Volledige versie bekijken : Serverwerken



compuchrisje
6 February 2017, 14:53
Momenteel is Stone-IS bezig met het upgraden van de software (CentOS7) van onze server. Er is al een migratie gebeurd van bestanden en database en blijkbaar werkt het goed op de nieuwe stek. Zodra Jelle zijn deeltje van het werk heeft klaargekregen, zullen we terug staan blinken op het internet.
Mogelijk kan de site enkele uurtjes niet beschikbaar zijn, maar jullie weten dan wel dat er werken achter de schermen zijn.

compuchrisje
9 February 2017, 19:37
De volledige migratie is vandaag met succes gebeurd. Helaas zijn er nog een paar dingen die moeten bijgewerkt worden, dat zullen jullie vast wel merken als jullie het forum bekijken of een bericht willen plaatsen. Ik hoop dat we dit zo snel mogelijk terug in orde krijgen.

carfran
9 February 2017, 19:46
Knap werk ! Die tijdelijke bugjes nemen we erbij hé . Ik heb de indruk dat het forum sneller werkt ook , of stel ik me dat maar voor ?

compuchrisje
10 February 2017, 00:08
Het zijn geen bugs hoor, alleen functies die terug op punt gesteld moeten worden. Zoals de zoekfunctie en de verwijzingen naar onze subdomeinen, maar Jelle is daar mee bezig en die kan ook niet alles tegelijk gedaan krijgen. Dat 'manneke' heeft ook een werkdag erop zitten ;)

compuchrisje
14 February 2017, 22:20
Enkele tips om het gemis van de zoekfunctie op te vangen.

Druk in het forumoverzicht op 'Nieuwe Items' bovenaan, je krijgt een pagina met de melding dat zoeken is uitgeschakeld, maar je krijgt links bovenaan ook de link 'Activiteitenstroom'. Nu heb je al de laatste berichten op één pagina
Wil je op meer forumonderdelen iets zien, klik dan op de titelbalkjes van de subfora, telkens in de blauwe balk (Hardware, Besturingssystemen, Software,. ...). Recente posts in dat subforum staan nu voor je.
Rechts in die blauwe balken van de subfora zie je de titel 'Laatste bericht' in het forumoverzicht. Kijk naar de datum van de laatste post.

scaldis
19 February 2017, 20:13
Type het volgende achter je zoekterm in een searchengine (bvb duckduckgo) :

site:www.minatica.be (http://www.minatica.be)

compuchrisje
20 February 2017, 20:16
Wat is de bedoeling hiervan, scaldis?

scaldis
22 February 2017, 16:27
Wat is de bedoeling hiervan, scaldis?

Wel, zoeken op dit forum natuurlijk. De zoekmachine zal z'n zoektocht naar jouw zoekterm daarmee beperken tot dit forum. Wil je bvb iets zoeken over photoshop op dit forum dan geef je het volgende in in een zoekmachine als google of duckduckgo :

photoshop site:www.minatica.be.

Je zal zien dat dan alle resultaten enkel en alleen naar deze site verwijzen.
https://duckduckgo.com/?q=photoshop+site%3Awww.minatica.be&t=lm&ia=web

compuchrisje
27 February 2017, 00:29
Ik heb hier nog iets gemerkt: bij reacties in een topic waarin je ook actief bent, worden deze niet doorgezonden naar het mailadres dat je hebt opgegeven. Jelle heeft al een to-do-lijstje van jewelste.

carfran
27 February 2017, 01:38
Het is ook mogelijk te aboneren op forums en subforums .
Klik bijvoorbeeld bij de forumcategorie Mededelingen op forumopties en kies voor aboneren op forum .
Bij instellingen > Opties wijzigen > Berichten & notificaties markeer je het juiste keuzerondje hoe je notificaties wilt ontvangen .

compuchrisje
1 March 2017, 00:11
Aan mijn instellingen was niets veranderd hoor, alles heeft te maken met het nieuwe adres van de server. Ik vraag Stone-IS wel om dat even juist te zetten.

carfran
1 March 2017, 01:12
Aan mijn instellingen was niets veranderd hoor, alles heeft te maken met het nieuwe adres van de server. Ik vraag Stone-IS wel om dat even juist te zetten.

Is dat een opmerking naar mij gericht op mijn voorgaande reactie ? Dat was een suggestie algemeen bedoelt .

compuchrisje
2 March 2017, 23:55
Als antwoord én ter info voor de leden die hetzelfde ervaren. Stone-IS lijkt het totnogtoe nog niet in orde gekregen te hebben. Het blijft hobbelen op vierkante wielen... :wall:

compuchrisje
12 March 2017, 21:25
De spamfilter lijkt nu opgeheven, ik weet niet hoe het bij jullie zit, maar ik krijg nu terug meldingen van nieuwe berichten.

carfran
12 March 2017, 21:40
De spamfilter lijkt nu opgeheven, ik weet niet hoe het bij jullie zit, maar ik krijg nu terug meldingen van nieuwe berichten.

Ik heb daar nooit een probleem van ondervonden . Als jij daar last van had werd je IP adres geblokkeerd door de firewall van de server . Het is de webhosting die de firewall configureerd .

J.W.
13 March 2017, 13:38
Hier nog altijd na klikken op nieuwe berichten: "zoeken is uitgeschakeld"

ghost
24 March 2017, 13:34
Hier nog altijd na klikken op nieuwe berichten: "zoeken is uitgeschakeld"

Enne? beetje bump:D

Obsessed
24 March 2017, 14:25
Enne? beetje bump:D
Uitzonderlijk toegestaan :lol:
Duurt volgens mijn bescheiden mening ook al veeeel te lang :damn:

J.W.
24 March 2017, 14:45
Enne? beetje bump:D

Pees rechter wijsvinger ontstoken van al dat extra klikken... :D:D:D:D

J.W.
26 March 2017, 12:48
Uitzonderlijk toegestaan :lol:
Duurt volgens mijn bescheiden mening ook al veeeel te lang :damn:

Het eerste bericht over de serverwerken verscheen op 6/2/2017.
Dat is vandaag een maand en 20 dagen geleden.
Uw mening moet echt niet "bescheiden" zijn om op te merken dat dit "veeeel te lang" duurt.

compuchrisje
26 March 2017, 15:40
Als ik het zelf kon, was het al gebeurd. Helaas ben ik niet zo snugger :wall:, maar ik kan nog wel een mailtje sturen naar Jelle.