Volledige versie bekijken : wifi op gsm



druppeltje
2 June 2017, 10:10
hoi
sinds een week heb ik problemen met mijn wifi op mijn gsm samsung s5
ik zet wifi uit en paar seconde later staat wifi terug aan
heb al zitten zoeken n de gsm naar een oplossing en ook op google maar vind niet echt iets
wie kan hepen want ik word daar zot van:D

compuchrisje
5 June 2017, 22:43
Ik ben niet thuis met smartphones, maar voor zover ik kan denken, is er een toepassing die nog actief staat en die om de zoveel tijd naar een connectie zoekt. Dat kan Facebook zijn of Skype of één of ander online spel. Kijk maar bij de instellingen van de apps die je meestal online gebruikt.

carfran
5 June 2017, 22:51
ik zet wifi uit en paar seconde later staat wifi terug aan

Bedoel je niet Wi-fi uitschakelen voor bepaalde netwerken ? ik denk dat je wi-fi voor openbare netwerken op ingeschakeld staat .
https://www.madformobile.com/samsunggalaxys5/galaxy-s5-tip-wifiverbindingen-instellen/

berger
6 June 2017, 14:01
Vroeger had ik dat ook op een Windows smartphone. En dat kwam omdat "Een melding weergeven wanneer nieuwe netwerken zijn gevonden" stond aangevinkt. En bij het uitzetten van wifi vond die dan onmiddellijk een netwerk en werd er verbonden. Nu dat uitgevinkt staat heb ik daarvan geen last meer. Maar van uw GSM weet ik eigenlijk niet wat daar de instellingen zijn.

carfran
6 June 2017, 15:59
Vroeger had ik dat ook op een Windows smartphone. En dat kwam omdat "Een melding weergeven wanneer nieuwe netwerken zijn gevonden" stond aangevinkt. En bij het uitzetten van wifi vond die dan onmiddellijk een netwerk en werd er verbonden. Nu dat uitgevinkt staat heb ik daarvan geen last meer. Maar van uw GSM weet ik eigenlijk niet wat daar de instellingen zijn.

En dat zijn openbare netwerken die niet beveiligd zijn , en je geen paswoord nodig hebt om je kunnen op aan te melden . Als jij bijv. naar een ziekenhuis gaat kun je ook met je toestel op hun wi-fi netwerk, maar dat is beveiligd en niet openbaar, en geven ze jou aan de balie een paswoord waarmee je dan op het wi-fi netwerk van het ziekenhuis kan aanmelden .

berger
6 June 2017, 17:03
Of het netwerk van mijn buurvrouw, dat is niet echt openbaar, maar ze heeft haar modem niet beveiligd. Maar dat weet ze nog niet en ik ga het haar geen tien keren zeggen hé.

carfran
6 June 2017, 17:21
Ik ben bij telenet en mijn draadloze modem is ook niet beveiligd . Mijn draadloos netwerk dat is dan wel beveiligd .
Als jij uw draadloze modem uitschakeld als homespot , dan kun jij als telenet klant ook nergens op de homespots surfen . Het verbruik word wel aan u gerekend en niet op wiens draadloze modem men gaat surfen zoals velen denken .
Als men op je onbeveiligd draadloos netwerk (ingebouwde router) gaat surfen dan word het verbruik wel aan u gerekend .
https://www2.telenet.be/nl/ontdek/wi-free/?CMP=sbr_%2Bwifi%20%2Btelenet%20be_b%7c1t1&gclid=CP-Jj-PBqdQCFciRGwodVsgPSA&gclsrc=aw.ds

vdhee
10 June 2017, 18:53
Carfran, wil On Topic blijven aub. De Topic starter heeft geen boodschap aan jouw commentaar die niet terzake doet.

Dit is waar het over gaat : sinds een week heb ik problemen met mijn wifi op mijn gsm samsung s5
ik zet wifi uit en paar seconde later staat wifi terug aan
heb al zitten zoeken n de gsm naar een oplossing en ook op google maar vind niet echt iets
wie kan helpen want ik word daar zot van:D

Ik heb zelf niet onmiddellijk een antwoord dat terzake doet dus onthoud ik mij van verdere (onnodige) commentaar, maar ben er zeker van dat anderen je hierbij kunnen helpen.

carfran
10 June 2017, 23:18
Carfran, wil On Topic blijven aub. De Topic starter heeft geen boodschap aan jouw commentaar die niet terzake doet.

Dit is waar het over gaat : sinds een week heb ik problemen met mijn wifi op mijn gsm samsung s5
ik zet wifi uit en paar seconde later staat wifi terug aan
heb al zitten zoeken n de gsm naar een oplossing en ook op google maar vind niet echt iets
wie kan helpen want ik word daar zot van:D

Ik heb zelf niet onmiddellijk een antwoord dat terzake doet dus onthoud ik mij van verdere (onnodige) commentaar, maar ben er zeker van dat anderen je hierbij kunnen helpen.

Ja chef ! zeker weeral niet alles gelezen . Lees eens #3 kun je nog iets uit leren .

Merel
11 June 2017, 20:59
Ga naar deze webpagina
https://forums.androidcentral.com/samsung-galaxy-s5/464355-why-wont-wifi-stay-off-2.html

Op dit forum-topic wordt het identiek probleem aangekaart (in het Engels).

Tussen de vele posts van de conversatie zal je wel een paar oplossingen vinden welke gewerkt hebben.

Bij de laatste posts lees je hoe een eenvoudige hardware reset het kan verhelpen.
Als dit niet lukt moet je de andere oplossingen uitproberen.