Volledige versie bekijken : Voor wie van tennis houdt



berger
11 October 2016, 16:34
Wie kent er Anna Kournikova nog? Die madame kon echt wel tennissen hé, gewoon efkens googlen. En ze had ook een virus, gemaakt door een Nederlander met naam De Wit. Dat virus werd aan miljoenen adressen gestuurd als bijlage van een niet veel zeggend bericht, maar de naam van de bijlage was geweldig interessant : kournikova.jpg


En alle mannen die van tennis houden wilden die madame graag eens bezig zien, en dus werd er massaal een virus geïnstalleerd. Waarom eigenlijk: omdat de juiste naam van de bijlage kournikova.jpg.vbs was. Maar mannen die van tennis houden weten niet altijd wat mapopties zijn. En dus stonden hun mapopties verkeerd. Dan zei ik dat ze in hun mapopties iets moesten aanvinken zodanig dat van alle bestanden de volledige extentie zichtbaar was. Dan hoorde ik iets van: oei, bestand dat is toch het einde van de oorlog in ‘45, en extenties, dat doet mijn vriendin soms in haar haar als we naar een fuif gaan.


Waarom zijn er dus virussen?
Omdat er Nederlanders zijn en omdat mannen van tennis houden.
En vooral omdat reeds in 2001 de mensen gewoon op alles klikten wat ze zagen. Dat is nu nog zo.

Sharapova speelt ook niet slecht, maar ze is wat ziekjes.

Obsessed
11 October 2016, 17:14
Dat is inderdaad een sterke, en veelgebruikte, tactiek om virussen te verspreiden.
"Een besmette(nde) bijlage met een 'interessante' naam."

Het inschakelen van bestandsnaamextensies is dan ook een prima tip van Berger.
In sommige gevallen kan het voldoende zijn om te 'zien' dat het om een heel andere extensie gaat dan men wil laten blijken, zoals het voorbeeld hierboven aantoont.