Volledige versie bekijken : Happy 2016??



Obsessed
12 January 2016, 11:44
Eerste gratis kubieke meter water afgeschaft.
Zorgverzekering verdubbelt.
Blijven betalen voor de zonnepanelen van mijn buurman en alle rijken.
Diesel opslag en taks verhoging op dieselwagens.
Elektriciteit is een luxeartikel BTW wordt 21%
Tax shift voor de kleine belegger.
Roerende voorheffing voor de kleine belegger van 25% en nu naar 27%.
Ons pintje en Cola belasten, nog eens extra.
Inschrijvingsgeld universiteit verdubbelt.
Ik zal er wel een paar vergeten zijn zeker.

Maar niet raken aan de firmawagens van de Managers. De bedrijven mogen dit blijven inbrengen als onkosten.
Een appartement in Knokke mag van het beroepsinkomsten afgetrokken worden.
De bedrijven krijgen fiscale geschenken om zogezegd jobs te creëren. Dit zonder enige garantie te moeten geven aan de regering, mooie geschenken en extra winsten zijn dit.

De bedrijven reppen met geen woord voor wie er extra jobs zullen gecreëerd worden, tegen welke arbeidsvoorwaarden en lonen.
Mensen die al 40 jaren en meer gewerkt hebben moeten nog langer werken terwijl de jeugd in de werkloosheid zit.
Intussen hebben we de laagste pensioenen van Europa en de best betaalde parlementariërs.

Dit alles zal de economie zeker niet ten goede komen.
De consument zal twee maal nadenken vooraleer hij tot een aankoop overgaat.

berger
12 January 2016, 14:17
Alles is niet negatief he : Beyonce heeft me deze morgen gebeld om te zeggen dat ze in blijde verwachting is. Een nieuw schaap Berger zei ze.

En een levering van 3000 liter stookolie kostte maar 1230 euro, dat is bijna drie keer minder dan twee jaar geleden. Met dank aan Saoedi Arabie. En wij maar zagen dat er daar geen wapens meer mogen geleverd worden. Dan gaat de FN failliet en dan is het weer de schuld van de PS.

Weet ge wat : stem de volgende keer wat verstandiger.

Phil O'Sophe
12 January 2016, 14:24
En die zullen dan ook hetzelfde doen :lol:

Typetje
12 January 2016, 18:42
Ach ja het is hier ook al niet anders :rolleyes:

En onze Anouk is ook weer in verwachting van de 6e, ze moet een zaaltje afhuren met vaderdag :lol:

J.W.
13 January 2016, 02:46
Verschil tussen vorige en huidige regering:

Bij de vorige verhoogde de staatsschuld met € 500 per seconde.
Bij de huidig krimpt de staatsschuld met € 350 per seconde.

Komende van € 447.000.000.000 nog € 437.442.850.000 te gaan...

Typetje
13 January 2016, 02:50
Ja dat is hier ook zo'n leuke, maar over wiens ruggen gaat het
die van de ouderen, zieken en lagere inkomens
en schandalige salarissen voor zorgdirecties met bonussen en extraatjes

En die cijfertjes van de regering, ik geloof er niks van.

Hier in NL dan tenminste.

Maar goed ik bedoel dat het leuk is zolang je maar geen gebrek krijgt, oud wordt of uit je werk raakt anders ben je de Sjaak.

Obsessed
13 January 2016, 08:03
In elk geval, als het zo verder evolueert zal er niet veel overblijven voor de minder bedeelden en de middenstand :damn:
Gisteren nog in de krant dat er steeds meer mensen uit hun huurwoningen worden gezet omdat ze het niet meer kunnen betalen :sad:

Typetje
13 January 2016, 10:27
ja @Obsessed is hier ook aan de orde van de dag, gewoon mensen die geen schulden hebben maar al hun lasten niet kunnen ophoesten de zorgkosten hier reizen de pan uit en dan betaal je ook nog een hoog verplicht eigen risico, torenhoog.
En wat die huurcorporaties betreft Hier in Den Haag had je Vestia ik huurde mijn vorig woning bij hun, nou die was dus failliet door wanbeleid van de directie die ook nog had lopen stelen ja, en de zaak sleepte al jaren. Ze werden geholpen door de gemeente en andere corporaties en de directie ontslagen, strafbaar gesteld voor Fraude en Vestia redde het wel, was onlangs de zaak tegen de directie
vooral tegen de Algemene directeur hebben ze zijn miljoenen fraude kwijtgescholden.
Hij hoeft het niet terug te betalen. :damn: Doen ze ook niet als je een huurschuld hebt dan wordt je op straat gegooid.

berger
13 January 2016, 12:21
Verschil tussen vorige en huidige regering:

Bij de vorige verhoogde de staatsschuld met € 500 per seconde.
Bij de huidig krimpt de staatsschuld met € 350 per seconde.

