Volledige versie bekijken : mobile internet microsoft lumia 640



lucas7
16 May 2016, 17:44
Hallo,
Ik heb een Microsoft Lumia 640 gekocht.
Ik heb een King abonnement bij Telenet.
Ik kan smsen,bellen, surfen via Wi-Fi alleen mobiel surfen
gaat niet ik heb reeds de telefoon mobile geconfigureerd maar niks
zie weblink.
Heb de telefoon reeds terug naar fabrieksinstellingen gebracht
en alles opnieuw gedaan maar ook niks geen mobiel internet.

https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/mobile-configurator/#/manufacturer/microsoft/device/lumia-640/category/internet/topic/handmatig-instellen/1

J.W.
16 May 2016, 18:10
Ga naar "instellingen" - "mobiel netwerk & simkaart" - Dataverbinding ingeschakeld - roamen toestaan - bij beperkte Wi-Fi verbinding: mobiele dataverbinding gebruiken.

carfran
16 May 2016, 19:27
Je bent telenet klant maar mobiel surfen lukt niet .
Mobiel surfen surf je via de telenet homespots en hotspots .
Daarom vraagje . Staat je homespot in of uitgeschakeld (Wifree). Kun je controleren via mijn telenet . Wanneer je jouw homespot hebt uitgeschakeld kunnen andere telenet gebruikers niet mobiel surfen via jouw draadloze modem , niet verwarren met je draadloos netwerk , heb jij ook niet de mogelijkheid om mobiel te surfen via andere telenet klanten hun homespot .
https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/hoe-werkt-telenet-homespot/

https://www2.telenet.be/nl/ontdek/wi-free/#/buurt (https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/hoe-werkt-telenet-homespot/)

lucas7
16 May 2016, 19:30
Ga naar "instellingen" - "mobiel netwerk & simkaart" - Dataverbinding ingeschakeld - roamen toestaan - bij beperkte Wi-Fi verbinding: mobiele dataverbinding gebruiken.

hallo,
ik had volgens deze link alles gevolgd alleen roamen toestaan stond niet aangegeven bij de handleinding telenet.zie link:
https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/mobile-configurator/#/manufacturer/microsoft/device/lumia-640/category/internet/topic/handmatig-instellen/1

Waarom moet men roamen toestaan aan aanzetten en wat houd dit juist in ?

Is roamen niet duur ik dacht dat ik daar eens iets over gehoord had vroeger ?

Ik heb deze instellingen ook gedaan moeten deze ook aanblijven of mag ik deze instelling terug uitplaatsen ?

Scroll naar beneden. Kies Sim-instellingen.

APN voor internet bewerken

Bij APN, voer telenetwap.be in. Bij Gebruikersnaam, voer niets in. Bij Wachtwoord, voer niets in.
Scroll naar beneden. Bij Verificatietype, kies PAP.

Scroll naar beneden. Bij Proxyserver (URL), voer niets in. Bij Proxypoort, voer niets in. Bij IP-type, kies IPv4v6.
Kies het opslaan-symbool.

De Microsoft Lumia 640 is nu ingesteld voor gebruik van mobiel internet. Keer terug naar het Startscherm

Zet je Microsoft Lumia 640 uit en vervolgens weer aan om de instellingen te activeren.

lucas7
16 May 2016, 19:35
Je bent telenet klant maar mobiel surfen lukt niet .
Mobiel surfen surf je via de telenet homespots en hotspots .
Daarom vraagje . Staat je homespot in of uitgeschakeld (Wifree). Kun je controleren via mijn telenet . Wanneer je jouw homespot hebt uitgeschakeld kunnen andere telenet gebruikers niet mobiel surfen via jouw draadloze modem , niet verwarren met je draadloos netwerk , heb jij ook niet de mogelijkheid om mobiel te surfen via andere telenet klanten hun homespot .
https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/hoe-werkt-telenet-homespot/

via de telenet homespots en hotspots kan ik perfect surfen alleen op sommige plaatsen heb je geen homespots en hotspots
daar is HET handig om dan via het mobiel netwerk te kunnen surfen. Dit wou niet werken nu wel nadat ik roamen toestaan aan geplaatst.

via wifi

J.W.
16 May 2016, 20:27
Bij Data-Inzicht kunt u best een limiet instellen, achtergrondgegevens beperken tijdens het roamen inschakelen en databesparing voor browser op automatisch zetten.

