Volledige versie bekijken : Terughalen van gewiste bestanden en foto's op Samsung S5



Paulus_DBK
12 October 2016, 16:09
Bestaat er een programma waarmee je gewiste bestanden kunt terughalen. Ik had eerst alles op SD kaart gezet en toen ik deze wiste vanuit mijn apparaat geheugen was alles weg. :angry:

berger
12 October 2016, 18:37
Dat is een android telefoon en ik vrees dat die geen prullebak heeft zoals windows toestellen. Verwijderen is dus weg denk ik.

Wat je kunt proberen is die telefoon aan te sluiten op een windows PC via een USB-kabel. De windows verkenner zal dan uw twee geheugens van uw telefoon "zien". Soms moet je wat geduld hebben, misschien moet die PC eerst een driver installeren. Op die PC dan een programma installeren dat verwijderde bestanden kan terughalen bvb getdataback (vroeger deed ik dat met restoration2514 of zoiets) en dan dat programma laten scannen op de twee geheugens van uw telefoon. En bidden. Dan vindt die misschien uw oude foto's terug, maar schrijf ondertussen toch vooral niet op uw SD kaart . Overschrijven is zeker weg, behalve voor de CIA en de FBI. En voor sommige privéfirma's, maar dat gaat geld kosten.

Om in het vervolg nog eens zulke catastrofen te voorkomen kun je zoals ik automatisch uw genomen foto's laten backuppen naar bvb dropbox, of google drive.

strikerfox
13 October 2016, 18:12
Dit lijkt mij toch mogelijk.
https://www.recovery-android.com/android-photo-recovery.html

suc6

berger
13 October 2016, 18:20
Ik hoop het, daar heb ik deze namiddag een uurtje mee gespeeld, en ben tot geen resultaten kunnen komen. Het was wel niet met een telefoon, maar met een android tablet. Het is wel geen gratis programma, het is een trial. Dat ontdekte ik pas op een zeker moment, misschien heb ik niet genoeg gekeken. Ik zag wel prijzen rond de 50 USDollar. Goedkoop voor een firma die daar haar boekhouding mee kan redden. Aan de vraagsteller om te weten of hij die prijs wil betalen.

Het leek me precies een beetje op een wat oneerlijke trukje : we vinden heel wat terug, maar om dat terug te krijgen moet je eerst betalen.

strikerfox
14 October 2016, 12:56
Er bestaat natuurlijk nog een andere weg die ik hier niet kan uitleggen, met andere woorden wie zoek die vind.
http://www.wondershare.net/data-recovery/android-data-recovery.html?icn=nav
dit is nog een link .

berger
15 October 2016, 09:30
Zou dr Phone op twee verschillende plaatsen werken?
Strikerfox, we weten wel dat je een crack bent, je mag dat gerust zeggen.
Maar welk programma om data terug te halen heb je al echt gebruikt?

strikerfox
15 October 2016, 12:55
Dat is afhankelijk hoeveel malen het overschreven is, in feite werkt er geen een die ALLES kan terug halen.
dr.Phone is wel enkel voor android.

Fakke_Berto
15 October 2016, 22:11
Als het op het sd kaartje ook staat is dat waarschijnlijk in fat32 of misschien fat16. Haal het kaartje uit je telefoon, steek het in je pc en recover je bestanden met Recuva.
Suc6.