Volledige versie bekijken : [Medion Tablet] APN Instellen



Bartmen
24 January 2017, 22:41
Goedenavond

Ik probeer momenteel mijn Medion Tablet opnieuw in te stellen maar wanneer ik alles heb ingevuld (niet van toepassing op de afbeelding op de foto), kan ik de ingevoerde en geselecteerd gegevens niet opslaan. Wanneer ik buiten het kadertje klik, lijkt alles weer terug weg te zijn. Ook rechtsboven op de drie puntjes drukken lukt niet, want dan krijg ik opnieuw een leeg scherm.

Wie o wie weet hoe ik de opgeslagen gegevens kan opslaan en dus kan genieten van mobiel internet? Vroeger is dit wel gelukt (vraag me niet hoe!).

Thanks!!

compuchrisje
25 January 2017, 00:09
Ik zie geen foto, maar wat heb je juist ingevuld? Hier (http://wiki.apnchanger.org/Belgium#Aldi_Talk_.28aka_Medion_Mobile.29)is een lijstje met de providers en hun instellingen voor verbinding.

Bartmen
25 January 2017, 00:50
Hey Compuchrise

Excuses, afbeelding toegevoegd bij deze:
https://s23.postimg.org/yr3ohg8fr/IMG_20170124_213158_1.jpg (https://postimg.org/image/yr3ohg8fr/)
Onafhankelijk van wat ik ook invul, niks werkt en ik kan nergens bevestigen. Heb gewoon de gegevens gebruikt die ik ook voor mijn andere mobiele toestellen gebruik en deze werken gewoon. Probleem is dat de instellingen dus nergens kunnen opgeslagen worden.

compuchrisje
26 January 2017, 23:40
Kan je eventueel een bedrade verbinding maken met je modem/router?

Bartmen
27 January 2017, 00:14
Neen, spijtig genoeg niet. De tablet zal even moeten dienen om enquêtes af te nemen, dus dat maakt het niet echt evident zonder hotspot ter plekke...

ghost
27 January 2017, 11:20
Staan daar belangrijke bestanden op ? Zet ze dan op een usb of op uw pc . Zet uw tablet dan terug op fabrieks instelling en begin opnieuw .

Bartmen
27 January 2017, 11:24
Hey Ghost

Neen, de tablet heb ik net geformatteerd. Heb het ook opnieuw gedaan, maar zonder succes. Kader blijft opnieuw leeg en ik heb ook geen mogelijkheid om de nieuwe gegevens voor de APN op te slaan...

ghost
27 January 2017, 13:31
Welke provider wilt je er in zetten, en welke medion tablet is het ?

Bartmen
27 January 2017, 22:25
Hey Ghost, het is een Lifetab als ik me goed herinner

ghost
28 January 2017, 04:05
Er zijn veel lifetabs van medion toevallig geen nummer of type vanachter . Moet je bij de uwe niet eerst een simkaartje insteken? Bedoel dus niet een microsdkaartje maar een simkaartje zogelijk in een gsm of smartphone

Bartmen
28 January 2017, 14:22
Oei, excuses... Zoveel ken ik dus van tablet. Ik heb hem destijds aan de kant gegooid omdat ik het totaal niet makkelijk werken vond en dan heb ik hem maar doorgegeven naar de grootouders. Die hebben meer gedeeld.

Nu had ik hem zelf even nodig voor enquêtes af te nemen, maar gelukkig WIFI kunnen gebruiken maar de APN kan ik dus nog altijd niet toevoegen. De juiste versie is, Medion Lifetab_S9714. Een vrije oude tablet maar wel met een SIM-kaart. Zowel zonder SIM dan wel met krijg ik geen APN toegevoegd. Very strange!!

ghost
28 January 2017, 14:59
Voor uw apn op te slaan moet je linkonder op dat pijltje klikken met die kronkel in . Kan goed zijn dat je dat al hebt gedaan meer weet ik ook niet .https://www.gebruikershandleiding.com/Medion-MD99300---LIFETAB-S9714/preview-handleiding-550900.html?page=0028

Bartmen
28 January 2017, 21:12
Hey Ghost

Als ik op de "pijl met de kronkel" klik, kom ik terug bij het scherm uit maar wordt er dus geen extra APN weergegeven. Ook niet na het herstarten van de tablet. Ondertussen heb ik ook al een apps geprobeerd die verkondigen een APN te kunnen toevoegen, maar ook zonder succes.

Any idea so far? :( :)

compuchrisje
30 January 2017, 23:58
In #1 zeg je 'opnieuw instellen'. Het heeft dus al gewerkt. Kan je niet terug naar de oorspronkelijke toestand van het apparaat? Sorry dat ik niet zoveel kan inbrengen, ik kan totaal niet overweg met al dat 'kleingoed'.

Bartmen
1 February 2017, 10:16
Hey Chrisje

Neen, ik heb al een aantal keer naar fabrieksinstellingen hersteld, helaas zonder succes! Inderdaad kleingoed/rommelgoed! :)