Data die je in het buitenland gebruikt moet je natuurlijk extra betalen.

Mijn maandelijkse opleg wordt meestal uitgedrukt in Eurocenten in plaats van in Euro's.

berger
16 May 2016, 20:33
Hou toch uw factuur in het oog, roaming is gebruik maken van buitenlandse netwerken, en dat betekent toch een supplementaire cost. Ik dacht 0.05 euro per Mbyte data.
Had de reactie van J W niet gezien.:cool:

lucas7
16 May 2016, 21:18
Bij Data-Inzicht kunt u best een limiet instellen, achtergrondgegevens beperken tijdens het roamen inschakelen en databesparing voor browser op automatisch zetten.

Data die je in het buitenland gebruikt moet je natuurlijk extra betalen.

Mijn maandelijkse opleg wordt meestal uitgedrukt in Eurocenten in plaats van in Euro's.
Bij mijn telenet kan je bij Mijn mobiele diensten bij Oproepblokkering beheren kan je bij de TAB SMS/MMS/Data kiezen voor Data roaming (na € 60,5) blokkeren zie foto.

https://www.mupload.nl/img/ropomosgsxnvv.jpg

Bij Mijn vorige Microsoft Lumia 620 was er nooit probleem daar moest ik roamen toestaan niet aanzetten.
Waarom moet dit nu wel in de handleiding over mobiel surfen wordt dit niet aangegeven zie link
handleiding telenet ?

Is dit bij elke smartphone van Microsoft ?

handleiding over mobiel surfen:
https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/mobile-configurator/#/manufacturer/microsoft/device/lumia-640/category/internet/topic/handmatig-instellen/1

J.W.
16 May 2016, 22:11
Vroeger was ik ook bij Telenet met mijn gsm abonnement (android smartphone), maar wegens zeer slechte verbinding (Mobistar) ben ik overgestapt naar Base (Windows phone Lumia 640 XL). Over die gegevens van Telenet hierboven weet ik dus niets met deze Windows Phone (wel vroeger met android).
Ik gebruik deze Lumia nu 10 maanden en dat "roamen toestaan" heeft altijd opgestaan.
Ik heb ook nog nooit meer als 100 MB (van de 1 GB) dataverbruik gehad.

lucas7
16 May 2016, 22:28
Vroeger was ik ook bij Telenet met mijn gsm abonnement (android smartphone), maar wegens zeer slechte verbinding (Mobistar) ben ik overgestapt naar Base (Windows phone Lumia 640 XL). Over die gegevens van Telenet hierboven weet ik dus niets met deze Windows Phone (wel vroeger met android).
Ik gebruik deze Lumia nu 10 maanden en dat "roamen toestaan" heeft altijd opgestaan.
Ik heb ook nog nooit meer als 100 MB (van de 1 GB) dataverbruik gehad.
ik heb eens naar mijn oude facturen gekeken ik verbruikte met mijn oude smartphone lumia 620 per maand Mobiel internet 774,883 MB dit is gewoon surfen.

J.W.
16 May 2016, 22:51
Gebruikt u uw smartphone soms als GPS? Dan kan uw dataverbruik per maand wel oplopen.
Als ik bij "Here Maps" "Here Drive" en "Kaarten" "Locatie" uitschakel komt mijn dataverbruik op nog geen 20 MB per maand.
Moet ik ergens toch mijn locatie bepalen schakel ik die na gebruik terug uit.

lucas7
16 May 2016, 23:08
Gebruikt u uw smartphone soms als GPS? Dan kan uw dataverbruik per maand wel oplopen.
Als ik bij "Here Maps" "Here Drive" en "Kaarten" "Locatie" uitschakel komt mijn dataverbruik op nog geen 20 MB per maand.
Moet ik ergens toch mijn locatie bepalen schakel ik die na gebruik terug uit.
neen GPS gebruik ik niet maar waar ik werk zijn geen homespots te vinden dus altijd via mobiel verbruik het meest.
Heb eens alle oude facturen bekeken het was maar 1 maand zoveel waarom weet ik ook niet is meestal een verbruik van tussen de 265 mb en 400mb.

