Volledige versie bekijken : win 10 activatie lukt niet



mark g
8 February 2018, 15:33
Hoi,

heb hier een laptop met win 10 home, geactiveerd dmv auto kms / pico kms.
Nu probeer ik een legale serial in te geven om definitief te activeren, doch dit lukt niet, wsl door de kms.
Kan ik die kms-activatie stoppen/verwijderen om dan de legale code in te geven en te activeren ?
Vermits er veel software geïnstalleerd is en perfect werkt, liefst zonder clean install.

Thx

kaisersoze
8 February 2018, 16:10
Hoi Mark,
Probeer eens volgende.
Zoek die KMS map via verkenner,open die map,normaal is daar een unistaller laat die zijn werk doen,dan Ccleaner laten lopen.
Laptop herstarten en dan je legale key invoeren.
Succes...
Kaiser

mark g
8 February 2018, 17:15
Raar, ik vind nergens ook maar iets terug met de naam KMS, geen map, niets in services, helemaal niets ...

Obsessed
8 February 2018, 18:23
Windows activeren via KMS is illegaal, wat op zich al ingaat tegen de regelgeving van Minatica (lees er onze FAQ (http://www.minatica.be/faq.php) maar op na).

Aangezien u nu probeert te registreren met een legale sleutel zal ik uitzonderlijk proberen te helpen.
Na het registreren met KMS kan u uw Windows gewoonweg niet meer legaal activeren.
De gebruikte procedure past een aantal gegevens in het register aan en, tenzij u vóór die hack een backup van het register hebt gemaakt, zijn deze moeilijk ongedaan te maken.
De enige "zuivere" oplossing is een nieuwe installatie van Win 10 doen en meteen registreren met de legale sleutel.

Mag ik trouwens vragen hoe u aan deze sleutel komt?
Indien via legale weg verkregen zou u eveneens de installatiebestanden moeten hebben, of op z'n minst een downloadlink daarvoor.

mark g
8 February 2018, 19:15
dank voor je antwoord, gekocht via digitallicence, code + downloadlink via mail gekregen.
Heb daar al meermaals gekocht, nooit enig probleem gehad.
Dus, ik kan niet onder een clean install uitkomen, jammer !

J.W.
8 February 2018, 19:32
Raar, ik vind nergens ook maar iets terug met de naam KMS, geen map, niets in services, helemaal niets ...

Zoek eens naar kmspico.
Normaal staat dit in programfiles of programfiles (x86) maar uw virusscanner kan dat al verwijderd hebben.

mark g
9 February 2018, 06:12
Zoek eens naar kmspico.
Normaal staat dit in programfiles of programfiles (x86) maar uw virusscanner kan dat al verwijderd hebben.

helaas ...

strikerfox
9 February 2018, 12:39
Zo te zien kan malwarebytes de job doen.

mark g
10 February 2018, 07:27
heb malwarebytes pro, scan is volledig ok, geen meldingen.

mark g
10 February 2018, 08:56
@ Obsessed : de activatie loopt nog tot 15/3, indien deze niet automatisch verlengd wordt omdat het toch gelukt is om kms te verwijderen/stoppen ga ik meldingen krijgen dat windows moet geactiveerd worden, als ik dan de legale sleutel ingeef, zou dit werken ?

Obsessed
10 February 2018, 12:48
Misschien dat het zo kan lukken maar daar ben ik niet zeker van :damn:
Hoedanook zullen er sporen van KMS achterblijven op uw systeem.

Ik wist zelfs niet van vervaldata na kms activatie :eek:

compuchrisje
10 February 2018, 14:57
Als er al eens een activatie is geweest, weigert Windows 10 dit een tweede keer. Misschien toch eens goed om hiermee (https://partner.support.services.microsoft.com/nl-nl/contact/menu/software/windows/setup/)contact op te nemen.

berger
10 February 2018, 19:54
Een drietal jaren geleden heb ik ooit een windows 7 telefonisch kunnen activeren (na een herinstallatie van een OEM) , vraag wel een operator aan de lijn, anders is het een computerprogramma waartegen je niets kunt zeggen. Met de operator kun je ten minste praten en de situatie uitleggen. Die man verstond het probleem en heeft het opgelost. Hopelijk bestaat die mogelijkheid nog.

mark g
11 February 2018, 09:21
bedankt allen voor de reacties, zal maandag contact nemen met microsoft.

mark g
11 February 2018, 09:22
Misschien dat het zo kan lukken maar daar ben ik niet zeker van :damn:
Hoedanook zullen er sporen van KMS achterblijven op uw systeem.

Ik wist zelfs niet van vervaldata na kms activatie :eek:

de activatie moet om de 2 maanden over gedaan worden.

J.W.
11 February 2018, 12:50
de activatie moet om de 2 maanden over gedaan worden.

Dan hebt u wel een heel oude versie (allereerste?) van KMSpico.
De nieuwe versies zijn blijvend.

strikerfox
11 February 2018, 13:04
dowload Delfix met de link hieronder

https://www.bleepingcomputer.com/download/delfix/
vink deze aan voor de tool te laten draaien
Remove disinfection Purge System Restor
klik daarna op run.
een log wordt weergegeven wat is verwijdered
hertstart je pc
en probeer je activatie opnieuw

kaisersoze
11 February 2018, 13:20
dowload Delfix met de link hieronder
Delfix is tool om de tools te verwijderen,die de security experts gebruiken.Eens de problemen van de baan zijn!
Niks minder en niks meer.
Kaiser

strikerfox
11 February 2018, 19:11
Mark .g je het altijd proberen je heb niks te verliezen.

kaisersoze
11 February 2018, 20:06
je heb niks te verliezen.
Maar zeker niks te winnen!
# DelFix v1.010 - Logfile created 11/02/2018 at 18:58:32
# Updated 26/04/2015 by Xplode
# Username : abc - A
# Operating System : Windows 8.1 Pro (64 bits)

~ Removing disinfection tools ...

Deleted : C:\AdwCleaner

########## - EOF - ##########

Removing disinfection tools ...

Meer doet Delfix niet!
Kaiser

compuchrisje
13 February 2018, 22:46
Al iets meer bereikt ondertussen?

mark g
14 February 2018, 08:09
ja, heb een clean install van win 10 pro gedaan, geactiveerd met een aangekochte key van 19.95 €, alle problemen opgelost dus ! Ik had eerst geprobeerd om gewoon de sleutel in te geven maar dat werkte niet.