Volledige versie bekijken : Fort van Sin-Filips



berger
19 November 2016, 23:10
Gewoon een beetje nieuws over een onbekend fort (http://lukasdc.eu/essays/fort-sint-filips/) dat vanaf 1584 langs de Schelde in gebouwd.

Phil O'Sophe
20 November 2016, 14:01
Had hiervan nog nooit eerder gehoord.

berger
20 November 2016, 18:29
Ik denk niet dat het de bedoeling was dat we daarvan iets hoorde.

compuchrisje
22 November 2016, 01:11
Tja, zoals altijd, ze wijzen naar je kleine schouwtje en vergeten de échte grote pijpen die alles beroeten.

Obsessed
22 November 2016, 08:09
Onvergetelijk en onvergeeflijk.

Ik heb de link doorgestuurd aan een vriend die te werk gesteld is bij BASF-Antwerpen.
Ben benieuwd of hij ooit al iets hoorde over dit stukje zwarte geschiedenis waar dat bedrijf toch een aanzienlijke bijdrage aan leverde :damn:

berger
27 December 2017, 17:25
Hoe een student soms misschien iets in beweging krijgt.

Ondertussen lees ik dat er voor de gigantische vervuiling van het fort aan een oplossing gedacht wordt, OVAM beschouwt het probleem als zeer dringend. De haven van Antwerpen wil het fort door middel van een sarcofaag van 35 m diepte omringen om de vervuiling weg te houden van oa ons aller zo dierbaar drinkwater. Oorspronkelijk was het de bedoeling om reeds op 1 januari 2018 te beginnen met de nodige werken, maar die werden uitgesteld tot 1 januari 2019. Binnenkort zal OVAM beslissen hoe het probleem van zowat 48 miljoen gif-olieafval zal aangepakt worden.

Als dat maar goed komt! Blijven kijken dus.