Volledige versie bekijken : Windows 10 Twee MS WINDOWS staan open voor elkaar ?



Merel
13 July 2016, 21:47
Ik heb altijd gedacht dat vanuit een opgestarte Windows, men via "Verkenner" geen andere Windows systeempartitie kon zien en dus niet kon browsen. Dus "geen inkijk bij de buren". Trouwens, bij problemen op een Windows syteempartitie welke niet intern konden worden opgelost, nam ik af en toe toevlucht tot een of andere Linux om te kunnen indringen tot diep in een Windows systeempartitie.


Ik voel mij als vanuit de lucht vallen ! Heb ik het dan jarenlang verkeerd begrepen ? :shy:
Of was dat vroeger zo en werd het intussen veranderd ?

Nu blijkt toch wel dat ik vanuit Windows 10 in kan binnendringen in een Win7 systeempartitie, weliswaar op twee gescheiden interne schijven. Ik gebruik geen wachtwoord (enige gebruiker en administrator) maar dat kan toch niet de reden zijn dat alles openstaat voor Verkenner ?

Het komt mij wel goed uit als ik iets wil ophalen bij de account van de "andere Windows" .
Maar het lijkt mij wel een open deur voor de zo gevreesde inbreuk op privacy.

carfran
13 July 2016, 21:56
Verkeerd gedacht dus . Wat wel niet mogelijk is zonder machtigingen zijn persoonlijke mappen benaderen . Maar vanuit een Windows 10 systeempartitie kan men een Windows 7 systeem partitie benaderen . En dat is altijd zo geweest .

compuchrisje
15 July 2016, 21:58
Inkijken zal wel kunnen, maar er iets aan veranderen niet, normaal gezien en nog minder een toepassing opstarten vanaf die locatie.