdat er geen criminele computer of internet feiten zijn gebeurd. Met criminele feiten word dan bedoelt computerinbraak waarbij waardevolle informatie werd gestolen zoals bankgevens , kredietkaartgegevens enz ......

Typetje
8 December 2015, 01:10
Hier in Nederland is het aanbieden van valse documenten in ieder geval wel strafbaar.

compuchrisje
8 December 2015, 20:29
Ik ga dat es opzoeken in ons Belgisch rechterlijk systeem, zal een hele klus worden, vrees ik. Maar het is wél valsheid in geschriften, volgens mij.

Obsessed
8 December 2015, 21:04
Iets illegaals aanbieden is hoedanook tegen de wet hé :eek: en dus strafbaar.

Spoorzoeker
9 May 2016, 16:54
Op Facebook wordt het ook steeds erger.

carfran
9 May 2016, 17:29
Op Facebook wordt het ook steeds erger.

Ik heb daarom mijn FB profiel al maanden verwijdert . Via besmette FB profielen in je vriendenlijst worden er berichten op je tijdlijn gepost met verdachte inhoud . Persoon in kwestie weet helemaal van niets . Anderen die het bericht op je tijdlijn lezen gaan dit dan aan FB rapporteren en je krijgt van FB een waarschuwing dat er niet toegestane inhoud op je tijdlijn verwijdert werd. Bij tweede waarschuwing word je FB account defintief door Facebook verwijdert .