Volledige versie bekijken : Muziekbestanden toevoegen op een cd-r



Phil O'Sophe
21 January 2018, 19:52
Had een aantal mp3-bestanden op een cd gebrand met Nero.
Alles kon afgespeeld worden zowel op pc als een cd/dvd-speler.
De schijf was niet gefinaliseerd; blijkbaar dus ook niet nodig.
Heb er een mp3-nummer aan toegevoegd (gebrand dus); alles is afspeelbaar op de pc, maar het toegevoegde nummer wordt blijkbaar niet geaccepteerd door de cd-speler (dezelfde als hierboven gemeld).
Wie weet raad?

berger
22 January 2018, 17:32
En ik die altijd geleerd heb dat een cd-r maar éénmaal kon beschreven worden en vele malen gelezen, maar alles verandert zeker!
Ik dacht dat de r stond voor READ, rw voor READ en (opnieuw) WRITE na al dan niet volledig of gedeeltelijk wissen.

J.W.
22 January 2018, 18:16
En ik die altijd geleerd heb dat een cd-r maar éénmaal kon beschreven worden en vele malen gelezen, maar alles verandert zeker!
Ik dacht dat de r stond voor READ, rw voor READ en (opnieuw) WRITE na al dan niet volledig of gedeeltelijk wissen.

Op een CD (DVD) die niet gefinaliseerd is (afgesloten) en niet vol is kan er nog altijd worden bijgeschreven (gebrand) maar dat zou moeten gebeuren met dezelfde brander en hetzelfde programma dat eerder gebruikt is om de CD (DVD) te branden.

Wat ik al dikwijls gemerkt heb is dat "hoe goedkoper" de CD/DVD speler, hoe meer kans dat een zelfgebrande CD/DVD perfect word afgespeeld.