Moet u ook nog altijd roamen toestaan laten aan staan ?
ik zit er beetje verveeld mee vroeger heb ik dit nooit nodig gehad moet eigenlijk beslissen of ik het toestel terug zend 14 dagen de tijd ik heb het maar pas gekocht. Ik zag wel dat toestel een Europees model is bij de beschrijving stond dat dit geen verschil gaf enkel een Nederlandse handleiding was er niet bij maar kon je vinden op de website van microsoft zou dit door dit komen dat ik roamen toestaan moet gebruiken ?
is u toestel een Europees model ?

J.W.
16 May 2016, 23:24
Zolang je in het binnenland niet over uw 1 GB komt is er geen probleem.
Wel oppassen in het buitenland. Daar betaal je € 0,20 per MB.

J.W.
16 May 2016, 23:25
Hou toch uw factuur in het oog, roaming is gebruik maken van buitenlandse netwerken, en dat betekent toch een supplementaire cost. Ik dacht 0.05 euro per Mbyte data.
Had de reactie van J W niet gezien.:cool:

Doe dat maar maal 4 :damn:

J.W.
16 May 2016, 23:38
neen GPS gebruik ik niet maar waar ik werk zijn geen homespots te vinden dus altijd via mobiel verbruik het meest.
Heb eens alle oude facturen bekeken het was maar 1 maand zoveel waarom weet ik ook niet is meestal een verbruik van tussen de 265 mb en 400mb.

Moet u ook nog altijd roamen toestaan laten aan staan ?
ik zit er beetje verveeld mee vroeger heb ik dit nooit nodig gehad moet eigenlijk beslissen of ik het toestel terug zend 14 dagen de tijd ik heb het maar pas gekocht. Ik zag wel dat toestel een Europees model is bij de beschrijving stond dat dit geen verschil gaf enkel een Nederlandse handleiding was er niet bij maar kon je vinden op de website van microsoft zou dit door dit komen dat ik roamen toestaan moet gebruiken ?
is u toestel een Europees model ?

Bij mij heeft "roamen toestaan" altijd aangestaan en ik heb nooit dataproblemen gehad. Als ik in het buitenland ben en ik maak gebruik van data weet ik dat er een extra (kleine) rekening volgt, maar daar kun je natuurlijk roamen uitschakelen.

Mijn toestel zal wel een Europees model zijn want het is gekocht in België in een Base Shop met een Nederlandstalige W8.1 op geïnstalleerd.
Upgraden naar W10 zal waarschijnlijk niet gaan want niet genoeg plaats. Kaarten nemen veel plaats in en kunnen (voor zover ik weet) niet overgezet worden naar de SD-kaart.

berger
17 May 2016, 10:31
Doe dat maar maal 4 :damn:

Onlangs zijn in Europa de roaming kosten geharmoniseerd en verlaagd. Ik had begrepen dat ergens in 2017 ze zelfs zouden worden afgeschaft.

Wat het dataverbruik van een gps op een smartphone : dit hangt af van uw smartphone. Ik heb een oude nokia lumia ???? en daarop stond een volwaardige gps, dus daarop moest je op voorhand met een wifi de kaarten laden van de streek die ne ging doorrijden. Daarmee verbruikte je geen data. Ik gebruik die nokia nog altijd als gps zelfs zonddr simkaart. Mijn nieuwe smartphone acer heeft een valse gps en daarop worden de nodige stukken kaarten gezet terwijl je rijdt, en aangezien je daar niet beschikt over uw wifiabonnement schakelt hij over op de 4G verbinding en dat kost natuurlijk vrij veel.Dus bij aankoop van een smartphone : niet altijd geloven wat de reklame zegt. In beide gevallen werd gezegd dat gps beschikbaar was. Dat is ook zo, maar niet op dezelfde manier.

lucas7
17 May 2016, 14:43
Onlangs zijn in Europa de roaming kosten geharmoniseerd en verlaagd. Ik had begrepen dat ergens in 2017 ze zelfs zouden worden afgeschaft.

