Volledige versie bekijken : e-mailadressen importeren in Thunderbird vanaf een stick



Phil O'Sophe
20 April 2018, 13:43
Hoe kan men e-maildressen, die op een stick staan, importeren in Thunderbird?
Dank voor elke hulp.

compuchrisje
20 April 2018, 14:00
Zowel voor Thunderbird als Firefox kan je voorkeuren, bladwijzers, mails en contactpersonen naar een nieuwe/andere pc overdragen. Dit dank zij Mozilla's backuptooltje, hier (http://www.mozbackup.nl/)te vinden, helaas wel enkel in Engels. Maar dat zal voor jou geen probleem zijn, denk ik.
Ik dacht dat ik daar ergens een tutorial over had gemaakt, maar dank zij die ontbrekende zoekfunctie, vind ik niks.

Gevonden (http://www.minatica.be/content/691-Mozilla-back-up)!!!

berger
20 April 2018, 15:02
Als ik het goed begrijp kun je met het Mozilla's backuptooltje backups maken en terug zetten.
In dit geval heeft de vraagsteller wel mailadressen op een stick staan, misschien kan hij ze dan restoreren met dat tooltje.
Zoniet in thuntherbird gewoon klikken op Tools (Extra in het nederlands?) , importeren, adressbook, enz. Het kan enkel voor bestanden met extensie LDIF, csv, tab, txt, vcf.

Phil O'Sophe
20 April 2018, 17:58
Zowel voor Thunderbird als Firefox kan je voorkeuren, bladwijzers, mails en contactpersonen naar een nieuwe/andere pc overdragen. Dit dank zij Mozilla's backuptooltje, hier (http://www.mozbackup.nl/)te vinden, helaas wel enkel in Engels. Maar dat zal voor jou geen probleem zijn, denk ik.
Ik dacht dat ik daar ergens een tutorial over had gemaakt, maar dank zij die ontbrekende zoekfunctie, vind ik niks.

Gevonden (http://www.minatica.be/content/691-Mozilla-back-up)!!!


Had er ook naar gezocht, maar niet gevonden.

Phil O'Sophe
20 April 2018, 18:02
.............
Zoniet in thuntherbird gewoon klikken op Tools (Extra in het nederlands?) , importeren, adressbook, enz. Het kan enkel voor bestanden met extensie LDIF, csv, tab, txt, vcf.

Toegepast, maar er staan in de geïmporteerde mailadressen geen namen en zo, wél als ik er op klik. (Er staan alleen icoontjes)
(Op de stick is het een .cvs bestand)

berger
20 April 2018, 19:49
Geef eens één lijn van uw csv-bestand, gewoon één lijn overtikken. Met separator en alles.
Staat er een hoofding in de eerste lijn van uw bestand? Bvb naam, voornaam, roepnaam, mailadres, ....
Tijdens het importeren ga je wel moeten zeggen aan het importprogramma wat wat is hé.

Phil O'Sophe
20 April 2018, 21:18
Geef eens één lijn van uw csv-bestand, gewoon één lijn overtikken. Met separator en alles.
Staat er een hoofding in de eerste lijn van uw bestand? Bvb naam, voornaam, roepnaam, mailadres, ....
Tijdens het importeren ga je wel moeten zeggen aan het importprogramma wat wat is hé.

zie PM ;)

berger
21 April 2018, 00:20
Het is dus een csv bestand zei u vroeger. Ik zie uit uw PM dat ; de separator is en dat er maar twee "kolommen of velden" staan in uw bestand, naam en mailadres. Dit moet u melden aan het programma waarmee u de mailadressen kunt importeren. Ik zou in uw csv-bestand een eerste lijn toevoegen namelijk

naam;e-mailadres

en tijdens het importeren
1. zeggen dat ; de separator is

2. naam laten overeenkomen met "......." (waarschijnlijk naam voor thunderbird, ik weet niet juist hoe die velden in thunderbird noemen) en e-mailadres laten overeenkomen met ...... de naam die thunderbird aan het e-mailadres geeft.

Phil O'Sophe
21 April 2018, 13:47
Het is dus een csv bestand zei u vroeger. Ik zie uit uw PM dat ; de separator is en dat er maar twee "kolommen of velden" staan in uw bestand, naam en mailadres. Dit moet u melden aan het programma waarmee u de mailadressen kunt importeren. Ik zou in uw csv-bestand een eerste lijn toevoegen namelijk

naam;e-mailadres

en tijdens het importeren
1. zeggen dat ; de separator is

2. naam laten overeenkomen met "......." (waarschijnlijk naam voor thunderbird, ik weet niet juist hoe die velden in thunderbird noemen) en e-mailadres laten overeenkomen met ...... de naam die thunderbird aan het e-mailadres geeft.Het is inderdaad in thunderbird enigszins anders, maar het is gelukt.

Hartelijk dank Voor de hulp Berger! :good: