Volledige versie bekijken : berichten ontvangen in Mozilla Thunderbirth



Frahon
30 March 2016, 09:44
Kan iemand mij helpen bij het toewijzen van de berichten in thunderbirth
wij hebben 3 mailaccounts bij telenet en ik zou graag hebben dat elke mail in de daarvoor gemaakte account binnenkomt en niet in al de 3 accounts tegelijk

voorbeeld al de mails voor polleke moet in het postvak-in komen van polleke @telenet
en niet in al de andere accounts ook
mvg
Frahon

berger
30 March 2016, 17:30
Heb je al eens geprobeerd met berichtregels?

compuchrisje
30 March 2016, 23:40
Zorg voor elk een eigen map en daarna kan je met die berichtregels verder gaan. Die kan je vinden via het menu Extra - Berichtenfilters. Het makkelijkste gaat het als iemand van jullie al een mail hebben ontvangen. Je selecteert dat en maakt dan de filter aan.

Merel
30 March 2016, 23:54
Ik begrijp het probleem niet.
Maak voor elk adresnaam@telenet.be een overeenkomstig e-mail IMAP account in Thunderbird.

Er zullen in de mappenstructuur voor elke account de gebruikelijke mappen verschijnen (postvak in enz.) + nog persoonlijke mappen (via IMAP accounts automatisch gesynchronizeerd)

Alle account instellingen worden in Thunderbird verzameld in 'Profielen'

Frahon
31 March 2016, 07:22
ok bedankt iedereen voor de hulp
hier mag een slotje op
(y)

Frahon
31 March 2016, 13:43
het slotje er niet afhalen aub
ben een beetje te vlug geweest
er doet zich nu een ander probleem voor
telkens ik een berichtregel maak voor een bepaalde mail ,komt dit bericht +- 400 keer binnen in het opgegeven account
ik heb contact genomen met telenet om dit te melden,ze hebben mij mijn wachtwoord laten veranderen om het probleem op te lossen
maar van zodra ik een nieuwe bericht regel maak in Thunderbird doet het probleem zich weer voor
heeft iemand daar een oplossing voor
alvast bedank

carfran
2 April 2016, 23:23
Je werkt met aliassen . meerdere e-mail adressen gekoppeld aan een account.
Lees :
Berichten naar een alias-e-mailadres in een aparte map opslaan https://support.mozilla.org/nl/kb/e-mailaliassen-configureren

carfran
2 April 2016, 23:32
Accounten hebben een verschillende gebruikersnaam bij telenet .

Account 1 : a00001
Account 2 : a00002
Account 3 : a00003

In elk account mag je 5 e-mail adressen toevoegen
Voorbeeld
a00001
janneke at telenet.be (standaard e-mail) + 4 aliassen
mieke at telenet.be
dreke at telenet.be
polleke at telenet.be
jefke at telenet.be

De berichten van deze 5 e-mail adressen komen dan allemaal binnen in één en dezelfde inbox


ik heb contact genomen met telenet om dit te melden,ze hebben mij mijn wachtwoord laten veranderen om het probleem op te lossen

En dat is een helpdesk en die weten dat niet hoe op te lossen ?
Je hebt voor 1 april naar Telenet gebeld dus is het geen aprilgrap . Ik zou zeggen moest je op 1 april gebeld hebben dat ze met jou een grap uitgehaald hadden!!!

Merel
3 April 2016, 00:14
Carfan,
Ik vermoed dat er een misverstand is.

Ik begreep dat naast de hoofdgebruiker er twee subgebruikers zijn (fysiek andere personen) elk met hun eigen mailadres.

De TS zou die willen zien in 3 verschillende hoofdmappen (mailadresnaam) met elk hun klassieke submappen.
(3 aparte inbox/3 verzonden/3 verwijderde en 3x persoonlijke mappen)
Vermoedelijk hebben die personen het gebruik van dezelfde emailserver Thunderbird (van de hoofdgebruiker).

Ik had een tijd lang (op de Mac) in (één) Thunderbird onze twee e-mailboxen gescheiden zichtbaar,
met als hoofdmappen de twee emailadressen welke wij bij Telenet hebben (op één klantennummer)

Voor zover ik mij herinner, heb ik destijds op 1 Thunderbird installatie gewoon een account aangemaakt voor elk mailadres.
Die kwamen mooi gescheiden zichtbaar in de mappen structuur.

