Volledige versie bekijken : Hoe een netwerkje aanleggen tussen 2 pc's ???



Passat TDI
12 July 2005, 15:11
Yo gasten ,

Wie kan er mij aub eens op een gemakkelijke manier uitleggen hoe ik een netwerkje kan aanleggen tussen 2 pc's met internet verbinding .;)
De hoofd computer is deze waar je mijn gegevens kan terug vinden bij "mijn pc " op het forum .:)
En de 2de pc is een celeron 700 mhz met windows XP home SP2 met 256 MB SD .
Ik wil deze pc enkel gebruiken als een hardeschijf ( 20 GB ) .:evil:
(a) Wat moet ik eigenlijk allemaal instellen ?(a)

:crazy: Heb ook al eens gekeken bij handleidingen hier op de site maar ik ben zo dom dat ik er niets van terug breng .:crazy:
(crash) Hij zegt : "Kan het netwerkpad \\81 (file://81/).***.***.** niet vinden"(crash)
De * vervangen getallen !!!
:close Wat doe ik verkeerd ?:close

MVG Passat TDI

Passat TDI
12 July 2005, 15:13
Yo gasten ,

Dit zij de gegevens van mijn hoofd computer .

Antec Case SLK3000 ,
AMD SS KN NEO FSR NFORCE/FSB800/LAN ,
CPU AMD Sempron S754 3100+ BOX ,
4 X 256 DDR PC 3200 White Lake 2,5CL ,
HDD 80 GB SATA Maxtor ,
Liteon DVDROM 16x48x BULK ,
Samsung DVDRW Bulk 16x16 4xDL +/-R ,
Powercolor Radeon 9600 Bravo 256 MB Tv/Dvi ,
En natuurlijk Een Floppy Sony FDD 3,5" 1,44 Mb

MVG Passat TDI

woepi
12 July 2005, 15:18
ga via start ->configuratiescherm->Netwerkverbindingen->Wizard nieuwe verbinding en volg de stappen

Passat TDI
12 July 2005, 15:59
Yo Woepi ,

Heb ik net gedaan wat je zei , en de beide pc's her opgestart , maar niet helpt .
Ik kan wel in de 2de pc de gedeelde map open krijgen , maar ik kan geen verbinding leggen tussen 2de en 1ste pc .
Hoe zou dat komen ?

MVG Passat TDI

piwie999
12 July 2005, 16:23
ge moet ni nieuwe verbinding nemen volges mij, maar een thuisnetwerk.
Ik heb zo'n thuisnetwerk waarop drie pc's zijn aangesloten. Dan kies je een gemakkelijkere naam voor je pc, omdat dit soms nogal nen hoop cijfers en letters bevat, naam van netwerk gewoon MSHOME houden, dit is gemakkelijk als je in de toekoms nog een pc aan het thuisnetwerk wil aansluiten. Dan vraagt de wizart voor printerindeling, ja als je met je ene pc de printer vd andere wil bedienen, nee indien niet. Dan vraagt de wizart voor een diskette in je drive te voeren. De pc zet dan een bestandje op die diskette en de pc's welke je met dat netwerk wil verbinden, moet je dit bestandje op uitvoeren. Dan heeft elke pc een sharedocs en daarin zet je de bestanden die je met elkaar wil delen. Klaar is kees. ;)

Passat TDI
12 July 2005, 16:42
Ok bedank voor de uitleg Piwie999 , ik zal het morgen namiddag eens proberen .
Zal het morgen dan melden als het gelukt is of niet .

MVG Passat TDI

zjafa
12 July 2005, 16:54
ge moet ni nieuwe verbinding nemen volges mij, maar een thuisnetwerk.
Ik heb zo'n thuisnetwerk waarop drie pc's zijn aangesloten. Dan kies je een gemakkelijkere naam voor je pc, omdat dit soms nogal nen hoop cijfers en letters bevat, naam van netwerk gewoon MSHOME houden, dit is gemakkelijk als je in de toekoms nog een pc aan het thuisnetwerk wil aansluiten. Dan vraagt de wizart voor printerindeling, ja als je met je ene pc de printer vd andere wil bedienen, nee indien niet. Dan vraagt de wizart voor een diskette in je drive te voeren. De pc zet dan een bestandje op die diskette en de pc's welke je met dat netwerk wil verbinden, moet je dit bestandje op uitvoeren. Dan heeft elke pc een sharedocs en daarin zet je de bestanden die je met elkaar wil delen. Klaar is kees. ;)

En wat wanneer je geen diskette hebt op je pc, iets wat de laatste generatie pc's niet meer heeft?

Marshall
16 July 2005, 07:58
En wat wanneer je geen diskette hebt op je pc, iets wat de laatste generatie pc's niet meer heeft?

Heu!! ahum, er bestaat zoiets als 'n cd writter cd rw ke in en je hebt je bestandje, je kan zelfs het writterprogram zo instellen dat je nog div data kunt bij opzetten.

mvg Marshall.

jens
26 October 2006, 18:49
hoe komt het daj een melding krijgt daj maar half of geen verbindingdsmogelijkheden hebt terwijl je aan een lage snelheid toch op de tweede pc kan?

bazeke
26 October 2006, 20:08
Misschien maak je gebruik van een firewall zoals bv zonealarm. Deze moet je dan ook de toegang toelaten !
Anders krijg je inderdaad zulke meldingen.

jens
27 October 2006, 19:20
ik heb op de twee pc's de windows firewall uitgeschakeld:p
op de hoofdpc zit panda maar deze heb ik volledige netwerktoegang verleend?
zou ik hem moeten uitschakelen mss?
thx

polmcfree
30 October 2006, 19:40
Ik zou ook een netwerk willen maken tussen een laptop en een pc ,de pc heeft internet de laptop niet( is wel geinstaleerd maar niet aangesloten modem kan maar 1 pc aansluiten)over welke kabels moet ik dan beschikken en hou instaleer je dat (ben nog een beginnende computerist)

ladybird
30 October 2006, 20:02
Yo gasten ,

Wie kan er mij aub eens op een gemakkelijke manier uitleggen hoe ik een netwerkje kan aanleggen tussen 2 pc's met internet verbinding .;)
De hoofd computer is deze waar je mijn gegevens kan terug vinden bij "mijn pc " op het forum .:)
En de 2de pc is een celeron 700 mhz met windows XP home SP2 met 256 MB SD .
Ik wil deze pc enkel gebruiken als een hardeschijf ( 20 GB ) .:evil:
(a) Wat moet ik eigenlijk allemaal instellen ?(a)

:crazy: Heb ook al eens gekeken bij handleidingen hier op de site maar ik ben zo dom dat ik er niets van terug breng .:crazy:
(crash) Hij zegt : "Kan het netwerkpad \\81 (file://81/).***.***.** niet vinden"(crash)
De * vervangen getallen !!!
:close Wat doe ik verkeerd ?:close

MVG Passat TDI

probeer een andere wagen zal hersenen brengen

PeterN
30 October 2006, 21:09
Deze gaat dicht want dateerd reeds van lang geleden en is gewoon gebumd. Leden die met een vraag zitten kunnen best hun eigen topic starten ipv allemaal in een bestaand topic te posten;)
Dus slotje ;)