Komende van € 447.000.000.000 nog € 437.442.850.000 te gaan...
Ge moet mij toch eens uitleggen hoe de staatsschuld daalt als er een begrotingstekort is van bijna 3 %. Met mijn elementaire kennis van wiskunde begrijp ik dat niet. Heb je daarvoor een bron?

De schuldgraad (in % van het BNP) was 130.7 % in 1995, is gedaald tot 86,9 % in 2007 en sindsdien terug gestegen tot 106,7 % in 2014.

berger
13 January 2016, 12:38
Kijk eens op www.staatsschuldmeter.be (http://www.staatsschuldmeter.be) daar zie je seconde
per seconde hoe de belgische staatsschuld evolueert.

J.W.
13 January 2016, 20:44
Kijk eens op www.staatsschuldmeter.be (http://www.staatsschuldmeter.be) daar zie je seconde
per seconde hoe de belgische staatsschuld evolueert.

Dit metertje is toch al enkele jaren oud...

Op 22/07/2015 bedroeg de Belgische staatsschuld 447,8 miljard Euro.
Op dit ogenblik bedraagt deze nog 437,5 miljard.

Op 6 maanden een vermindering van 10 miljard Euro

J.W.
13 January 2016, 21:02
Ge moet mij toch eens uitleggen hoe de staatsschuld daalt als er een begrotingstekort is van bijna 3 %. Met mijn elementaire kennis van wiskunde begrijp ik dat niet. Heb je daarvoor een bron?

De schuldgraad (in % van het BNP) was 130.7 % in 1995, is gedaald tot 86,9 % in 2007 en sindsdien terug gestegen tot 106,7 % in 2014.

Er is wel een HEEL groot verschil tussen een "staatsschuld" en een "begrotingstekort".

Als er een begrotingstekort is kan (kunnen) de regering(en) ofwel geld lenen, hierop moet een rente betaald worden en de lening moet ooit worden terugbetaald. In dit geval zal de staatsschuld stijgen.
Maar de regering kan natuurlijk ook andere maatregelen treffen, zoals bijvoorbeeld bezuinigen door onrendabele lijnen af te schaffen of hogere (nieuwe) belastingen te heffen of de accijnzen of BTW te verhogen. in dit geval zal de staatsschuld niet stijgen.

Typetje
13 January 2016, 21:44
Wat regeringen doen en niet doen, je kan er uren over steggelen, de politiek trouwens ook, feit blijft overal, dat je vooral de gewone man, uit de lagere inkomens tot laag modaal en minima het hardst getroffen worden.

Ik kan me dan ook boos maken als NL bijv stomme legervoertuigen van miljoenen gaat aanschaffen, hele zorgstelsels omgooit wat meer kost dan baat en dan ook nog banken en hun dikke deuren de hand boven het hoofd houdt

sociaal bestaat niet in politiek het is een illusie

en nu ga ik er niks meer over zeggen, want het is een oeverloze welles nietes discussie,
die misschien interessant is als ik een gewiekste zakenvrouw met een hoop poen zou zijn, maar dat ben ik niet
Ik ben maar gewoon van het voetvolk en we kunnen de politiek niet veranderen, ook al denken we dat met we
dat kunnen met stemmen, maar het is allemaal een grote kliek :wtf:
nou klaar ermee
laten we het happy blijven en gezellige dingen voor 2016 opsommen

Obsessed
14 January 2016, 08:09
Zware discussies hier :p
Geen ruzie maken hé :lol:

berger
29 January 2016, 17:09
Toch nog even een prettig bericht : het begrotingstekort in België zal dit jaar uitkomen op 2.7 %. Dat betekent dat de uitgaven 2.7% hoger zijn dan de inkomsten. Het tekort bedraagt dan ook zo'n 11 miljard euro.

Typetje
29 January 2016, 17:13
Ik zou er niet mee weg komen bij mijn bank :lol:

berger
29 January 2016, 18:13
Slechte bank zeker! :frown:

Typetje
29 January 2016, 18:20
Ik heb een heerlijke bank, helemaal voor mij alleen :p

berger
29 January 2016, 19:34
Een eerlijke bank?
Ik heb een echt wel een goede bank, ik doe al mijn verrichtingen zelf, ben dus voor alle gegevens verantwoordelijk, er zijn nooit fouten, en op het einde van het jaar sturen ze me de rekening.

Typetje
29 January 2016, 19:54
ja de rekening komt altijd vroeg of laat

nee mijn bank is ook redelijk te doen, ben al jaren bij dezelfde.

salmax
29 January 2016, 23:01
zijn er dan goede banken

Typetje
29 January 2016, 23:19
zijn er dan goede banken

ja deze :p

http://khadijahschrijft.blogspot.nl/2015/05/die-me-altijd-dragen-zal.html