Jij ziet het anders (in #8) , als 1 fysieke persoon die 3 aliassen gebruikt, terwijl daar slechts 1 account zichtbaar zou te zien zijn met de klassieke mappen ?

carfran
3 April 2016, 00:53
Een telenet klant kan meerdere accounts laten aanmaken, mits meerprijs
Een gezin werken allen op dezelfde computer
Vader wil zijn eigen acoount
a00001 : meld zich aan bij mijn telenet (webmail)met zijn gebruikersnaam en wachtwoord .
Moeder wil ook haar eigen account
a00002 : meld haar aan bij mijn telenet (webmail) met haar gebruikersnaam en wachtwoord
Op de server hebben zij elk een aparte mailbox
in Thunderbird kan a00001 niet de e-mails ophalen van a00002 . In webmail kan men de e-mails van account a00001 niet gaan lezen als men aanmeld in mijn telenet met a00002.
In Thunderbird hebben ze dan ook een eigen persoonlijke map met hun berichtboxen.
Nu wil de gebruiker van a00001 een tweede e-mail adres als alias een persoonlijk , maar daarnaast ook een zakelijk .
persoonlijk at telenet.be
zakelijk at telenet.be
Als de gebruiker in thunderbird niet instelt dat de berichten van persoonlijk en zakelijk in een aparte map moeten terechtkomen, komen die allemaal in dezelfde map terecht in Thunderbird
De e-mails van a00001 en a00002 kunnen dan ook niet in dezelfde persoonlijke map terechtkomen
https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/extra-telenet-mailbox-maken-op-telenet-internetabonnement/

carfran
3 April 2016, 01:02
wij hebben 3 mailaccounts bij telenet en ik zou graag hebben dat elke mail in de daarvoor gemaakte account binnenkomt en niet in al de 3 accounts tegelijk

Ik denk dat de TS bedoelt wij hebben een telenet account met 3 e-mail adressen(1 standaard en 2 aliassen) en niet 3 aparte accounts .
janneke at telenet.be krijgt een e-mail , maar die e-mail komt dan ook nog eens terecht in de inbox van mieke at telenet.be en ook nog eens in de inbox van jefke at telenet.be . Daarom:
Berichten naar een alias-e-mailadres in een aparte map opslaan

berger
3 April 2016, 09:39
Ik zie maar wat er staat : we hebben 3 mailaccounts.
Als het 1 account is met 3 alliassen dan moet hij het zeggen.
En met een berichtenregel krijg je een mail toch geen 400 keren binnen.

Frahon
3 April 2016, 10:10
ik denk dat ik een beetje meer uitleg moet geven over mijn probleem
wij hebben één account bij telenet en daar hebben we 3 mail adressen of mailboxen
Vb.:
rik@telenet.be
bertha@telenet.be
marcel@telenet.be
wij zouden graag hebben dat de mails bestemt voor rik@telenet.be in het postvak -in gaan van rik@telenet.be(ik bedoel als de mails binnenkomen op mijn pc)
en de mails bestemt voor bertha@telenet.be in het postvak-in van bertha@telenet.be en zo verder voor de andere mailbox

dit had ik zo gedaan in windows mail onder windows 7 en het werkte perfect
nu hebben we windows 10 geïnstalleerd en in win 10 kan je windowsmail niet integreren
dan heb ik het mailprogramma dat bij windows 10 is gebruikt,maar daar lukte het ook niet dit in te stellen
dan heb ik maar thunderbird geinstalleerd(met de gevolgen die jullie kennen)
ondertussen heb ik thunderbird verwijdert van de pc en heb ik windows live mail van essentials geinstalleerd en daar doet zich hetzelfde probleem voor

wat gebeurt er nu,
3 mails voor rik
6 mails voor bertha
4mails voor marcel
dan staat er in elk van de drie postvakken -in 13 mails plus dan nog eens dezelfde 13 mails in de map ongelezen mails

ik ben bereid eender welk mail programma te gebruiken als het maar werk zoals windowsmail vroeger
wat mij ook opvalt bij thunderbird en windows live mail dat je direct in je webmail bij telenet zit en dat je berichten niet geladen worden op je pc,zoals bij windowsmail onder windows 7

bedankt iedereen voor de hulp
ik ga thunderbird terug installeren en eens proberen wat carfran zegt
ik laat jullie wel weten of het gelukt is

