Volledige versie bekijken : home spot



andre verspeete
21 December 2016, 09:00
Hallo,
Hoe komt het als ik bij iemand ben die telenet heeft,geen verbinding kan krijgen met telenet home spot?
Grts

berger
21 December 2016, 10:44
Volgens mij moet u zelf ook internet van telenet hebben. Je moet dus telenetklant zijn. Omdat je moet inloggen met een mailadres of gebruikersnaam en wachtwoord.

andre verspeete
21 December 2016, 10:54
ik heb telenet thuis.
Maar ik zie de home spot niet in mijn wifi op mijn smartphone, ondanks ik hem laat scannen.

berger
21 December 2016, 11:36
Heeft de telenetpersoon bij wie u bent zijn modem ter beschikking gesteld als homespot?

J.W.
21 December 2016, 11:56
Hallo,
Hoe komt het als ik bij iemand ben die telenet heeft,geen verbinding kan krijgen met telenet home spot?
Grts

Waarom "TelenetHomeSpot"? Dat is nog uit de oude doos.
Waarom geen "TelenetWiFree" gebruiken?

andre verspeete
21 December 2016, 14:06
zal het eens bekijken
bedankt

carfran
21 December 2016, 18:33
Heeft de telenetpersoon bij wie u bent zijn modem ter beschikking gesteld als homespot?

Inderdaad . Wanneer men als telenet klant zijn homespot uitschakeld wat net hetzelfde is als Wifree , kun jij niet draadloos gaan surfen via de draadloze telenetmodem van andere telenet gebruikers . En als die iemand nog een (oude) niet draadloze modem staan heeft zal het ook niet lukken .

https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/hoe-werkt-telenet-homespot/

carfran
21 December 2016, 18:47
Home spot betekend dat je draadloos gaat surfen op de draadloze modem van de andere telenet klant , en niet op het draadloze netwerk van de andere telenet klant , wat sommigen denken en daarom hun homespot gaan uitschakelen . Wanneer men via homespots gaat surfen word het verbruik aangerekend aan de surfer en niet aan de aanbieder , tenzij je natuurlijk iemands draadloos netwerk gaat hacken !

carfran
21 December 2016, 19:42
Heeft de telenetpersoon bij wie u bent zijn modem ter beschikking gesteld als homespot?

Antwoord nog eens goed gelezen en wat verduidelijking brengen . De vraag zou moeten zijn .
Heb jezelf je telenet modem ter beschikking gesteld als homespot ?
Is het antwoord nee , dan kun jij ook niet draadloos surfen via de telenet homespots . Dus je kan niet surfen via anderen hun draadloze telenet modem .

andre verspeete
22 December 2016, 09:01
Ok bedankt voor de uitleg