Volledige versie bekijken : contacpersonen microsoft outlook2010



atlantis
21 December 2016, 17:00
hallo

nog niet zolang geleden overgeschakeld naar windows10 met office2010.

bij het importeren van pst files van mijn microsoft outlook2003 paar probleempjes. Ik heb namelijk nu 3 mappen voorgestelde contactpersonen, en 2 mappen contactpersonen. Er is echter maar 1 map 'contactpersonen' die effectief mijn adressenbestand heeft. De ander mappen zijn leeg.
Hoe kan ik deze mappen verwijderen, is erg verwarrend.
Had een knipsel gemaakt van de lijst maar krijg die niet geplaatst....

carfran
21 December 2016, 20:53
Vertel eerst eens hoe je bent te werk gegaan bij het exporteren . pst bestanden zijn je postvakken . Contactpersonen bewaar je in een adresboek wat je kan exporteren via een bestand (.csv bestand) .

berger
22 December 2016, 00:16
Ik leerde ooit dat een pst alles bevat wat betreft mails, adressen, agenda, .....

Tik eens in in google : "adresboek outlook map verwijderen" dan vind ik het als eerste antwoord. En het lijkt mij niet zo moeilijk.

Toch altijd een backup maken van uw pst alvorens zo'n dingen te doen.

atlantis
22 December 2016, 15:55
Vertel eerst eens hoe je bent te werk gegaan bij het exporteren . pst bestanden zijn je postvakken . Contactpersonen bewaar je in een adresboek wat je kan exporteren via een bestand (.csv bestand) .

outlook2003: exporteren als pst,later na installatie van outlook2010 de pst weer importeren.

atlantis
22 December 2016, 16:05
Ik leerde ooit dat een pst alles bevat wat betreft mails, adressen, agenda, .....

Tik eens in in google : "adresboek outlook map verwijderen" dan vind ik het als eerste antwoord. En het lijkt mij niet zo moeilijk.

Toch altijd een backup maken van uw pst alvorens zo'n dingen te doen.

er staat maar 1 adresboek vermeldt op dit tabblat.....
omdat ik geen bijlage mag bijplaatsen, het ziet er zo uit:
mijn contactpersonen: en in het lijstje

voorgestelde contactpersonen
contactpersonen
voorgestelde contactpersonen
voorgestelde contactpersonen die 4 mappen zijn dus leeg met een mapgrootte van 0 kb
contactpersonen hier staan wel alle contactpersonen in

carfran
22 December 2016, 16:44
outlook2003: exporteren als pst,later na installatie van outlook2010 de pst weer importeren.

Dit heb je goed gedaan als je het wou terugzetten in outlook2003 op dezelfde computer.

Als ik ga exporteren vanuit Outlook om terug te importeren in een nieuwere versie of te importeren op een andere computer , exporteer ik mijn postvakken , agenda , contactpersonen enz..... in aparte bestanden om daarna terug te importeren .
Persoonlijke mappen (contactpersonen) kun je in outlook niet verwijderen . Wat je wel kan verwijderen zijn de aangemaakte groepen in de persoonlijke map contactpersonen .


Toch altijd een backup maken van uw pst alvorens zo'n dingen te doen.

Een backup wat ook een .pst bestand is word aangemaakt als je huidig .pst bestand beschadigt of corrupt is geraakt om terug in je huidige outlook terug te zetten .

Merel
22 December 2016, 22:19
Omdat je geen bijlage kan gebruiken :
Gebruik "Snipping Tool" (in Windows 10) om een gedeelte van het scherm te definiëren dat je wil laten zien en er een screenshot van te nemen. Plaats dat ergens online.



Het beeldje kan worden ingelast in een post (code gebruiken voor een forum, hier ergens uitgelegd)
Of je plaatst gewoon de internet verwijzing naar het screenshot in je post.


Ga ook eens kijken naar de mappen die best bewaard worden bij de webmail server van je internet provider.


Outlook 2010 heeft een zeer uitgebreide HELP , waarmee je een stuk verder kan.
Ik ben akkoord, het is verwarrend. Maar dat is Gmail toch ook omdat het TE minimaal is.
Eens dat je uit de miserie bent zal Oulook 2010 wel voldoening geven.

Plaats zo mogelijk uw outlook.pst bestanden niet op de C: schijf maar liever op een andere (data-)schijf want die ga je sowieso regelmatig backupen.

carfran
22 December 2016, 23:48
Het beeldje kan worden ingelast in een post (code gebruiken voor een forum, hier ergens uitgelegd)
Of je plaatst gewoon de internet verwijzing naar het screenshot in je post.