Frahon
3 April 2016, 10:16
Ik zie maar wat er staat : we hebben 3 mailaccounts.
Als het 1 account is met 3 alliassen dan moet hij het zeggen.
En met een berichtenregel krijg je een mail toch geen 400 keren binnen.

beste berger,
ik heb tot tweemaal toe een berichtenregel gemaakt in thunderbird en tweemaal kwam de mail 400 maal binnen
en kon ik ze zien in mijn webmail bij telenet,daarom heb ik gebeld met telenet en hebben ze me mijn wachtwoord laten veran deren,wat ook geen oplossing was

carfran
3 April 2016, 13:26
wij hebben één account bij telenet en daar hebben we 3 mail adressen of mailboxen

Nee , je hebt bij telenet één account, 3 email adressen en die komen allemaal terecht in dezelfde mailbox op de server van telenet .


dan staat er in elk van de drie postvakken -in 13 mails plus dan nog eens dezelfde 13 mails in de map ongelezen mails


ik heb tot tweemaal toe een berichtenregel gemaakt in thunderbird en tweemaal kwam de mail 400 maal binnen


Controleer ook eens of er een kopie van berichten op de server moeten bewaard blijven . De bedoeling hiervan is als men e-mails leest op meerdere apparaten of computers , een kopie bewaard word op de server van telenet men deze overal kan ophalen .
Windows 10 is een zeer ingewikkeld besturingssysteem en als alles niet goed ingesteld staat , is het zelfs mogelijk dat anderen je internet verbinding kunnen gebruiken. Iets wat velen nog niet weten . Standaard staat ingesteld dat je internet verbinding gedeelt mag worden met derden . Voor mij nooit Windows 10 !!!!

berger
3 April 2016, 22:42
Windows 10 heb ik efkens gehad, en dan terug gekeerd naar win 7. Maar ooit zag ik een methode om de instellingen van windows 10 te zetten zodat Microsoft minder kan meekijken zodat jij weer de baas wordt van jouw PC. Ik ben wel kwijt hoe dat programma noemt.

Staan de instellingen van het account in thunderbird wel zoals Telenet (https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/verschil-imap-en-pop-3/) het aanraadt.

compuchrisje
3 April 2016, 22:54
Ik probeer even mee te denken met Telenet. Je hebt een account (één) en daaronder heb je drie aliassen aangemaakt, één voor jezelf en je medebewoners. Ik denk dus dat Telenet het hoofdaccount gebruikt om de mail te ontvangen en dan pas kijkt naar de aliassen, dus is er altijd ééntje extra en bij meerdere apparaten worden deze ook nog eens gesynchroniseerd.
Ik gebruik ook Thunderbird, maar dan wel voor Telenet zelf, een Gmail- en een Hotmail-account en de mails worden netjes bij de juiste 'Ik' afgeleverd. Hier gaat het wel om pop3-accounts.
Ik hoop dat elk account ook zijn eigen wachtwoord heeft?

Frahon
5 April 2016, 07:06
bedankt iedereen voor de hulp :bow: :bow: :bow:

het is eindelijk gelukt :clap: :clap: :clap:

alleen nog een klein vraagje,als ik een mail opstel en klik op" aan" en dan moet je een letter intypen

voorbeeld letter "f",dan verschijnen al de adressen van mijn contacten met een "f"in hun mail adres

bevoorbeeld:

bij de "o" verschijnt octaaf@telenet.be,maar ook al de adressen met .com

nu is mijn vraag :kan ik dit zo instellen dat de namen van de contacten verschijnt die begint met de letter die ik intyp



nogmaals dank voor de hulp

berger
5 April 2016, 10:03
Hoe is het nu plotseling dan toch gelukt?

