Volledige versie bekijken : Probleem met internetverbinding



Phil O'Sophe
23 November 2016, 14:35
Voor alle duidelijkheid: deze discussie is via de laptop gepost waarmee geen problemen zijn.

Met de desktop kan ik sedert gisterennamiddag geen internetverbinding meer krijgen, zowel draadloos als niet draadloos. Verder werkt de desktop normaal.
Ook de printer werkt niet meer; de printer kan normaal gesproken ook draadloos werken.

Wie kent een mogelijke oorzaak en een eventuele oplossing?

Dank bij voorbaat.

Merel
23 November 2016, 21:08
https://support.microsoft.com/nl-be/help/10741/windows-10-fix-network-connection-issues

carfran
23 November 2016, 21:34
Ook de printer werkt niet meer; de printer kan normaal gesproken ook draadloos werken.

En wat bedoel je hiermee juist ? Niet meer draadloos werken via de desktop , of niet meer draadloos werken via desktop en laptop .

Phil O'Sophe
23 November 2016, 22:23
En wat bedoel je hiermee juist ? Niet meer draadloos werken via de desktop , of niet meer draadloos werken via desktop en laptop .

Via de desktop. Op de laptop is de software van de printer (nog) niet geïnstalleerd.

Phil O'Sophe
23 November 2016, 22:28
https://support.microsoft.com/nl-be/help/10741/windows-10-fix-network-connection-issues

Dat zal ik allemaal eens (in 't kort) moeten noteren, want die lange tekst kan ik momenteel niet afdrukken via de laptop.

carfran
23 November 2016, 22:51
Ik denk maar even mee . Al eens naar de modem gezien . ik denk dat je met de laptop surft via een hotspot met de ingebouwde mobiele adaptar . De reden waarom ik dit denk is omdat je ook niet bekabeld kan surfen via de desktop .

Phil O'Sophe
24 November 2016, 13:13
Als ik de internetkabel (vanuit de modem dus) verbind met de laptop flikkeren de lichtjes, wat normaal is.
Bij verbinding met desktop niet, wat ik verdacht vind. Vroeger was dat wel zo.

Phil O'Sophe
24 November 2016, 14:26
GOED NIEUWS: Alles blijkt weer normaal te gaan met de desktop!

Op de knop Netwerk (onderaan rechts) naar problemen gezocht en problemen oplossen:

resultaten van het zoeken:
- de adapter voor draadloze netwerkverbinding is uitgeschakeld: Vastgesteld "geel driehoekje" dus niet opgellost
- de adapter van LAN-verbinding is uitgeschakeld: opgelost

Dan een systeemherstel gedaan met positief resultaat.

Wat er eerder fout was gelopen kan ik niet denken.

Dank ook aan Merel en Carfran voor hun bereidwilligheid! :bow:

strikerfox
24 November 2016, 14:27
Dit zou je kunnen redden, download de portable of de EXE open het en vink maar alles aan en klik op GO je zal wel je pc daarna moeten herstarten , ik zie dat je probleem min of meer is opgelost intussen,hou het programma voor later je weet maar nooit

http://www.rizonesoft.com/downloads/complete-internet-repair/

Phil O'Sophe
24 November 2016, 21:05
Ook nog dit:

In Netwerk draadloze netwerverbinding:

- telenet-396: automatisch verbinding maken
- telenetWiFree: automatisch verbinding maken
- telenet Homespot: gegevens met dit netwerk verbonden kunnen mogelijk door anderen gelezen worden en het vakje is hier niet aangevinkt
- de rest ook alles aangevinkt

Is het aangewezen het vakje in Homespot ook aan te vinken?

compuchrisje
25 November 2016, 00:15
Wat er eerder is fout gelopen...
Dit kan bv zijn een update voor je netwerkkaart, die je aangeboden wordt via de Windows update onder de optionele updates. NOOIT aanvinken!