Wat het dataverbruik van een gps op een smartphone : dit hangt af van uw smartphone. Ik heb een oude nokia lumia ???? en daarop stond een volwaardige gps, dus daarop moest je op voorhand met een wifi de kaarten laden van de streek die ne ging doorrijden. Daarmee verbruikte je geen data. Ik gebruik die nokia nog altijd als gps zelfs zonddr simkaart. Mijn nieuwe smartphone acer heeft een valse gps en daarop worden de nodige stukken kaarten gezet terwijl je rijdt, en aangezien je daar niet beschikt over uw wifiabonnement schakelt hij over op de 4G verbinding en dat kost natuurlijk vrij veel.Dus bij aankoop van een smartphone : niet altijd geloven wat de reklame zegt. In beide gevallen werd gezegd dat gps beschikbaar was. Dat is ook zo, maar niet op dezelfde manier.
ik heb dat ook gelezen van dat in Europa de roaming kosten geharmoniseerd en verlaagd zijn. En dat ergens in 2017 ze zelfs zouden worden afgeschaft juni of jullie denk ik 2017. De Europese wet heeft vertraging op gelopen.Moet zeggen ik had de versie met 4G aangeschaft maar naar mijn gevoel werkt deze nog trager
dan mijn oude lumia 620 met 3 G.

lucas7
17 May 2016, 14:47
Bij mij heeft "roamen toestaan" altijd aangestaan en ik heb nooit dataproblemen gehad. Als ik in het buitenland ben en ik maak gebruik van data weet ik dat er een extra (kleine) rekening volgt, maar daar kun je natuurlijk roamen uitschakelen.

Mijn toestel zal wel een Europees model zijn want het is gekocht in België in een Base Shop met een Nederlandstalige W8.1 op geïnstalleerd.
Upgraden naar W10 zal waarschijnlijk niet gaan want niet genoeg plaats. Kaarten nemen veel plaats in en kunnen (voor zover ik weet) niet overgezet worden naar de SD-kaart.

Je heb hem in België in een Base Shop gekocht ,was er een Nederlandse Handleiding bij ?

J.W.
17 May 2016, 20:19
Dat kan ik mij niet meer herinneren, maar als er iets bij was zal het wel, zoals gewoonlijk, een niemendalletje geweest zijn.
Onder "Lumia Help + Tips" staat wel een handleiding.

J.W.
17 May 2016, 20:34
Moet zeggen ik had de versie met 4G aangeschaft maar naar mijn gevoel werkt deze nog trager
dan mijn oude lumia 620 met 3 G.

Al eens gecontroleerd hoe goed uw dekkingsgraad is met 4G?
Er zijn nog veel witte vlekken voor 4G en ook voor 3G. Zelfs buitenhuis!
En dan zullen we het nog niet hebben over "binnenhuis".
De straling van de masten wordt steeds minder en minder en dat komt de ontvangst niet ten goede.

lucas7
19 May 2016, 00:20
Al eens gecontroleerd hoe goed uw dekkingsgraad is met 4G?
Er zijn nog veel witte vlekken voor 4G en ook voor 3G. Zelfs buitenhuis!
En dan zullen we het nog niet hebben over "binnenhuis".
De straling van de masten wordt steeds minder en minder en dat komt de ontvangst niet ten goede.

Ik had een mail gezonden naar de technische dienst van Telenet .
Ik ben ook eens langs geweest in een winkel van vanden Borre op internet had ik gelezen dat er van elk model een demotoestel in de winkel was maar dat was blijkbaar niet zo maar de verkoopster zei dat ik het best eens naar een Telenetwinkel kon gaan.
Dit gedaan en blijkbaar had ik gewoon een nieuwe sim kaart nodig nadat de nieuwe sim kaart in de gsm werd geplaatst en bij instelling mobiel netwerk & sim kaart - Dataverbinding werd ingeschakeld werkte alles perfect.
Roamen toestaan moet niet aanstaan alles werkt nu perfect en werkt zeer vlug in vergelijking met 3G.
Misschien heb je ook een nieuwe sim kaart nodig zodat Roamen toestaan niet moet aan staan.
Tocht bedankt voor de hulp.