Volledige versie bekijken : w10 update



slijkdabberke
11 August 2016, 18:19
Fout bij het configureren van Windows-updates. Wijzigingen worden teruggezet. Zet uw computer niet uit" bericht wanneer u de Windows-updates wilt installeren.dit kreeg ik te zien tijdens het configureren v/d update
iemand een idee
alvast bedankt

slijkdabberke
12 August 2016, 13:15
blijkt deze error te zijn
0x800703ed
heb dit gevonden
http://windowsreport.com/fix-update-error-code-0x80072efd-in-windows-10/
zal ik straks eens proberen (zit nu op linux pc ), laat weten of het werkt
grtz

slijkdabberke
12 August 2016, 17:34
heb de 3 methoden geprobeerd
geen succes gehad
nog enige tips iemand
thnx

carfran
19 August 2016, 15:06
heb de 3 methoden geprobeerd
geen succes gehad
nog enige tips iemand
thnx


Daar je niet van de enige bent met W10 problemen heb ik misschien een tip , die rommel eraf gooien en een volwaardig besturingssysteem installeren . Iedereen wou Windows 10 dat de wereld ging veroveren . Ze hebben inderdaad de wereld veroverd maar dan wel met een probleem OS .

vdhee
19 August 2016, 16:57
Elk nieuw OS heeft zo zijn kinderziekten, maar die worden mettertijd opgelost.

Zelf werk ik al enige tijd met een W10 prof, en buiten enige kleinigheden (die steeds verholpen werden) geen problemen, integendeel zeer tevreden : de opstarttijd is aanmerkelijk verkort tov. de originele W7.

Jouw error 0x800703ed verwijst naar schijffouten (zie : http://www.windows-10-forum.com/threads/fehler-code-0x800703ed.5780/ (http://www.windows-10-forum.com/threads/fehler-code-0x800703ed.5780/)

Als je wat Duits kent, volg dan de vermelde instructies op.

Indien je er niet uitgeraakt zal ik je graag verder helpen.

vdhee
19 August 2016, 17:02
(Off Topic : Bericht voor de Crew : na het verzenden van mijn bericht, gezien dat de discussie gesloten was? Ik kan er wel op antwoorden, en dan verschijnt het vakje "deze discussie weer openen na het versturen van het bericht" ?) Iemand van de Mods enig idee?

carfran
19 August 2016, 17:20
Elk nieuw OS heeft zo zijn kinderziekten, maar die worden mettertijd opgelost.

Volledig akkoord :. Bij windows 10 worden de kinderziektes wel niet opgelost , maar nieuwe problemen geschept . Een jaar na uitgifte zijn voor mij geen kinderziektes meer . Er zijn mensen die na de verjaardagsupdate hun systeem totaal onbruikbaar was geworden . Partities die plots verdwenen waren , partities volledig gewist en wat nog allemaal . Een paar dagen nadien lees je dan van Microsoft zelf , wie de verjaardagsupdate nog niet had geïnstalleerd uitdrukkelijk niet te installeren en te wachten tot er een oplossing gevonden was .

vdhee
19 August 2016, 19:53
carfran, wil On Topic blijven aub. Minatica is er om de leden te helpen, niet om bepaalde Operating Systems te bekritiseren.

Back To Topic : slijkdabberke, hou je ons op de hoogte van het verdere verloop?

Obsessed
24 August 2016, 09:06
(Off Topic : Bericht voor de Crew : na het verzenden van mijn bericht, gezien dat de discussie gesloten was? Ik kan er wel op antwoorden, en dan verschijnt het vakje "deze discussie weer openen na het versturen van het bericht" ?) Iemand van de Mods enig idee?
Zie PM ;)

slijkdabberke
26 August 2016, 09:21
Elk nieuw OS heeft zo zijn kinderziekten, maar die worden mettertijd opgelost.

Zelf werk ik al enige tijd met een W10 prof, en buiten enige kleinigheden (die steeds verholpen werden) geen problemen, integendeel zeer tevreden : de opstarttijd is aanmerkelijk verkort tov. de originele W7.

Jouw error 0x800703ed verwijst naar schijffouten (zie : http://www.windows-10-forum.com/threads/fehler-code-0x800703ed.5780/ (http://www.windows-10-forum.com/threads/fehler-code-0x800703ed.5780/)

Als je wat Duits kent, volg dan de vermelde instructies op.

