Volledige versie bekijken : Firefox opfrissen



Phil O'Sophe
29 September 2016, 18:59
Soms komt er onderaan rechts op het scherm een bericht "Firefox opfrissen".
Is er bij het uitvoeren daarvan enig risico van gegevensverlies?

nivada13
29 September 2016, 20:33
Ik vond dit (https://support.mozilla.org/nl/kb/firefox-opfrissen-add-ons-instellingen-herinitialiseren) erover.

wat ik er van begrepen heb is dus dat je cookie's cache veilig zijn maar dat je eventueel sommige addon's of thema's kan verliezen die je op je firefox hebt.

Zoals ik het lees raad ik je af om die functie te gebruiken tenzij je een probleem met firefox hebt dat door een addon veroorzaakt word.

Phil O'Sophe
29 September 2016, 20:43
Bedankt voor de raadgevingen Nivada :bow:

compuchrisje
1 October 2016, 18:14
Ga es in het menu Extra naar Opties, en pluis alle tabblaadjes eens uit. Je kan instellen hoeveel dagen cookies mogen bewaard worden (bij mij mogen ze àlles vergeten bij het afsluiten van de browser), welke cookies zeker moéten bewaard worden (zoals ons forum natuurlijk ;)). Bufferbeheer verlagen zal ervoor zorgen dat niet àlle inhoud van bezochte websites wordt bewaard, dit gebeurt om bij een volgend bezoek sneller te laden. Navigatiegeschiedenis onthouden zorgt ook voor extra ruimte en geheugen, etc...

Phil O'Sophe
1 October 2016, 19:58
Een en ander aangepast, maar "bufferbeheer" heb ik daar niet gevonden, of is dat een verzamelwoord voor al die instellingen samen?

Phil O'Sophe
1 October 2016, 22:57
Dit via Internet Explorer:

bij openen van Firefox komt: Couldn't load XPCOM
Wat nu?

Phil O'Sophe
2 October 2016, 20:33
Na het maken van een herstelpunt blijkt alles opgelost te zijn.

Phil O'Sophe
3 October 2016, 21:46
Op deze discussie mag een slotje op.