Frahon
5 April 2016, 11:03
Hoe is het nu plotseling dan toch gelukt?


ik heb terug thunderbird verwijdert(ook alles verwijdert in het register)
en opnieuw thunderbird geïnstalleerd maar mijn account gemaakt voor pop3 en nu werkt het perfect

nogmaals dank

carfran
5 April 2016, 13:11
nu is mijn vraag :kan ik dit zo instellen dat de namen van de contacten verschijnt die begint met de letter die ik intyp

In Thunderbird kun je twee types adresboeken gebruiken .
Persoonlijk adresboek
Verzamelde adressen

Wanneer je regelmatig naar iemand een mail verzend die niet in je persoonlijk adresboek staat, en je gaat opnieuw een nieuwe e-mail verzenden , vul je het e-mail adres in van de ontvanger bij Aan: CC: of BCC
Deze ontvanger staat nog niet in je persoonlijk adresboek dan word er in Thunderbird gevraagd of je het e-mail adres wil bewaren onder verzamelde adressen. Kies je voor bewaren onder verzamelde adressen , zal de volgende maal dat je terug een nieuwe e-mail wil versturen naar Janneke at telelenet bijvoorbeeld , je typt de eerste letter van de ontvanger "J" krijg je dan automatisch een lijstje te zien van alle e-mail adressen die beginnen met de letter "J" . Heb je meerdere verzamelde e-mail adressen dan janneke at telenet.be , jefke at telenet.be zullen die dus allemaal verschijnen en moet je door jou gewenste ontvanger selecteren met je muisaanwijzer.

berger
5 April 2016, 15:35
Alles hangt zo'n beetje af van wat je wil intikken ; naam, mailadres .....

Als je alle mailadressen laat rangschikken op mailadres en je begint een mailadres te tikken dat begint met een j dan zie je eerst alle mailadressen die beginnen met een j en daaronder ook alle mailadressen waar een j in voorkomt. Ofwel kiest je dan uit die lijst voor het juiste mailadres of je tikt de tweede letter in van het mailadres. In de hoop dat je geen honderd jannekes hebt natuurlijk.

Frahon
7 April 2016, 14:54
In Thunderbird kun je twee types adresboeken gebruiken .
Persoonlijk adresboek
Verzamelde adressen

Wanneer je regelmatig naar iemand een mail verzend die niet in je persoonlijk adresboek staat, en je gaat opnieuw een nieuwe e-mail verzenden , vul je het e-mail adres in van de ontvanger bij Aan: CC: of BCC
Deze ontvanger staat nog niet in je persoonlijk adresboek dan word er in Thunderbird gevraagd of je het e-mail adres wil bewaren onder verzamelde adressen. Kies je voor bewaren onder verzamelde adressen , zal de volgende maal dat je terug een nieuwe e-mail wil versturen naar Janneke at telelenet bijvoorbeeld , je typt de eerste letter van de ontvanger "J" krijg je dan automatisch een lijstje te zien van alle e-mail adressen die beginnen met de letter "J" . Heb je meerdere verzamelde e-mail adressen dan janneke at telenet.be , jefke at telenet.be zullen die dus allemaal verschijnen en moet je door jou gewenste ontvanger selecteren met je muisaanwijzer.

bedankt voor je uitleg,maar wat ik graag zou hebben als het mogelijk is natuurlijk is het volgende
als ik de beginletter (bevoorbeeld de letter O)van een naam intik in de balk "aan" dat alleen de namen verschijnen die beginnen met die letter en niet al de namen waar O in voorkomt
wat er nu gebeurt
ik tik de O in en dan verschijnt
octaaf at telenet
omer at telenet
maar ook
bereke at gmail.com
allewiske at gmail.com
doris at telenet

ik zou graag hebben dat als ik de O intik er alleen verschijnt
octaaf
omer

als dit zou kunnen natuurlijk
nogmaals dank voor de hulp

carfran
7 April 2016, 15:10
Ja ik begrijp wat je bedoelt . Automatisch aanvullen en niet willekeurig . Blijkbaar is die optie niet beschikbaar in Thunderbird .

berger
7 April 2016, 21:08
De namen die met een O beginnen staan toch vooraan, zo moeilijk is het niet hé. Als je altijd de naam intikt van uw correspondent dan moet je de informatie van de adressen wel rangschikken op naam. Men kan van een programma maar verlangen wat de programmeur er van gemaakt heeft hé. Bovendien is het gratis, en kun je altijd overschakelen naar een ander programma.