Indien je er niet uitgeraakt zal ik je graag verder helpen.
bedankt voor de replay ga dit eens lezen
zou dat met de ssd te maken kunnen hebben
en sorry voor de late reactie , maar t'is verlof he ;)

slijkdabberke
26 August 2016, 15:19
geen fouten op ssd
maar zou het mischien te maken hebben met de partities , ken wel niet veel duits , maar dat dacht ik te lezen
de schijf is 1 ntfs , 1 swap , 2 ext4 partities opgedeeld
is nog maar 2 maanden oud , dus zou dat het probleem zijn
alvast bedankt

berger
26 August 2016, 15:33
Bij mij staan er die ook op : ntfs voor Windows, swap en ext4 voor Linux Mint.

Merel
26 August 2016, 21:18
geen fouten op ssd
maar zou het mischien te maken hebben met de partities , ken wel niet veel duits , maar dat dacht ik te lezen
de schijf is 1 ntfs , 1 swap , 2 ext4 partities opgedeeld
is nog maar 2 maanden oud , dus zou dat het probleem zijn
alvast bedanktDat is geen probleem en dat is ook wat Berger bevestigt.
De swap is van Linux distro en de twee ext4 ook. Zie je daar problemen in ?

Iemand (jijzelf ?) moet dan toch die tweede ext4 hebben gemaakt ?
Of gebeurt dit bij de installatie ongevraagd ?

berger
26 August 2016, 22:27
Dat zijn meestal de kleinkinderen hé! :)

Ooit heeft de vraagsteller wel eens belangstelling getoond voor Ubuntu of Linux, hij zal zelf wel weten wat hij uitgespookt heeft.

Ik zie bij 3 nfts partities (boot, recovery en de normale) en 2 linux partities (swap en ext4). De vraagsteller heeft misschien wel 2 linuxen geïnstalleerd.

slijkdabberke
27 August 2016, 19:06
ja als je goed gelezen hebt , in die duitse tekst staat iets over partities maar mijn duits is niet zo goed
en die 2 ext4 partities das voor antergos en mint maar twijfel nog of mint een blijvertje is
dus ik weet wat ik uitgespookt heb ;)
windows is voor de kinderen , en voor de gps te updaten
maar die update (van w10 ) da kan ik nog niet zeggen waarom dat niet gaat

berger
27 August 2016, 20:54
Ik ken geen duits genoeg, maar mijn chrome browser is zo vriendelijk om een vertaling te doen. Maar aan windows 10 ben ik ooit begonnen en rap gestopt. Maar of ik dat mag zeggen weet ik niet.

christleven
28 August 2016, 13:09
Ik moet zeggen dat ik maar bij 2 PC's problemen heb ondervonden om Windows 10 te installeren. De installatie bleef hangen op 99 % uren aan stuk door, zogezegd een fout op de HD. Dit was steeds bij een SSD HD. Hier was voor beide de oplossing om de indexatie van de bestanden uit te vinken. Kan misschien helpen.

slijkdabberke
29 August 2016, 09:36
indexatie van bestanden uitschakelen , heeft niet geholpen
kan update niet instaleren
toch bedankt

carfran
29 August 2016, 13:58
Vraag aan de TS
Is er hier sprake van een SSD ? Als dat effectief zo is , vergeet het dan maar of uuw SSD zal snel naar de haaien zijn .


windows is voor de kinderen , en voor de gps te updaten
Ik denk eerder dat linux voor de kinderen beter zou zijn, daar kunnen ze niets verkeerds doen en bij Windows wel .

SWAP is hetzelfde als het wisselgeheugen in Windows

carfran
29 August 2016, 14:02
geen fouten op ssd
maar zou het mischien te maken hebben met de partities , ken wel niet veel duits , maar dat dacht ik te lezen
de schijf is 1 ntfs , 1 swap , 2 ext4 partities opgedeeld
is nog maar 2 maanden oud , dus zou dat het probleem zijn
alvast bedankt


Dus toch SSD , vergeet het maar en gebruik een gewone klassieke HD. Een SSD is niet geschikt om in te delen in meerdere partities met verschillende bestandsformaten .

carfran
29 August 2016, 14:11
Mijn eerste ingeving na alles gelezen te hebben en het om een SSD gaat . Dat de windows partitie al naar de botten aan het gaan is met dat partioneer gedoe. . Indexatie kun je op een SSD zelfs niet uitvoeren !

slijkdabberke
11 September 2016, 22:13
momenteel update w10 wel
clean install gedaan
afwachten of het zo blijft
toch bedankt voor de reacties