Volledige versie bekijken : Windows 10 Er zijn KB's en er zijn KnoeiBoelen



Merel
23 January 2016, 14:45
Ik volg die Windows 10 updates saga niet. Ik had me laten vangen aan een rotproduct van Asus waar nu Wind10 op staat. (toestel werd "hersteld" door Asus ; zonder verbetering teruggekregen). Ik gebruik dat ding haast nooit.

Venster 10 zou dus de laatste in de serie zijn ? Toch vragen hierbij :

1. Komt er een "algemene" update ? Ik bedoel een soort nieuwe aangezuiverde cumulatieve update versie van Windows 10 ?
Men zou dat verwachten, in traditie met wat M$ eerder deed bij vorige Windows versies.
Desgevallend kan men wellicht beter daar op wachten dan te blijven sukkelen met die KnoeiBoelen


2. Wanneer is de deadline datum voor de "gratis update" van alle eerdere versies ?
Het lijkt me (misschien) toch beter om alsnog gratis te upgraden , als men hiervoor in aanmerking komt.

3. Klopt het dat ondersteuning van Win7 eigenlijk langer zal duren dan deze voor Win 8 . Ik las onlangs dat ondersteuning van Win 8 zou stoppen ? Eigenlijk logisch, gezien talrijke firma's Win7 gebruiken.​

ghost
23 January 2016, 14:54
Zeer raar dat je problemen hebt met een Asus we hebben er hier drie staan en geen problemen mee (kwestie asus dus....).
Er is een grote update geweest , dat was hier al aangekaart http://www.minatica.be/threads/82772-Windows-10-doet-vreemd-(wilt-opnieuw-installeren)?p=605753#post605753 voor de andere twee vragen , ik zou het niet weten.

compuchrisje
23 January 2016, 23:26
Ondersteuning Windows 8 is al gestopt, die upgrade je best naar 8.1 of... naar Win 10. Windows 10 kan je tot juli dit jaar laten wachten. Windows 7 krijgt nog updates tot 2020, dus kun je daarmee nog even verder.

carfran
24 January 2016, 00:16
Microsoft heeft een grote verrassing voor Windows 10 gebruikers. Die verrassing gaat in werking in 2017. Wie geen systeem heeft met de nieuwe generatie Intel processors zal van Microsoft op geen ondersteuning meer moeten rekenen en zal bij de verkoper of computerfabrikant ondersteuning moeten gaan vragen . Kunnen jullie zowxat volgen wat de plannen van Microsoft zijn ..
Updates voor Windows 7 zijn ook al gestopt . Voor Windows 7 SP1 lopen deze nog tot 2020

J.W.
24 January 2016, 02:53
Nieuwe laptops binnenkort niet compatibel met Windows 7Nieuwe laptops binnenkort niet compatibel met Windows 718 januari 2016 | Jens De WitIn zijn missie om zo snel mogelijk iedereen op Windows 10 te krijgen, heeft Microsoft een drastische maatregel genomen. Voortaan zullen nieuwe computers enkel nog draaien op het nieuwste besturingssysteem, wat betekent dat gebruikers hun nieuw toestel niet zullen kunnen voorzien van Windows 7 of 8(.1.).

Microsoft heeft namelijk, in samenspraak met zijn hardwarepartners, beslist om nieuwe processors enkel nog Windows 10 te laten ondersteunen. Ook de huidige Skylake-generatie zal voortaan enkel nog Windows 10 ondersteunen. Oudere hardware, bijvoorbeeld voorzien van de vorige generatie processors als Broadwell, zullen wel nog ondersteuning behouden.
Beloofde ondersteuningWindows 7 wordt sowieso nog ondersteund tot 14 januari 2020 en Windows 8.1. tot 2023 (Windows 8 krijgt nu al geen ondersteuning meer). Dit geldt dus enkel voor wie nog een oud toestel heeft staan. Het lijkt echter onwaarschijnlijk dat iemand over 7 jaar nog steeds zal werken met een toestel dat nu al verouderd is.
Enkel bedrijven krijgen nog een korte periode om over te schakelen. Vanaf juli 2017 zullen ook die toestellen echter moeten overschakelen naar Microsofts nieuwste telg. Later dan die datum zullen enkel nog de meest kritische updates verschijnen om beveiligingsproblemen op te lossen. Bedrijven, die vaak de kat uit de boom kijken om overschakelingspijnen te voorkomen, zullen daarna echter geen andere keuze hebben dan over te schakelen.
BroadwellWie in zijn nieuw toestel toch nog Windows 7 wilt draaien, kan zich wel nog wenden tot de aanschaf van een oudere processor. Broadwell-processors zijn namelijk nog erg makkelijk te verkijgen. Gebruikers moeten er dan wel rekening mee houden dat hun programma’s over enkele jaren zo zwaar zullen wegen dat hun processor het niet meer zal aankunnen.
Hardwarefabrikanten zijn erg blij met het initiatief van Microsoft, volgens The Verge, aangezien zij nu veel minder moeten investeren in het compatibiliseren van hun hardware met oudere software. De plannen van de Redmondse gigant passen dan ook volledig binnen de strategie om van Windows een dienst te maken, in plaats van een product.

bron: clickx

Merel
24 January 2016, 11:54
Eigenlijk moet WindowsX zich nog bewijzen, zoals het altijd is geweest voor iedere Windows. Zal M$ de miljoenen verloren uren vergoeden, besteed om hun software min of meer te doen. Het begon al van bij MS-DOS, waarmee de nog jonge Peter Norton een aardige cent verdiende aan de mankementen.

Kan men zich inbeelden dat alle nieuwe auto's voortaan alleen nog kunnen uitgerust worden met elekrtrische motoren gemaakt in China voor rekening van M$ en (klein detail) uitsluitend draaiend op amerikaanse batterijen. Allemaal auto's automatisch gestuurd via software van Microsoft ? Ik ga ze hopelijk toch geen gedachten geven !

Het wordt dringend tijd dat er een universeel opensource besturingsysteem komt, waarbij de zaken eindelijk logisch zijn en haast onmerkbaar voor de gewone gebruiker.

Ik heb het zowat gehad met M$. Linux mag er dan nog zo eigenaardig uitzien in zijn equivalent "Verkenner", het is omzeggens de morele plicht van ALLE computergebruikers om de opensource intiatieven te blijven steunen. Wie de gave heeft om computerwetenschappen te kunnen studeren kan zich verdienstelijk maken voor de ganse wereld. Naast het werken aan een degelijke opensource OS, zal er nog werk genoeg zijn voor winstgevende software waarvoor geen Windows meer noodzakelijk is.

De "game" industrie is momenteel alles aan het overtreffen boven "echt productieve" sectoren, welke IT nodig hebben als noodzakelijk werktuig, niet als bodemloze zwarte gaten voor hun budgetten. Van die milljoenen bedrijven kunnen de meerderheid hun IT hoe dan ook evengoed draaien met gelijk welke PC's of Mac. Als men die vele bedrijven wil financieel uitpersen (afpersen?), dan weet M$ blijkbaar wel de weg om het sneller te doen verlopen.

Om nog maar te zwijgen over de impact van de hardware schroothoop op het milieu.

compuchrisje
26 January 2016, 01:23
Om OpenSource toepassingen/OS te ondersteunen moet je wel meer doen dan het enkel downloaden, denk ik. En dan ga je natuurlijk ook weer in de tredmolen van prijsslagen.
Het initiatief van Microsoft is in feite een laatste reddingsboei (geen KB dus) om hun software toch nog op de markt te houden. Helaas niet meteen de meest sympathieke, maar er zijn best nog sympathieke verdelers die wat moeite willen doen voor hun klanten hoor. Een sympathieke én slimme verdeler zorgt er zelfs voor dat hij de zgn verouderde processors nog in voorraad heeft.