En waarom schrijft gij altijd zo groot?

Frahon
8 April 2016, 10:03
En waarom schrijft gij altijd zo groot?
hoe bedoel je? mijn letters zijn toch even groot als die van jullie :confused:

Frahon
8 April 2016, 10:27
het probleemke met de namen is opgelost
zie hier hoe ik het gedaan heb,je moet de naam invullen bij"Voornaam" maar ook bij "Weergave"
dan verschijnen al de namen eerst met de letter die je intypt
zie bijlage
http://i58.photobucket.com/albums/g270/Honfra/Thunder%201_zpsscnistev.jpg

http://i58.photobucket.com/albums/g270/Honfra/Thunder%202_zpsqtpq7t7w.jpg

nogmaals dank voor de hulp

berger
8 April 2016, 16:15
hoe bedoel je? mijn letters zijn toch even groot als die van jullie :confused:

Nu wel, eerst niet. Ik weet ook niet wie er iets aan gedaan heeft.

compuchrisje
8 April 2016, 23:24
Je zal de verkeerde bril opgezet hebben, berger, :lol:

berger
9 April 2016, 15:34
Het is echt niet om met jullie voeten te spelen, maar nu is de tekst van Frahon weer veel groter dan die van andere posters. En enkel die van Franhon hé. Het is misschien een probleem bij mij : ik gebruik Chrome als browser en Linux Mint als OS.

Nu heb ik eens geprobeerd met Firefox en onder Win 7 ; daar zijn alle teksten wel even groot maar die van Frahon zijn meestal in het vetjes.

ghost
9 April 2016, 15:41
Ik gebruik ook chrome maar ziet Frahon zijn topic niet groot staan

berger
9 April 2016, 15:59
Ik zal daar eens iets grondigers naar kijken (kijken welke font en grootte van de letters die gebruikt worden, schermafdrukken maken, ....), misschien heb ik wel een nieuw fenomeen ontdekt! Groter zien zonder bril! :)

carfran
9 April 2016, 16:48
berger , je citeert


ik gebruik Chrome als browser en Linux Mint als OS.

32 of 64 - bits
Chrome 32 bits voor Linux word niet meer ondersteund

berger
9 April 2016, 17:33
Zie ne keer bij info over browser chromium:

Versie 49.0.2623.108 Built on Ubuntu 14.04, running on LinuxMint 17.3 (64-bit)

carfran
9 April 2016, 18:39
Zie ne keer bij info over browser chromium:

Versie 49.0.2623.108 Built on Ubuntu 14.04, running on LinuxMint 17.3 (64-bit)

Ik denk dat je mij verkeerd begrepen hebt .
Chrome en Chromium zijn wel twee verschillende browsers .
Chrome 32-bits word vanaf maart 2016 niet meer ondersteund , dus niet meer bijgewerkt .
https://groups.google.com/a/chromium.org/forum/#!topic/chromium-dev/FoE6sL-p6oU

Wie een 32 bits alternatief wilt gebruiken als browser buiten Firefox kan dan kiezen voor Chromium
https://sites.google.com/site/computertip/chrome

berger
9 April 2016, 23:30
Lees een keer (http://www.howtogeek.com/202825/what%E2%80%99s-the-difference-between-chromium-and-chrome/)

berger
12 April 2016, 14:27
Wat de lettergrootte betreft van Frahon : in chrome onder android zijn sommige teksten van Frahon vetjes maar is de grootte normaal. Dezelfde teksten worden in chromium onder linux veel groter. Ik vermoed dus dat Linux wat problemen heeft met sommige fonts.

carfran
12 April 2016, 18:08
Wat de lettergrootte betreft van Frahon : in chrome onder android zijn sommige teksten van Frahon vetjes maar is de grootte normaal. Dezelfde teksten worden in chromium onder linux veel groter. Ik vermoed dus dat Linux wat problemen heeft met sommige fonts.


En welke werkomgeving gebruik jij in Linux Mint ?
Xfce , KDE , Cinnamon of Mate . Vier werkomgevingen met verschillende toeters en bellen .

https://sites.google.com/site/computertip/2

Obsessed
12 April 2016, 18:19
Ik heb zo het idee dat men hier flink off-topic begint te geraken :p