Volledige versie bekijken : Windows 10 Knop 'Bureaublad Tonen' moet weg



Merel
17 November 2016, 18:33
Die zogezegde 'knop' (?) in Win10 Pro (ENGELS) juist rechts naast de klok moet weg.
Ik ga er al te dikwijls met de muis ongewild over en dan verdwijnen alle open vensters, en palmt het bureaublad mijn scherm in, wat niet mijn bedoeling is. Bijzonder irritant.

Bovendien gebruik ik die knop niet. Als men echt wenst naar het bureaublad te gaan is de sneltoest Win+D veel sneller en eenvoudiger dan 'gewild' te moeten mikken op een knop die geen knop is maar een dun minuscuul streepje.

Hoe moet dat bij de instellingen gewijzigd worden ?
Bedankt

Obsessed
17 November 2016, 21:47
Klik even met de rechter muisknop op die 'knop'.
Daarna het vinkje wegklikken bij 'Bureaublad kort weergeven' (in uw geval het Engels equivalent daarvan ;)).

Zo verschijnt uw bureaublad al niet meer als je er met de cursor over komt.

Hoe de knop helemaal weg te halen weet ik zo ook niet.

strikerfox
18 November 2016, 12:18
Dit is de oplossing
http://www.thewindowsclub.com/remove-and-restore-show-desktop-button-with-showdesktop-remover

het progamma hoeft geen installie open het het en klik op het blauwe icon en selecteer wat je wil voor jou zal het zijn
Hide show desktop icon .getest en goed.(werkt ommidelijk)
of de onderste dan zie het niet meer terug ook naar een heropstart van windows

Merel
18 November 2016, 23:09
Is blijkbaar voor W7. Getest op W10 ?

berger
19 November 2016, 00:05
Ik ben bij de ongelukkigen die maar tot windows 7 zijn geraakt, maar dit (http://www.tenforums.com/tutorials/6994-desktop-icons-hide-show-windows-10-a.html)zou het kunnen zijn.

strikerfox
19 November 2016, 10:10
Ik heb het zo net getest op win 10 en het werkt ook, als het je aangevinkt wat je wil moet je ook op apply duwen

Merel
19 November 2016, 11:12
Foxen zijn bekend voor hun wakkerheid ! Deze keer was mijn handtekening hieronder verkeerd.

Obsessed liet mij het equivalent "Peek at Desktop" begrijpen (kort weergeven).
De aangereikte methode geeft alleszins een bruikbare, erg eenvoudige en praktische oplossing.

Berger, bedankt maar dat is een totaal ander verhaal.

J.W.
19 November 2016, 17:40
Eenvoudige oplossing: rechts klikken op de taakbalk, instellingen, knop "met kort weergeven van voorbeeld van het bureaublad weergeven.... " aan of uitzetten