Je kan het knipsel uploaden naar imgdumper.nl (http://www.imgdumper.nl)

Heb je verschillende mogelijkheden om het knipsel (afbeelding) in je bericht te voegen
De link naar het plaatje plaatsen of de link naar het plaatje tussen de img tags plaatsen in je bericht .
Wil je niet dat het plaatje bewaard blijft op de server van imgdumper.nl kun je jou registreren en later de afbeelding terug verwijderen .

atlantis
23 December 2016, 12:34
Maak op regelmatige tijd een backup van zowel outlook als van mij C hoor :)
Alleen is het beetje verwarrend die mappen in contacpersonen, en het is niet netjes ook. Aals ze er niet nodig zijn mogen ze weg.
Ik heb de optie ' automatisch outlook contactpersonen maken voor ......in voorgestelde contactpersonen' uitgevinkt.


de map ziet er zo uit
https://1drv.ms/i/s!AqduszgDWw6npTu2X5e9MsWFtF9l

carfran
23 December 2016, 15:05
Voorgestelde contactpersonen zijn e-mail adressen van personen waar je e-mails naar verzend die niet in je persoonlijk outlook adresboek staan .
Deze functie werkt op dezelfde manier als automatisch aanvullen . Ik ken Outlook 2010 niet maar in Thunderbird word deze functie ook gebruikt .
Wanneer je een nieuw e-mail bericht gaat verzenden kun je de ontvangers gaan selecteren in je persoonlijk adresboek .
Een voorbeeldje : Je verzend wekelijks een e-mail naar mensen die zijn opgenomen in je persoonlijk adrsboek . Stel dat ik nu naar jou een e-mail zou zenden en je moet die beantwoorden , kun je in je outlook instellen om mijn naam en e-mail adres te bewaren als voorgesteld contactpersoon . Wil jij de namen en e-mail adressen niet bewaren waar je een e-mail naar zend of beantwoord vink je deze optie in Outlook 2010 uit en zal het lijstje met voorgestelde contactpersonen niet langer aangevuld worden .
Wanneer je dan een nieuwe e-mail zal gaan verzenden en je gaat bij Aan : CC: of Bcc: de eerste letters van mijn naam of e-mail adres typen , zal mijn naam en e-mail adres voorgesteld worden om ook de e-mail naar mij te zenden .
Lees hier (https://support.office.com/nl-nl/article/Automatisch-contactpersonen-toevoegen-voor-iedereen-aan-wie-u-een-e-mailbericht-verzendt-5b94db41-0029-4aa9-b326-b2fc8a2c9d7e#__toc262044380) meer .

atlantis
23 December 2016, 18:27
Merci, maar dat wist ik, en heb van in het begin de optie uitgevinkt. Ik wil die mappen echter verwijderen, of op zijn minst niet meer laten verschijnen in de lijst contactpersonen.

Merel
23 December 2016, 22:58
Bij mijn Oulook 2010 merk ik dat voor bij elke geselecteerde map het icoontje voor verwijdering (in het lint) wordt overeenkomstig aangepast (enabled of gedimd).

Zie je dat ook ? Mogelijk werkt verwijderen met de functieknop ?
Ik heb geen lege mappen gevonden.

Maar heb je daar in de praktijk echt last van ?

Probeer eens de naam te veranderen van een lege map (via Eigenschappen) en daarna verwijderen

carfran
23 December 2016, 23:31
ik gebruik nog Outlook 2007 en daar zie ik ook 2 submappen in de map Mijn contacten die ik niet kan verwijderen . Standaardmappen kan men niet verwijderen . Wat me nu opgevallen is dat ik die kan verbergen en terug zichtbaar maken . (open en dichtklappen) , net zoals je jouw postvakken kan open en dichtklappen . Ik denk dat die optie dan ook in Outlook 2010 zit .

atlantis
24 December 2016, 12:15
Mrel

Ik kan met die mappen helemaal niks, enkel omhoog of omlaag verplaatsen. De naam veranderen via eigenschappen lukt ook niet. De verwijderingsknop wordt grijs en inactief. Heb geprobeerd om naar die mappen en de andere map contacpersonen er een aantal in te copieëren maar ook dat gaat niet.
Ik heb de drie mappen 'voorgestelde contactpersonen' en de lege map contactpersonen helemaal onderaan het lijstje gezet.
Denk dat het een hopeloos geval is.

fijne kerstdagen

atlantis
24 December 2016, 12:17
Als ik 'mijn contactpersonen' dichtklap dan zie ik mijn submappen niet maar ook mijn map contactpersonen niet meer.